کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی در سئو اهمیت بیشتری دارند و یکی از مهم ترین شاخص های افزایش رتبه سایت در جستجو کلمات کلیدی می‌باشد. کلمات کلیدی مهمترین عنصر سئو برای هر موتور جستجو هستند، آنها همان چیزی هستند که رشته‌های جستجو بر آن منطبق می‌باشند. انتخاب درست کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی اولین و مهمترین مرحله برای موفقیت کمپین سئو است. 

کلمات کلیدی چیست؟
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    کلمه کلیدی یکی از ابزار مهم برای پیدا کردن مطلب مورد نظر شما در دنیای گسترده اینترنت است. در موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو بسیاری از مطالب مفید وجود دارد که هرکدام آنها بر اساس دسته بندی مشخصی با استفاده از کلمه کلیدی قابل جستجو می‌باشد. کاربران اینترنت و مشتریان شما، هنگام جست و جو در اینترنت، از عبارات و اصطلاحات مرتبط با محصولات و خدمات مورد نیاز خود استفاده می‌نمایند. کلمات کلیدی، عبارات و یا کلماتی هستند که معرف محتوای یک سایت می‌باشند. در واقع شما هربار که در داخل موتورهای جستجو عبارتی را وارد و search  می‌نمایید، در حال استفاده از کلمات کلیدی می‌باشید. درواقع کلمه کلیدی نشان دهنده موضوع کسب و کار شماست. از اهمیت این موضوع هرچه بگوییم کم گفتیم چون با جستجوی کلمه کلیدی می توانید تغییر تقاضا، عکس العمل در برابر تغییرات بازار و همچنین تولید محصولات، خدمات و محتوایی که مردم در اینترنت به دنبالش هستند را پیش بینی کنید. 

     

    کلمات کلیدی

     

    منظور از کلمه کلیدی چیست؟

    منظور از کلمه کلیدی درواقع ابزار مهم برای کسب و کار اینترنتی شماست که اگر بر اساس تکنیک‌ها پیاده سازی شود پیشرفت بزرگی در حوزه خدمات رسانی شما دارد. یکی از موضوعات بسیار مهم برای موفقیت در سئو توجه به مفهوم کلیدی در مقایسه با کلمه کلیدی است. در گذشته، گوگل محتوای صفحه شما را بررسی می‌کرد تا ببیند چه عبارتی بیشتر از سایر کلمات تکرار شده و همان عبارت را به عنوان کلمه کلیدی هدف و موضوع صفحه شما انتخاب می‌کرد. به عبارت دیگر ۱۰۰ درصد تمرکز ربات های گوگل بر روی محتوای صفحه و محل قرار گیری کلمات هدف شما بود. 

     

    کلمات کلیدی در سئو چیست؟

    کلمات کلیدی در سئو اهمیت بیشتری دارند و یکی از مهم ترین شاخص های افزایش رتبه سایت در جستجو کلمات کلیدی می‌باشد. کلمات کلیدی مهمترین عنصر سئو برای هر موتور جستجو هستند، آنها همان چیزی هستند که رشته‌های جستجو بر آن منطبق می‌باشند. انتخاب درست کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی اولین و مهمترین مرحله برای موفقیت کمپین سئو است. اگر در اولین گام شکست بخورید مسیر پیش رو ناهموار است و شما زمان و هزینه خود را هدر خواهید داد. در واقع با انتخاب کلمات کلیدی مناسب شما در زمینه سئو هدف گذاری می کنید و انتخاب کلمات کلیدی اولین گام در سئو است.

    از هر نظر کلمات کلیدی فاکتور مهم در موفقیت یک وبسایت هستند که نه تنها باعث هدایت شدن ترافیک به وبسایت می‌شوند بلکه باعث ایجاد اعتبار صفحه، افزایش اعتبار دامنه، لینک بیلدینگ و افزایش فروش آنلاین وبسایت‌ها می‌شوند. با سئوی بهتر کلمات کلیدی هدف، می‌توانید رتبه‌بندی وبسایت خود را درگوگل بهبود دهید. کلمات کلیدی یک شرط ضروری در چک لیست سئوی داخلی (on-page SEO) هستند. مهم ترین و ساده ترین روش تشخیص کلمه کلیدی مناسب برای سایت خود، نوشتن کلمه‌ کلیدی در نوار جستجو است. با وارد کردن آن می‌توانید نتایجی که برای کلمه موردنظر وجود دارد را مشاهده کنید. آن کلمه‌ای که بیشترین نتیجه را به خود اختصاص داده یعنی دارای طرفداران بیشتری است و باید رقابت را برای آن آغاز کنید.

    انتخاب کلمات کلیدی برای سئو

    در این قسمت شما با ابزارهای و راهکارهایی آشنا خواهید شد که با آنها می توانید به سوالات فوق پاسخ دهید. همچنین تاکتیک هایی در جهت دوری از انتخاب های بد کلمات و همینطور ساخت محتواهای قدرتمند یاد خواهید گرفت. پس از آنکه شما با کلمات کلیدی جستجو شونده توسط کاربران آگاه می شوید، شکل جدید از دنیای سئو برایتان پدیدار می شود.

     

    چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟

     

    کلمات کلیدی

     

    ابتدا یک فهرست در مورد خدماتی که ارائه می‌دهید تهیه کنید

    در این مرحله باید تمام کلمات کلیدی که فکر می‌کنید بیشترین جستجو را دارد پیدا کنید و برای هر یک از آنها بطور جداگانه مطالبی تولید که کاربران زمانی که کلمه مورد نظر را جستجو می‌کنند، موتور جستجو بر اساس کلمه جستجو شده و عبارت در شده شما در سایت بهترین صفحه را به آنها معرفی کنند.

     

    کلمات کلیدی پیدا شده را جستجو کنید

    برای فهمیدن اینکه کلمه کلیدی شما درست انتخاب شده است یا نه این است که آن کلمه را در موتور جستجو بنویسید تا مشاهده کنید مطالبی که با این کلمه مرتبط است چیست. این یکی از بهترین و ساده ترین راه های پیدا کردن کلمه کلیدی است که نیاز به مهارت و تخصص ندارد.

     

    کلمات کلیدی پیدا شده را با عبارات مربوطه ترکیب کنید

    داشتن کلمات کلیدی ترکیبی ضروری است، زیرا اهداف بلندمدت و کوتاه مدت شما را تامین می‌کند. علت استفاده از هر دو نوع کلمه کلیدی، ساده است: برخی کاربران با موضوع آشنایی ندارند و عبارات کلی را جستجو می‌کنند؛ اما عده‌ای دیگر به صورت تخصصی جستجو می‌کنند و عبارت‌های مشخص‌تر و تخصصی‌تری را به کار می‌برند.

     

    از رقیبانتان برای انتخاب کلمه کلیدی استفاده کنید

    فراموش نکنید که شرکت‌هایی که در حوزه شما فعالیت دارند، رقیب محسوب می‌شوند؛ بنابراین دانستن اینکه آن‌ها از کدام کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، به معنی کشف استراتژی بازاریابی شرکت‌های رقیب است. قرار نیست روی کلمات کلیدی رقبایتان سرمایه‌گذاری کنید، بلکه باید میزان موفقیت آن‌ها را در استفاده از آن کلمات بسنجید. این کار به شما کمک می کند رتبه سایت خود را در گوگل ارتقا بدهید. با این حال همواره کلمات کلیدی زیادی هستند که رقبای شما از آن غافل مانده‌اند و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.


    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر