با ابزارهای تعیین میزان سختی کلمات کلیدی آشنا شوید

برخی‌ها معتقدند که ابزارهایی مانند kwfinder، Keyword planner و Keyword Explorer MOZ می‌توانند خیلی دقیق میزان سختی کلمات کلیدی را به شما نشان دهند و دقیقا به شما بگویند که هر یک از کلمات کلیدی چند بار در ماه مورد جستجوی کاربران در موتورهای جستجو قرار می‌گیرند 

با ابزارهای تعیین میزان سختی کلمات کلیدی آشنا شوید
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره کردیم راز دیده شدن وب سایت در دنیای وب و در بین وب سایت‌های بسیار زیاد رقبا، افزایش رتبه سئو یا بهینه‌سازی وب سایت در موتورهای جستجو است که اساس سئو وب سایت، استفاده از کلمات کلیدی پر استفاده با رقابت بالا در وب سایت است. از این‌رو پس از اینکه لیست کلمات کلیدی وب سایت خود را تهیه کردیم باید آن کلمات کلیدی را از یکسری فیلترها عبور دهیم. یکی از مهم‌ترین فیلترهایی که باید کلمات کلیدی وب سایت خود را از آن عبور دهیم، میزان سختی کلمات کلیدی است. درواقع شما باید هر یک از کلمات کلیدی که مدنظر دارید تا در وب سایت خود استفاده کنید را از این نظر که به چه میزان توسط کاربران اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ یا اینکه رقابت بر سر آن کلمه کلیدی چه قدر است؟ مورد بررسی قرار دهید. اما سوال مهم این است که چگونه باید تشخیص دهیم که میزان استفاده از کلمات کلیدی یا رقابت بر سر هر یک از آن‌ها چه قدر است؟ 

    برخی‌ها معتقدند که ابزارهایی مانند kwfinder، Keyword planner و Keyword Explorer MOZ می‌توانند خیلی دقیق میزان سختی کلمات کلیدی را به شما نشان دهند و دقیقا به شما بگویند که هر یک از کلمات کلیدی چند بار در ماه مورد جستجوی کاربران در موتورهای جستجو قرار می‌گیرند اما لازم است به شما بگوییم که این ابزارها میزان سختی کلمات کلیدی را به صورت دقیق مشخص نمی‌کنند بلکه به صورت حدودی به شما می‌گویند که هر کلمه کلیدی چند بار جستجو می‌شود و میزان سختی آن چه قدر است. بنابراین نتایجی که هر یک از این ابزارها در زمینه میزان سختی کلمات کلیدی به شما نشان می‌دهند حدس و احتمال است. البته می‌توانید از این حدس و احتمالات هم برای تعیین میزان سختی کلمات کلیدی استفاده کنید. در ادامه شما را با برخی از ابزارهایی که به شما در این زمینه کمک می‌کنند، آشنا خواهیم کرد. 

     

    کلمات کلیدی

     

    مفهوم کلمه کلیدی یا Keyword

    درواقع تک تک کلماتی که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند، کلمات کلیدی است. وب سایت‌ها نیز از کلمات کلیدی که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند، استفاده می‌کنند تا مورد توجه ربات‌های گوگل قرار بگیرند و رتبه سئو آن‌ها در موتورهای جستجو افزایش پیدا کند. درواقع این ربات‌های گوگل هستند که متناسب با کلمات کلیدی که کاربران در گوگل وارد می‌کنند وب سایت‌هایی را براساس رتبه‌بندی خاصی که مبتنی بر اصول سئو یا بهینه‌سازی است در صفحه نتایج به کاربران نمایش می‌دهند.

     

    مفهوم تحقیق کلمه کلیدی یا Keyword Search

    اولین و مهم‌ترین گامی که باید برای افزایش رتبه سئو سایت خود بردارید این است که لیستی از کلمات کلیدی که قصد دارید در وب سایت خود استفاده کنید تهیه کنید و سپس بر روی آن‌ها تحقیق کنید و آن‌ها را از فیلترهای مختلفی که یکی از مهم‌ترین آن‌ها میزان سختی کلمات کلیدی است عبور دهید. متاسفانه خیلی از مدیران وب سایت چیز زیادی درمورد کلمات کلیدی نمی‌دانند و لیستی از کلمات کلیدی تهیه نمی‌کنند تا ابتدا بر روی آن‌ها تحقیق کنند و سپس از آن‌ها در وب سایت خود استفاده کنند اما جالب است توقع دارند که وب سایت‌ آن‌ها به رتبه بالایی در موتورهای جستجو دست پیدا کند و جزو لینک‌های اول در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد. 

    برای اینکه بتوانید لیست کلمات کلیدی متناسب با جستجوی کاربران در موتورهای جستجو را تهیه کنید ابتدا باید اهداف جستجوی کاربران در موتورهای جستجو را به خوبی درک کنید. درواقع اهداف جستجوی کاربران در موتورهای جستجو یا اطلاعاتی هستند یا تجاری. از این‌رو متناسب با این اهداف باید لیست کلمات کلیدی وب سایت خود را تهیه کنید و از آن‌ها در وب سایت خود استفاده کنید تا رتبه سئو سایت شما افزایش پیدا کند. 

     

    ابزارهای تعیین میزان سختی کلمات کلیدی

     

    1. ابزار Moz

    می‌توان گفت که بهترین ابزار برای به دست آوردن میزان سختی کلمات کلیدی ابزار Moz است از این‌رو رتبه 1 را به آن اختصاص داده‌ایم. چراکه نسبت به سایر ابزارها که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد در جایگاه نخست بالاترین میزان PPC با مقدار 0.412 قرار دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ابزار Moz که موجب شده است این ابزار در جایگاه نخست در میان سایر ابزارها قرار بگیرد این است که این ابزار میزان سختی کلمات کلیدی را به صورت زنده به شما نشان می‌دهد نه براساس یک پایگاه داده‌ای که هر از گاهی دستخوش تغییرات می‌شود. از این‌رو شما می‌توانید میزان سختی کلمات کلیدی را با احتمالات قوی‌تر در این ابزار بسیار کاربردی به دست آورید. 

     

    2. ابزار SpyFu

    ابزار SpyFu پس از ابزار Moz در جایگاه دوم قرار دارد چراکه از نظر بصری کیفیت بسیار بالایی دارد. اما از نظر نمایش میزان سختی کلمات کلیدی از ابزار Moz پایین‌تر است. از این‌رو است که ابزار Moz بهترین ابزار برای نمایش میزان سختی کلمات کلیدی در موتورهای جستجو است. 

     

    3. ابزار SEMrush

    از آن‌جایی که فرآیند بررسی داده در این ابزار نسبت به سایر ابزارهای بررسی کلمات کلیدی سخت‌تر است به گونه‌ای که ضریب همبستگی به خروجی بستگی دارد، در رتبه سوم پس از ابزارهای Moz و SpyFu قرار گرفته است. 

     

    4. ابزار KW Finder

    یکی دیگر از ابزارهای کاربردی که می‌توانید از آن برای تعیین میزان سختی کلمات کلیدی استفاده کنید، ابزار KW Finder است که خروجی‌های قدرتمندی را به شما نمایش می‌دهد. خوشبختانه این ابزار نرخ تطبیق بالایی نسبت به سایر ابزارها دارد اما از آن‌جایی که باید چندین بار برای خروجی تلاش کرد در رتبه چهارم پس از ابزار SEMrush قرار گرفته است. 

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر