هزینه طراحی سایت و سئو (بخش دوم)

یکی از مهم‌ترین و موثرترین پارامترهایی که در محاسبه هزینه سئو سایت نقش بسزایی دارد، تعداد کلمات کلیدی هستند که شما قصد دارید با جستجوی آن‌ها توسط کاربران اینترنت، وب سایت شما در لینک‌های بالا در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد و دیده شود. 

هزینه طراحی سایت و سئو (بخش دوم)
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    در بخش اول این مقاله به بازار داغ طراحی سایت و سئو اشاره کردیم که موجب شده است هر یک از شرکت‌های طراحی سایت متناسب با متدهای منحصربه‌فردی که برای طراحی سایت و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو دارند نرخ متفاوتی را به مشتریان خود اعلام کنند. از این‌رو زمانی که به دنبال شرکت طراحی سایت هستید تا پروسه طراحی سایت و سئو سایت خود را به آن بسپارید با نرخ‌های متفاوتی در این زمینه‌ها روبه‌رو خواهید شد اما همانطور که در مقاله قبل اشاره کردیم، این مسئله جای تعجب ندارد چراکه هر یک از شرکت‌های طراحی سایت متدها و روش‌های منحصربه‌فردی برای طراحی سایت و بهینه‌سازی وب سایت دارند. از این‌رو سوال مهمی را در این زمینه در مقاله قبل مطرح کردیم این بود که هزینه طراحی سایت و سئو چگونه محاسبه می‌گردد؟ برای پاسخ دادن به این پرسش فعالیت‌های سئوکاران برای افزایش رتبه سئو سایت در موتورهای جستجو به ویژه گوگل که شامل: بهینه‌سازی فنی، بهینه‌سازی محتوایی، لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی است مورد بررسی قرار دادیم و به تفاوت‌ بین محاسبه هزینه طراحی سایت با سئو و برخی از پارامترهای تاثیرگذار در محاسبه هزینه سئو سایت شامل: وضعیت زیرساخت فنی وب سایت و میزان رقابت در کلمات کلیدی هدف اشاره کردیم. 
    ادامه این مقاله را دنبال کنید تا شما را با سایر پارامترهای تاثیرگذار در محاسبه هزینه سئو سایت و همچنین طراحی سایت آشنا کنیم. 

     

    هزینه طراحی سایت و سئو

     

    محاسبه هزینه سئو به چه پارامترهایی بستگی دارد؟

     

    تعداد کلمات کلیدی 

    یکی از مهم‌ترین و موثرترین پارامترهایی که در محاسبه هزینه سئو سایت نقش بسزایی دارد، تعداد کلمات کلیدی هستند که شما قصد دارید با جستجوی آن‌ها توسط کاربران اینترنت، وب سایت شما در لینک‌های بالا در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد و دیده شود. برای مثال درصورتی که یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش لباس بچه‌گانه داشته باشید تیم سئوکاران تلاش می‌کنند تا سایت شما در کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی لباس بچگانه، خرید اینترنتی لباس بچگانه، خرید اینترنتی لباس نوزاد، لباس نوزاد و ... در موتورهای جستجو به ویژه گوگل بالا بیاید. درصورتی که تعداد این کلمات کلیدی زیاد باشد هزینه سئو سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. 

     

    سابقه فعالیت وب سایت

    سابقه فعالیت وب سایت نیز در محاسبه هزینه سئو آن نقش بسزایی دارد. درصورتی که وب سایت شما سابقه فعالیت 2 یا 3 سال یا حتی بیشتر داشته باشد از جایگاهی در موتورهای جستجو برخوردار است از این‌رو تیم سئوکاران تنها باید تلاش کنند تا جایگاه وب سایت شما را در موتورهای جستجو به ویژه گوگل افزایش دهند. البته تیم سئوکاران در این مرحله وب سایت شما را از تمامی جوانبی که به آن‌ها اشاره کردیم شامل: زیرساخت فنی، زیرساخت محتوایی، لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی مورد بررسی قرار می‌دهند تا درصورتی که سئوکار یا سئوکاران قبلی از متدهای سئو کلاه سیاه و خاکستری در وب سایت شما استفاده کرده‌اند، فوراً آن‌ها را برطرف کنند از متدها و اصول استاندارد مطابق با قوانین گوگل در وب سایت شما برای افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو استفاده کنند. 
    اما درصورتی که سابقه فعالیت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو خیلی کم باشد یا وب سایت شما به تازگی طراحی شده باشد تیم سئوکاران باید مدت زمان بیشتری را به بهینه‌سازی وب سایت شما و ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو، اختصاص دهند از این‌رو هزینه سئو سایت شما افزایش پیدا می‌کند. 

     

    نوع کاربرد وب سایت

    همانطور که می‌دانید هر یک از وب سایت‌ها دارای کاربردهای متفاوتی هستند. برای مثال برخی از وب سایت‌ها فروشگاهی هستند و کاربرد آن‌ها فروش اینترنتی محصولات مختلف است و برخی از وب سایت‌ها خبری هستند از این‌رو از درگاه پرداختی برخوردار نیستند و تنها کاربرد آن‌ها ارائه اخبار روز به کاربران اینترنت است. براساس نوع کاربردی که هر وب سایتی دارد استراتژی سئو جهت افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو متفاوت و منحصربه‌فرد است. چراکه برخی از وب سایت‌ها مانند وب سایت‌های فروشگاهی متناسب با نوع کاربردی که دارند بر روی یکسری کلمات کلیدی خاص متمرکز هستند تا براساس آن‌ها در موتورهای جستجو به ویژه گوگل رشد کنند و در لینک‌های بالا قرار بگیرند اما برخی دیگر از وب سایت‌ها مانند وب سایت‌های خبری باید به گونه‌ای بهینه‌سازی شوند که تنها براساس محتوای مرتبط با آنچه که کاربر جستجو کرده است، نمایش داده شوند. از این‌رو هزینه سئو وب سایتی که براساس یکسری کلمات کلیدی خاص بهینه‌سازی می‌شود از وب سایتی که تنها براساس محتوای مرتبط بهینه‌سازی می‌شود، بیشتر است. 

     

    نوع بازار هدف

    هر برند، کمپانی و کسب‌و‌کاری از طراحی وب سایت هدفی را دنبال می‌کند به گونه‌ای که برخی از کمپانی‌ها از طراحی سایت، هدف دیده شدن در سطح بین‌المللی را دنبال می‌کنند اما برخی دیگر از طراحی سایت دیده شدن در بازار محلی را دنبال می‌کنند. از این‌رو مدت زمانی که تیم سئوکاران باید برای دیده شدن یک وب سایت در سطح بین‌المللی اختصاص دهند خیلی بیشتر از مدت زمانی است که باید برای دیده شدن یک وب سایت در بازار محلی اختصاص دهند از این‌رو هزینه سئو چنین سایتی بیشتر است. 

     

    تعیین محدودیت زمانی جهت ارتقا سئو سایت توسط مشتری

    برخی از مشتریان طراحی سایت برای افزایش رتبه سئو وب سایت خود در یکسری کلمات کلیدی خاص در موتورهای جستجو عجله دارند از این‌رو برای تیم سئوکاران محدودیت زمانی تعیین می‌کنند تا خیلی سریع‌تر به اهداف خود از افزایش رتبه سئو وب سایت خود در موتورهای جستجو برسند. از این‌رو تیم سئوکاران مجبورند تمامی استراتژی‌های خود را برای افزایش رتبه وب سایت مشتری در موتورهای جستجو در بازه زمانی کوتاه‌تری اجرا کنند درنتیجه هزینه سئو سایت افزایش پیدا می‌کند. 


    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر