مایکروسافت یکی از شرکت های پیشگام در زمینه هوش مصنوعی را تصاحب کرد

در چند روز گذشته مایکروسافت اعلام کرد كه استارتاپ کانادایی ملوبا (Maluuba) را تصاحب کرده است.ملوبا که از پیشگامان تکنیک «یادگیری عمیق» (Deep Learning) برای پردازش زبان طبیعی است، در تورنتوی کانادا واقع شده است.

مایکروسافت یکی از شرکت های پیشگام در زمینه هوش مصنوعی را تصاحب کرد
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    در چند روز گذشته مایکروسافت اعلام کرد كه استارتاپ کانادایی ملوبا (Maluuba) را تصاحب کرده است. ملوبا که از پیشگامان تکنیک «یادگیری عمیق» (Deep Learning) برای پردازش زبان طبیعی است، در تورنتوی کانادا واقع شده است. یادگیری عمیق تکنیکی نوپا در هوش مصنوعی است که طی ۵ سال گذشته پیشرفت چشمگیری تجربه کرده است. مایکروسافت در پستی وبلاگی درباره‌ی خرید اخیر خود نوشته است.

    ما به‌ تازگی با استفاده از تکنیک‌ های یادگیری عمیق به نقطه‌ی عطفی در زمینه‌ی تشخیص صدا و تصاویر رسیده‌ ایم. با این خرید ما به مرحله‌ی بعدی هوش مصنوعی وارد خواهیم شد؛ خواندن و نوشتن ماشینی.




    ملوبا توانایی هوش مصنوعی توسعه داده ‌شده در خواندن و درک متون، در سطحی برابر با انسان و بالاتر از هوش مصنوعی گوگل و فیس‌ بوک است. هم‌زمان با تصاحب ملوبا، مایکروسافت همچنین روابط خود با یاشوا بنژیو، دانشمند فرانسوی پیشگام در زمینه‌ ی یادگیری عمیق را گسترش داده است. بنژیو که پیش از این با ملوبا همکاری می‌کرد، قرار است از این پس به بخش هوش مصنوعی مایکروسافت مشاوره بدهد.

    اين سيستم می‌تواند با ادغام در کورتانا به کاربران مایکروسافت در انجام کارهای روزانه مانند خواندن ایمیل‌ها کمک کند. اين سيستم نه‌ تنها قادر است ایمیل‌های شما را بخواند، بلکه می‌تواند نکات مهم و ضروری درون آن ‌ها را نیز تشخیص بدهد. برای شرکتی مثل مایکروسافت که به مشتریان سازمانی زیادی سرویس می‌دهد، موارد استفاده از چنین سیستمی بسیار متنوع و جذاب خواهد بود. مایکروسافت در ادامه‌ی پست وبلاگی خود در این باره می‌نویسد:

    آینده ‌ای را تصور کنید که یافتن یک نفر که در امور مالیاتی تخصص دارد، به ‌جای جستجوی سراسیمه در دایرکتوری، اسناد و ایمیل‌های سازمانی فقط با پرسیدن از یک دستیار هوش مصنوعی که از توانایی‌های ادراکی ملوبا استفاده می‌کند، به ‌سرعت به جواب خود برسید.

    منبع: زومیت

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر