هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم، هزینه طراحی سایت بستگی به نوع وب سایت و امکاناتی که در آن پیاده‌سازی می‌شود دارد. از این‌رو است که هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی از هزینه طراحی سایر وب سایت‌ها بیشتر است. برای مثال یک وب سایت شرکتی را در نظر بگیرید، هدف از طراحی وب سایت شرکتی تنها معرفی نوع کسب‌و‌کار، خدمات و محصولات یک شرکت است از این‌رو نیازی به امکانات آنچنانی و بروزرسانی دائمی ندارد 

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم، هزینه طراحی سایت بستگی به نوع وب سایت و امکاناتی که در آن پیاده‌سازی می‌شود دارد. از این‌رو است که هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی از هزینه طراحی سایر وب سایت‌ها بیشتر است. برای مثال یک وب سایت شرکتی را در نظر بگیرید، هدف از طراحی وب سایت شرکتی تنها معرفی نوع کسب‌و‌کار، خدمات و محصولات یک شرکت است از این‌رو نیازی به امکانات آنچنانی و بروزرسانی دائمی ندارد درصورتی که هدف از طراحی یک فروشگاه اینترنتی، معرفی و فروش محصولات مختلف به کاربران اینترنت است از این‌رو فروشگاه اینترنتی از امکانات متعددی شامل چندین درگاه پرداخت و امکان مقایسه محصولات برخوردار است. بنابراین بدیهی است که هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی از هزینه طراحی سایر وب سایت‌ها بیشتر باشد. در ادامه این مقاله تمامی امکانات یک فروشگاه اینترنتی که در برآورد هزینه آن نقش بسزایی دارند را بررسی خواهیم کرد. 

     

    عوامل تاثیرگذار در برآورد هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی

     

    هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی

    جستجوی سریع

    می‌توان گفت که یکی از بهترین امکانات یک وب سایت فروشگاهی، جستجوی سریع است. درواقع این آپشن به کاربران و بازدیدکنندگان یک فروشگاه اینترنتی این امکان را می‌دهد که بدون اینکه به سراغ منوی سایت یا بخش‌های مختلف آن برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود بروند، تنها با وارد کردن نام محصولی که مدنظر دارند، خیلی سریع آن را پیدا کنند. درواقع این آپشن نه تنها خیلی سریع کاربر وب سایت را به آنچه که می‌خواهد می‌رساند بلکه از اینکه کاربر برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود در وب سایت دچار سردرگمی شود، جلوگیری می‌کند. از این‌رو می‌توان گفت که این آپشن می‌تواند نقش بسزایی در افزایش تعداد کاربران وب سایت شما داشته باشد. همانطور هم که می‌دانید افزایش تعداد کاربران و مدت زمان حضور آن‌ها در وب سایت نقش بسزایی در افزایش رتبه سئو سایت شما دارد. بنابراین اگر یک وب سایت فروشگاهی دارید یا قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید به شما توصیه می‌کنیم که حتما از این آپشن در وب سایت خود برای جذب کاربران و بازدیدکنندگان بیشتر استفاده کنید. 

     

    فیلتر کردن

    یکی دیگر از بهترین آپشن‌ها و امکاناتی که قرار دادن آن در یک فروشگاه اینترنتی واقعا ضروری است، آپشن فیلتر کردن نتایج است. درواقع کاربران یا بازدیدکنندگان وب سایت شما می‌توانند پس از اینکه محصول مورد نظر خود را جستجو کرده و آن را پیدا کرده با استفاده از این آپشن، محصولاتی که به عنوان نتایج جستجو نمایش داده شده‌اند را از نظر قیمت، سایز، رنگ، برند و ... فیلتر کنند تا از میان تمامی محصولاتی که به آن‌ها نمایش داده می‌شود، مستقیماً به سراغ محصولی که دلشان می‌خواهد، هدایت شوند. می‌توان گفت که آپشن فیلتر کردن نتایج متدی برای بیشتر نگه داشتن کاربران در وب سایت است و این دقیقا همان چیزی است که به نفع وب سایت و کسب‌و‌کار شماست چراکه موجب افزایش رتبه سئو وب سایت شما در موتورهای جستجو به ویژه موتور جستجوی گوگل می‌شود. چراکه این آپشن کاربران را با گزینه‌های مختلف شامل فیلتر کردن محصولات براساس رنگ‌های مختلف، فیلتر کردن محصولات براساس سایزهای مختلف، فیلتر کردن محصولات براساس برندهای مختلف و ... سرگرم می‌کند و همین مسئله موجب می‌‌شود که کاربران وب سایت شما مدت زمان بیشتری را در آن سپری کنند. 

     

    مقایسه محصولات

    مقایسه محصولات از آن دسته از امکاناتی است که پایه ثابت همه فروشگاه‌های اینترنتی است. مطمعناً بارها و بارها پیش آمده است که در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف این آپشن را ببینید و حتی از آن استفاده هم بکنید. از این‌رو می‌توان گفت یکی دیگر از آپشن‌هایی که وجود آن در فروشگاه‌های اینترنتی ضروری است، آپشن مقایسه محصولات است. همانطور که می‌دانید کاربران دنیای وب با استفاده از این آپشن می‌توانند چندین محصول را با یکدیگر مقایسه کنند. این آپشن برای تمامی کاربرانی که بین خرید دو یا چند محصول تردید دارند یا به اصطلاح دو دل هستند کاربرد فراوانی دارد چراکه با استفاده از این آپشن به راحتی می‌توانند ویژگی‌ها و مزایای دو یا چندین محصول را با یکدیگر مقایسه کنند و بهترین انتخاب را در کمترین زمان داشته باشند. 

     

    پیشنهادات

    استفاده از آپشن پیشنهادات در فروشگاه اینترنتی خیلی ضروری نیست اما به افزایش تعداد بازدیدکنندگان یا کاربران وب سایت شما کمک چشم‌گیری می‌کند و همانطور که می‌دانید در نهایت موجب می‌شود که رتبه سئو سایت در موتورهای جستجو افزایش پیدا کند. عملکرد این آپشن به گونه‌ای است که پس از اینکه کاربر محصول مورد نظر خود را از داخل وب سایت شما انتخاب کرد به او پیشنهاداتی مانند کادوپیچ کردن، بسته‌بندی با طرحی خاص، فرستادن کارت پستال به همراه محصول خریداری شده و ... داده می‌شود. درصورتی که کاربر هر یک از این پیشنهادات را انتخاب کند در کنار هزینه‌ای که باید برای محصول پرداخت کند، هزینه دیگری هم باید متناسب با انتخاب هر یک از پیشنهادات پرداخت کند. بنابراین شما با قرار دادن این آپشن در وب سایت خود می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید به گونه‌ای که هم می‌توانید کاربران وب سایت خود را برای مدت زمان بیشتری در وب سایتتان نگه‌ دارید و از این طریق رتبه وب سایت خود را افزایش دهید و هم اینکه می‌توانید سود بیشتری از فروش محصول خود دریافت کنید. از این‌رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از این آپشن در وب سایتتان را فراموش نکنید. 

     

    نمایش سریع

    یکی دیگر از بهترین آپشن‌هایی که می‌توان از آن در فروشگاه اینترنتی استفاده کرد، نمایش سریع است. به گونه‌ای که کاربر با رفتن بر روی هر محصولی و زدن گزینه نمایش سریع، خلاصه‌ای از ویژگی‌ها و قیمت آن محصولات را مشاهده می‌کند و بدون اینکه نیازی باشد وارد صفحه آن محصول شود، همان لحظه آن را به سبد خرید اضافه کند. 


    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر