رفع بی خوابی با فاصله گرفتن از وسایل الکترونیکی

امروزه مکان هایی که در معرض نور نباشد خیلی کم خواهد بود. منظور از نور همان نورهای مصنوعی می باشد. نورهای مصنوعی در گذشته ها وجود نداشتند اما با پیشرفت تکنولوژی و اختراع وسایل الکترونیکی مدرن مانند تلویزیون ، تلفن های همراه ، تبلت ها ، کامپیوترها ، لامپ ها و دیگر وسایل الکترونیکی این نوع از نورها زیاد شده و از تمام وسایل نامبرده شده نور مصنوعی ساتع می شود. 

رفع بی خوابی با فاصله گرفتن از وسایل الکترونیکی
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:


    امروزه مکان هایی که در معرض نور نباشد خیلی کم خواهد بود. منظور از نور همان نورهای مصنوعی می باشد. نورهای مصنوعی در گذشته ها وجود نداشتند اما با پیشرفت تکنولوژی و اختراع وسایل الکترونیکی مدرن مانند تلویزیون ، تلفن های همراه ، تبلت ها ، کامپیوترها ، لامپ ها و دیگر وسایل الکترونیکی این نوع از نورها زیاد شده و از تمام وسایل نامبرده شده نور مصنوعی ساتع می شود. با ساتع شدن این نورها ، شب ها نیز مانند روزها شده اند. نورهای مصنوعی علی الخصوص نورهای صفحات ال ای دی و همین طور لامپ های فلورسنتی ، باعث تغییراتی در سیستم بدن خواهند شد به گونه ای که باعث به هم ریختگی ساعت بیولوژیکی در بدن انسان خواهند شد و در کیفیت و میزان ساعت خواب انسان تاثیر گذار بوده و از میزان طبیعی آن کم خواهد کرد. به همین دلیل دانشمندان آزمایش هایی را پیرامون آن انجام داده و آن را بر روی تعدادی از افراد امتحان کرده اند تا بتوانند راهکارهایی را بیابند تا میزان خواب افراد به حالت طبیعی خود بازگردد. با توجه به نتایج و تحقیقات انجام شده که در بین 50 تا 70 میلیون آمریکایی صورت گرفت که این تعداد از مشکل بی خوابی رنج می بردند. مشکل به وجود آمده به دلیل بخش زیادی از آن به دلیل استفاده از وسایلی می باشد که علاوه بر این که باعث ساده تر کردن زندگی انسان ها می شوند همین طور باعث می شوند تا در خواب افراد خلل ایجاد شود. با دسترسی 24 ساعته به تکنولوژی و قرار گرفتن در معرض نورهای مصنوعی در ترشح هورمون ملاتونین خواهد شد. هورمون مورد نظر باعث خواهد شد فرد احساس خواب آلودگی کرده و متوجه شود که زمان خوابیدن رسیده است. به دلیل همین نورهای مصنوعی که از وسایل الکتریکی ساتع می شود و باعث جلوگیری از ترشح هورمون ملاتونین می شود شما تا ساعت ها در شبکه های اجتماعی زمان خود را می گذرانید بدون این که هیچ گونه احساس خواب آالودگی به شما دست بدهد. روز بعد که از خواب بیدار می شوید حالت کسل بودن و خستگی را احساس خواهید کرد. علاوه بر بی خوابی مشکلات دیگری نیز به دنبال آن بروز خواهند کرد که عبارتند از : اضافه‌وزن، افسردگی، سرطان، دیابت و بیماری‌های دیگر.


    رفع بی خوابی با دور بودن از نورهای مصنوعی


    برای این که مشکلات به وجود آمده در اثر استفاده از این وسایل بر روی بدن انسان ها کمتر شود دانشمندان پیشنهادی را ارائه داده اند که بدین شرح خواهد بود: پیشنهاد موردنظر عبارت بود از طبیعت گردی. همین طور تحقیقات دیگری برای ساعت بیولوژیکی بدن صورت گرفت که بدین صورت بود: دو آزمایش را اجرا نمودند. در اولین آزمایش 5 داوطلب در ماه دسامبر در فصل زمستان به مدت 6 روز بدون هیچ وسیله الکتریکی در کوه های داکی در کلرادو در کشور آمریکا فرستادند. در طی مدت مورد نظر برای سنجش ترشح هورمون ملاتونین نمونه هایی از طریق آب دهان آن ها گرفته شد و مورد سنجش قرار گرفت و همین هورمون را زمانی هم که این افراد در منزل خد به سر می بردند را مورد ازمایش قرار دادند. با مقایسه ای که صورت گرفت نتیجه بدین صورت شد که هورمون ملاتونین در طی 6 روز مورد نظر ، به مدت 2 و ساعت و نیم زودتر از زمانی که این افراد در منزل خود بودند ترشح شد زیرا ان ها به دور هر نوع نور مصنوعی بودند. و همین عامل باعث شد تا آن ها بتوانند هر سب 2 ساعت و نیم زودتر به خواب بروند. ترشح هورمون مورد نظر حتی تا مدتی بعد از برگشت این افراد به منزلشان هم چنان ادامه داشت.

    در دومین آزمایش 9 داوطلب براییک آخر هفته به کوه های راکی فرستاده شدند در فصل تابستان . هم زمان با آن ها 5 داوطلب هم در خانه های خود آخر هفته را سپری کردند. در آخر سطح هورمون مورد نظر در هر دو گروه مورد سنجش قرار گرفت و مقایسه شد. نتیجه به دست آمده دقیقا مشابه آزمایش قبلی بود. بدین صورت که 9 نفر در طبیعت سریعتر از 5 نفر دیگر به خواب می رفتند. نتیجه این که با دور بودن از نورهای مصنوعی شما می توانید خواب راحت تر و بهتر و سریعتر را تجربه کنید. 


    منبع : گجت نیوز

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر