اینماد - نماد اعتماد الکترونیک Enamad

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک این روزها برای کسب و کارهای اینترنتی رواج گرفته و به عنوان یکی از مهم ترین عوامل توسعه تجارت الکترونیکی شناخته میشود. ای نماد از طریق مرکز توسعه تجارت الکترونیک و زیر نظر وزارت صنعت و معدن به فروشگاه های اینترنتی اختصاص داده میشود 

اینماد - نماد اعتماد الکترونیک Enamad
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    نماد اعتماد الکترونیکی چیست و چه فوایدی دارد؟

    نماد اعتماد الکترونیکی نشان دهنده صلاحیت و اعتبار یک سایت است. اینماد یک نمایه ای از نهاد توسعه تجارت الکترونیکی است که برای اعتماد سازی، جلب توجه مخاطبان و جلب اطمینان مورد استفاده قرار می گیرد. این نماد از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه می شود. اطلاعات اصلی سایت فروشگاه آنلاین با توجه به آیین نامه های اجرایی توسط اینماد گرفته می شود و پس از بررسی درستی کار، کد نماد اعتماد الکترونیکی را ارسال می کنند.

    چطور می توان درستی نماد اعتماد الکترونیکی را بررسی کرد؟

    اگر برای خرید به سایت های فروشگاه آنلاین سر می زنید، حتما از وجود نماد الکترونیکی اطمینان حاصل کنید. اگر روی تصویر اینماد کلیک کنید، در یک صفحه جدید مشخصات فروشگاه آنلاین را به شما نشان می دهد. در این حالت می توانید درستی و صحت سایت را بررسی کنید و از اصالت آن مطمئن شوید. نکته دیگر اینکه حتما آدرس سایت فروشگاه اینترنتی (URL) را با آدرسی که در صفحه اینماد درج شده، مقایسه کنید که یکسان باشد.

    چند نکته مهم در رابطه با نماد اعتماد الکترونیکی

    1- افرادی که قصد دارند، سایت خرید و فروش داشته باشند، ملزم به اخذ نماد اعتماد الکترونیکی هستند. بنابراین کسانی که در سایت های خود کارهای وبلاگی، خبری و آموزشی می کنند،  نیازی به اخذ اینماد ندارند.

    2- نماد اعتماد الکترونیکی، باید در سایت ها به صورتی باشد، که بتوان روی آن کلیلک کرد، و صرفا نمایش لوگو آن نمی تواند کارگشا باشد. از این رو اگر به سایت خرید و فروشی برخورد کردید، که در آن نماد اعتماد به صورت لوگو باشد، آن سایت نمی تواند مورد اطمینان مشتری واقع شود.

    3- هر سایت فروشگاهی موظف است، پس از هر سال اینماد سایت خود را تمدید کند. به عبارت دیگر اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی یکساله است.

    4- در اینماد باید نام صاحب فروشگاه و سایت فروشگاهی، آدرس ایمیل او، شماره تلفن او  باید در سایت فروشگاهی او نوشته شود. به عبارت دیگر درج این اطلاعات در سایت فرد سبب ایجاد اطمینان در مشتریان می شود.

    5- هر سایت فروشگاهی موظف است که در سایت خود اطلاعات دقیق آن محصول را درج کند. به طور مثال نام محصول، نوع، اندازه، قیمت قابل پرداخت و غیره باید در سایت فروشگاهی ثبت شود.

    6- کسانی که درصدد ایجاد سایت فروشگاهی هستند، برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید سن آن ها بالای 18 سال باشد. در این صورت آن ها نمی توانند دامنه را به نام خود ثبت کنند.

    برای داشتن یک سایت فروشگاهی موفق و پردرآمد باید نماد اعتماد الکترونیکی مخاطبان را کسب کرد. این اعتماد را می توانید از طریق گرفتن نشان اینماد کسب کنید.  برخی از کسانی که می خواهند برای شرکت خود سایتی فروشگاهی طراحی کنند، نمی دانند که نشان اینماد چیست و چه مزایایی دارد.

    همانطور که در اول مطلب اشاره کردیم نماد اعتماد الکترونیکی نشانی نمادین، توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است. اینماد برای مشاغل اینترنتی مجاز با هدف احراز هویت و صلاحیت آنها و از طرفی جلب اعتماد کاربران اعطا می شود. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پس از بررسی وبگاه متقاضی و احراز هویت و صلاحیت صاحب سایت، نشان اینماد را در اختیار متقاضی قرار می دهد. این نشان به مدت دو سال به متقاضیان اعطا می شود.

    اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی صرفا به سایت های فروشگاهی تعلق گرفته و سایت های خبری و وبلاگی و غیره نیازی به این نشان ندارند. بیشترین مزیت اینماد جلب اعتماد مشتریان اینترنتی است. در واقع صاحبان سایت هایی که دارای این نشان هستند تعهد داده اند که رضایت مشتریان را در خرید اینترنتی جلب کنند. شما به عنوان یک مشتری نیز می توانید با اعتماد و آسودگی، خرید خود را از فروشگاه های اینترنتی بنمایید.

    اگر برای شرکت یا شخص خود نیاز به طراحی سایت و یا مشاوره در این خصوص دارید پیشنهاد ما به شما سایت ایران سایت است. شرکت ایران سایت با گروهی حرفه ای متشکل از طراحان حرفه ای سایت به سوالات شما پاسخ می دهند. این مجموعه با داشتن سابقه ای در حدود دو دهه و 500 نمونه کار در طراحی سایت به عنوان یکی از قدیمی ترین تیم های طراحی در ایران هستند. هاست های این مجموعه دارای ترافیک نامحدود است و ریستورهای سایت را در پلن های بالا بدون دریافت وجه انجام می دهد. شما می توانید علاوه بر سایت از طریق ایمیل و یا تلفن نیز با این گروه در ارتباط باشید.

     

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر