18 سال قبل بلک بری اولین دستگاه تولید خود را معرفی کرد

شرکت کانادایی بلک بری (BlackBerry) می باشد تا 18 امین سالگرد راه اندازی نخستین تولید دستگاهش را جشن بگیرد.

18 سال قبل بلک بری اولین دستگاه تولید خود را معرفی کرد
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    چند روز قبل شرکت اپل دهمین سالگرد عرضه نخستین گوشی آیفون خود را جشن گرفت. در چند روز آینده نوبت برگزاری جشنی قدیمی برای تولیدات دیگری از کمپانی های معروف حوزه تکنولوژی است ، که شرکت کانادایی بلک بری (BlackBerry) می باشد تا 18 امین سالگرد راه اندازی نخستین تولید دستگاهش را جشن بگیرد.
    در تاریخ 19 ژانویه سال 1999 میلادی یک شرکت نسبتا ناشناخته به نام “Research in Motion” نام بلک بری را برای خط تولید دستگاه خود انتخاب نمود. این دستگاه توانست  این امکان را در اختیار کاربران حرفه ای موبایل قرار دهد تا بتوانند در حالت پیشرفته ایمیل های خود را ارسال و دریافت نمایند.



    اولین محصولی که توسط این شرکت کانادایی تولید و عرضه شد “BlackBerry Handheld” نام داشت که قابلیت صفحه بندی به همراه ایمیل را داشت. بعد از مدتی این محصول به نام بلک بری 850 شناخته گردید. 
    با داشتن این دستگاه شما می توانستید یک گوشی همراه که مجهز به نمایشگر ال سی دی، پردازنده 32 بیتی Intel 386، فلش مموری 2 مگابایتی اینتل، یک مودم وایرلس، تکنولوژی رمزگذاری Triple-DES، یک کیبورد تمام QWERTY و شارژ رسانی از طریق یک باتری AA را داشت در اختیار داشته باشید.
    بعد از تولید این محصول مدیران شرکت ها قادر بودند که حتی زمانی که خارج از محل کار خود بودند نیز با محل کار خود تماس برقرار کنند. بلک بری تا قبل از این که گوشی آیفون شرکت اپل به بازار عرضه شود موقعیت خود را در بازار موبایل به عنوان برترین شرکت تولید کننده گوشی هوشمند حفظ کرده بود اما به محض این که آیفون اپل راهی بازار شد جایگاه خود را از دست داد.
    این کمپانی کانادایی با ارائه نمایشگر لمسی خود توانست در حال حاضر گوشی جدید خود را به نام بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury)  روانه بازار نماید.
    برای این که بتوان مدام و بی وقفه از ایمیل توسط این دستگاه استفاده نمود باید دستگاه موردنظر ارتباط تمام نشدنی خود با شبکه های بی سیم را حفظ نماید. علاوه بر امکانات ذکر شده شرکت هایی که از این گوشی استفاده می کنند خواهان اضافه شدن این امکان هستند تا الگوریتم های رمزنگاری پیچیده ای در آن استفاده شود که پیاده کردن چنین قابلیتی نیاز به قدرت پردازش قابل توجه در فناوری ریز پردازنده و داشتن حافظه فلش بالا در این دستگاه می باشد. برای این کار ریزپردازنده جاسازی شده اینتل و فلش مموری نیاز می باشد تا بتوان این اهداف را بر روی این دستگاه پیاده نمود. 


    منبع: گجت نیوز

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر