آموزش شناسایی کلمات کلیدی مناسب برای افزایش رتبه سئو سایت (بخش اول)

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم به عباراتی که کاربران اینترنت در مرورگرها وارد می‌کنند، کلمات کلیدی می‌گویند. درواقع ربات‌های گوگل یا کرولرها پس از اینکه وب سایت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند آن‌ها را براساس کلمات کلیدی استفاده شده در آن‌ها رتبه‌بندی می‌کنند از این‌رو می‌توان گفت که پایه و هسته سئو وب سایت کلمات کلیدی هستند

آموزش شناسایی کلمات کلیدی مناسب برای افزایش رتبه سئو سایت (بخش اول)
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم به عباراتی که کاربران اینترنت در مرورگرها وارد می‌کنند، کلمات کلیدی می‌گویند. درواقع ربات‌های گوگل یا کرولرها پس از اینکه وب سایت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند آن‌ها را براساس کلمات کلیدی استفاده شده در آن‌ها رتبه‌بندی می‌کنند از این‌رو می‌توان گفت که پایه و هسته سئو وب سایت کلمات کلیدی هستند. درنتیجه زمانی که کاربران اینترنت در گوگل به دنبال چیزی می‌گردند و کلمات کلیدی را وارد کادر جستجوی گوگل می‌کنند، ربات‌های گوگل براساس کلمات کلیدی که کاربران وارد کادر جستجو کرده‌اند وب سایت‌هایی را پیدا می‌کنند و آن‌ها را براساس رتبه‌بندی مشخصی که براساس استفاده از اصول سئو در آن‌ها است به کاربران نمایش می‌دهند. با این وجود می‌توان گفت که اولین و مهم‌ترین گام برای افزایش رتبه سئو سایت در موتورهای جستجو به ویژه موتور جستجوی گوگل، تهیه لیستی از کلمات کلیدی مناسب و استفاده از آن‌ها در وب سایت است. 

    البته لازم است اشاره کنیم که گستره کلمات کلیدی که می‌توانید متناسب با نوع کسب‌و‌کار، محصولات یا خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید در وب سایت خود استفاده کنید، گسترده است به گونه‌ای که همه آن کلمات کلیدی نمی‌توانند موجب افزایش رتبه سئو سایت شما شوند. درواقع شما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که توسط کاربران زیادی برای جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصطلاحا به این کلمات کلیدی پراستفاده، کلمات کلیدی با میزان رقابت بالا گفته می‌شود. اما سوال مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که چگونه باید لیستی از کلمات کلیدی مناسب برای وب سایتمان را جمع‌آوری کنیم تا درنهایت با استفاده از آن‌ها در وب سایت خود بتوانیم رتبه سئو آن را در موتورهای جستجو به ویژه موتور جستجوی گوگل افزایش دهیم؟ ادامه این مقاله را دنبال کنید تا با فرا گرفتن آموزش سئو کلمات کلیدی بتوانید لیستی از بهترین و پراستفاده‌ترین کلمات کلیدی را تهیه کنید. 

     

    آموزش سئو کلمات کلیدی 

     

     

    Image

     

    کلمات کلیدی اصلی، وابسته و پنهان

    اولین گام برای آموزش سئو کلمات کلیدی این است که فرق کلمات کلیدی اصلی، وابسته و پنهان را بدانید و سپس از یک استراتژی درست برای انتخاب هر یک از آن‌ها استفاده کنید. از این‌رو ابتدا از مفهوم کلمات کلیدی اصلی استفاده می‌کنیم. درواقع کلمات کلیدی اصلی شامل کلمات کلیدی هستند که بیشترین جستجو را توسط کاربران اینترنت دارند. برای مثال اگر وب سایت شما در حیطه ارائه خدمات معماری به مشتریان فعالیت دارد، کلمات کلیدی اصلی وب سایت شما که توسط کاربران اینترنت بیشترین جستجو را دارند شامل: طراحی داخلی، طراحی معماری، دکوراسیون منزل و ... هستند. 

    و اما منظور از کلمات کلیدی وابسته، کلمات کلیدی هستند که به کلمات کلیدی اصلی وابسته هستند. برای مثال اگر کسب‌وکار شما در زمینه طراحی سایت است، کلمه کلیدی اصلی که باید در وب سایت خود به کار ببرید طراحی سایت است. اما این کلمه کلیدی اصلی یکسری کلمات کلیدی وابسته مانند سئو سایت را نیز در برمی‌گیرد که باید از آن‌ها نیز در وب سایت خود استفاده کنید. علاوه‌بر این لازم است اشاره کنیم که کلمات کلیدی که مترادف کلمه کلیدی اصلی هستند نیز شامل کلمات کلیدی وابسته هستند. برای مثال مترادف کلمه کلیدی اصلی، طراحی سایت شامل ساخت سایت، توسعه سایت، ایجاد سایت و ... است که می‌توان از این کلمات کلیدی نیز به عنوان کلمات کلیدی وابسته در وب سایت استفاده کرد. 

    و اما منظور از کلمات کلیدی پنهان، کلمات کلیدی است که کمتر کسی فکر می‌کند که کاربران آن‌ها را نیز در گوگل جستجو کنند. برای مثال کلمه کلیدی طراحی سایت ارزان قیمت، یک کلمه کلیدی پنهان است که میزان جستجوی آن در موتورهای جستجو بین کاربران اینترنت بالاست. 
    اکنون که با انواع کلمات کلیدی از نظر میزان رقابت و میزان جستجو در موتورهای جستجو به خوبی آشنا شدید نوبت به آموزش استراتژی‌های درست در زمینه انتخاب و استفاده از هر سه نوع آن‌ها، یعنی هم کلمات کلیدی اصلی و هم کلمات کلیدی وابسته و پنهان می‌رسد که در ادامه به آن می‌پردازیم. 

     

    رتبه سایت رقبای خود را در الکسا بررسی کنید

    یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین کلمات کلیدی اصلی را برای وب سایت خود جمع‌آوری کنید و سپس برای افزایش رتبه سئو سایت خود از آن‌ها در وب سایت خود استفاده کنید این است که ابتدا سایت‌های رقیب خود را پیدا کرده و سپس رتبه آن‌ها را در الکسا پیدا کنید. برای انجام هر دوی این کارها می‌توانید مستقیما به الکسا مراجعه کنید. اگر نمی‌دانید الکسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ لازم است بدانید که الکسا وب سایتی است که زیرمجموعه کمپانی بزرگ آمازون می‌باشد. این وب سایت، تمامی وب سایت‌هایی که در دنیای وب مشغول به فعالیت هستند را براساس تعداد بازدیدکنندگانی که دارند براساس نمره، رتبه‌بندی می‌کنند. 

    از این‌رو می‌توانید در این وب سایت متناسب با نوع کسب‌وکار خود کلمه کلیدی اصلی وب سایت خود را مانند کلمه کلیدی طراحی سایت، جستجو کنید تا وب سایت‌های رقیب را مشاهده کنید و سپس کلمات کلیدی که هر کدام از وب سایت‌های رقیب از آن استفاده کرده‌اند را به عنوان کلمات کلیدی اصلی در وب سایت خود استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در وب سایت الکسا چندین وب سایت رقیب را مورد بررسی قرار دهید و تنها به یک وب سایت رقیب اکتفا نکنید. شما از این طریق می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید به گونه‌ای که علاوه‌بر پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی مناسب، رتبه سئو سایت خود را نیز افزایش دهید. 

    ادامه این مقاله را در بخش دوم دنبال کنید تا شما را با سایر استراتژی‌های پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و استفاده از آن‌ها در وب سایت جهت افزایش رتبه سئو آن آشنا کنیم. 


    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر