هک 32 میلیون دیگر از اکانت های یاهو تایید شد

یاهو فصل های سخت و طاقت فرسا را پشت سر گذاشت. کمپانی یاهو در ماه های اخیر از حملات سایبری گسترده ای خبر داد که در سال 2013 و 2014 میلادی خبر داد. 

هک 32 میلیون دیگر از اکانت های یاهو تایید شد
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:


    یاهو فصل های سخت و طاقت فرسا را پشت سر گذاشت. کمپانی یاهو در ماه های اخیر از حملات سایبری گسترده ای خبر داد که در سال 2013 و 2014 میلادی خبر داد. با توجه به تمامی این موارد 5000 میلیون و 1 میلیارد از اکانت های یاهو تحت تاثیر قرار گرفته اند. در حال حاضر کمپانی یاهو حمله سایبری دیگری را هم تایید نموده است. در حمله ای که صورت گرفت 32 میلیون از اکانت های دیگر یاهو نیز مورد حمله قرار گرفت. در حال حاضر در حالت تاسف هنوز جزئیاتی از حمله مورد نظر در دسترس قرار نگرفته است. اما بر این باور هستند که در بین سال های 2015 تا 2016 میلادی اتفاق خواهد افتاد. این پرونده تحقیقاتی به کمک کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال پیگیری می باشد. به همین دلیل بی دفاع بودن کمپانی یاهو در برابر حملات سایبری مرتبط با حملات سال 2014 به سرویس های ایمیلش ثابت شده است. حمله صورت گرفته به اکانت های یاهو به تعداد 32 میلیون اکانت را درگیر کرد ، که این کار با استفاده از کوکی های جعلی صورت گرفت که توانست یک پل دسترسی به حساب کاربران را ایجاد کند. 




    کمیسیون مورد نظر مدارکی را ارائه داده است که نشان از کوکی های جعلی دارد که بلافاصله پس از کشف شدن از بین رفته اند. SEC تعهد کرده است که احتمال دارد دانش کافی یاهو برای رسیدگی به این حملات سایبری در سال 2014 مورد بررسی قرار بگیرد. آژانس مورد نظر به این نتیجه رسیده اند که بعضی از مدیران ارشد شرکت یاهو برای درک درستی حملات و بررسی کافی آن ها کم کاری نموده اند. تیم حقوقی شرکت یاهو اطلاعات لازم برای باز کردن پرونده را بررسی موضوع حملات به اکانت های یاهو بهره برده است. مدیر عامل شرکت یاهو به نام ماریسا مایر در تامبلر بدین گونه نوشته است که تمامی مسئولیت های شکست مورد نظر را خواهد پذیرفت. مایر اعلام کرده است که از میزان سود و پاداش که به شخص خودش تعلق خواهد گرفت می گذرد تا آن را در بین کارمندان شرکت یاهو بتواند تقسیم نماید. 


    منبع : گجت نیوز

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر