حکایت کیت جاسوسی در باتری گوشی های سامسونگ

چند روز قبل ویدیویی توسط یکی از کاربران گجت نیوز در قسمت نظران سایت قرار داده شده بود و کاربر موردنظر درخواست کرده بود تا در مورد ویدیو مودرنظر پی گیری کنیم. 

حکایت کیت جاسوسی در باتری گوشی های سامسونگ
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:


    چند روز قبل ویدیویی توسط یکی از کاربران گجت نیوز در قسمت نظران سایت قرار داده شده بود و کاربر موردنظر درخواست کرده بود تا در مورد ویدیو مودرنظر پی گیری کنیم. بعد از کمی در همین ویدیو در یکی از روه های تلگرام دیده شد و متوجه شدیم که افراد دیگری هم فریب همین ویدیو را خورده اند. این مطلب در تاریخ 31 تیر ماه سال 94 در گجت نیوز منتشر شده بود. حالا لازم دانستیم تا موضوع را پیگیری نماییم. اما این که موضوع ویدیو از چه قرار بود را در ادامه شرح خواهیم داد. در ویدیو موردنظر شخصی که حتی نام گلکسی های سامسونگ را درست تلفظ نمی کرد با باز کردن برچسب روی باتری برخی گوشی های این شرکت و در آوردن کیت زیر آن ادعا می کرد که سامسونگ این کیت را به منظور جاسوسی و ارسال اطلاعات کاربران گوشی های خود بر روی بعضی از گلکسی هایش نصب نموده است. این موضوعی بود که خیلی سریع در تمام شبکه های اجتماعی دست به دست چرخید و به گونه ای که تعداد زیادی از کاربران این کیت را از گوشی های خود بیرون آوردند . 


    باتری گلکسی سامسونگ


    اما با خارج کردن این کیت در واقع کیت NFC موبایل خود را نابود می کردند. این کیت فقط و فقط در باتری گوشی تعبیه شده است و کیت NFC فقط در باتری گوشی هایی که به این ویژگی مجهز می باشند دیده شده است. NFC مخفف کلمه Near Field Communicationمی باشد. NFC شامل مجموعه ای از استانداردهای مخابراتی بی سیم می باشد که در فاصله های بسته و کوتاه می باشد. تلفن های هوشمند و یا گجت هایی که از NFC استفاده می کنند قادر هستند تا به راحتی اطلاعات را جا به جا نمایند. NFC و RFID مشابه هم هستند با این تفاوت که امواج RFID  برد بیشتری دارد. NFC نسخه جدیدتری از RFID می باشد. کاربرد این تکنولوژی برای مواردی می باشد که مثلا شما قصد عبور از عوارضی را دارید که به کمک آن شماره دستگاه پردازنده خودکار عوارض شما را خواهد خواند. برد ارتباطی NFC 4 اینچ می باشد. همین عامل باعث شده است تا NFC برای کاربردهای حساس مانند موارد استفاده از کارت اعتباری استفاده شود.


    منبع : گجت نیوز

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر