تاثیر کلمات کلیدی در سئو

همانطور که می‌دانید متدهای متعددی برای افزایش رتبه سئو یا بهینه‌سازی وب سایت وجود دارد که با رعایت آن‌ها در وب سایت می‌توان خیلی زود در دنیای وب دیده شد. اما مهم‌ترین متدی که همه برای افزایش رتبه سئو وب سایت خود رعایت می‌کنند، استفاده از کلمات کلیدی است. درواقع این کلمات کلیدی هستند که موتورهای جستجو براساس آن‌ها وب سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهند

تاثیر کلمات کلیدی در سئو
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    جدا از اینکه رقابت تنگاتنگی در بازار طراحی سایت بین صاحبین برندها و کسب‌و‌کارهای مختلف وجود دارد تمام مشتریان طراحی سایت به دنبال افزایش رتبه سئو سایت خود در موتورهای جست‌و‌جو هستند تا بهتر بتوانند کسب‌و‌کار، محصولات یا خدمات خود را به دنیا نشان دهند. از طرفی تا زمانی که وب سایت شما در رتبه‌های بالا در موتورهای جست‌وجو قرار نگیرد دیده نمی‌شود در این صورت داشتن وب سایت هیچ سودی برای شما و کسب‌و‌کارتان نخواهد داشت بنابراین سئو یا بهینه‌سازی وب سایت بیش از آنچه که فکر می‌کنید حائز اهمیت است. 

    همانطور که می‌دانید متدهای متعددی برای افزایش رتبه سئو یا بهینه‌سازی وب سایت وجود دارد که با رعایت آن‌ها در وب سایت می‌توان خیلی زود در دنیای وب دیده شد. اما مهم‌ترین متدی که همه برای افزایش رتبه سئو وب سایت خود رعایت می‌کنند، استفاده از کلمات کلیدی است. درواقع این کلمات کلیدی هستند که موتورهای جستجو براساس آن‌ها وب سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهند و رتبه یا جایگاه مشخصی را برای آن در نظر می‌گیرند. البته ربات‌های گوگل به هر کلمه کلیدی بها نمی‌دهند. از این‌رو باید از کلمات کلیدی مناسب با چگالی بالا در وب سایت خود و محتوای آن استفاده کنید تا زودتر به نتیجه برسید. ادامه این مقاله را دنبال کنید تا شما را بیشتر با کلمات کلیدی و انواع آن‌ها آشنا کنیم. 

     

    تاثیر کلمات کلیدی در سئو

     

    اهمیت کلمات کلیدی در سئو

    درواقع می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت سایت در موتورهای جستجو، کلمات کلیدی هستند. البته تنها کلمات کلیدی بهینه شده. اما منظور از کلمات کلیدی بهینه‌شده چیست؟ فرض کنید در گوگل به دنبال بهترین شرکت طراحی سایت می‌گردید از این‌رو عبارت بهترین شرکت طراحی سایت در تهران را در گوگل سرچ می‌کنید، سپس گوگل لینک‌هایی را در صفحه نتایج جستجو، متناسب با کلمات کلیدی که شما در این موتور جستجو تایپ کردید را به شما نمایش می‌دهد و شما بر روی لینک‌های اول تا پنجم کلیک می‌کنید تا بتوانید بهترین شرکت طراحی سایت در تهران را پیدا کنید. اما تفاوت وب سایتی که در لینک اول در صفحه نتایج جستجو گوگل قرار گرفته است با وب سایتی که در لینک دهم در همان صفحه قرار گرفته است چیست؟ مطمعنا رتبه سئو وب سایتی که در لینک اول قرار گرفته است به دلیل برخوردار بودن از کلمات کلیدی بهینه‌شده یعنی کلمات کلیدی سازماندهی شده که از چگالی بالایی برخوردار هستند، بالاست. بنابراین مهم‌ترین متدی که شما باید برای افزایش رتبه سئو سایت خود از آن استفاده کنید، به کار بردن کلمات کلیدی بهینه‌شده است. همانطور که اشاره کردیم منظور از کلمات کلیدی بهینه‌شده، کلمات کلیدی سازماندهی شده با چگالی بالا هستند یعنی کلمات کلیدی که توسط اکثر کاربران دنیای وب هنگام سرچ در گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

     

    انواع کلمات کلیدی

    در کل کلمات کلیدی به دو نوع کلمات کلیدی کوتاه و کلمات کلیدی طولانی تقسیم می‌شوند. درواقع کلمات کلیدی که حداکثر شامل سه کلمه هستند مانند: " شرکت طراحی سایت " شامل کلمات کلیدی کوتاه هستند و کلمات کلیدی که بیش از سه کلمه هستند مانند: " معرفی بهترین شرکت های طراحی سایتدر تهران " شامل کلمات کلیدی طولانی هستند. 

     

    نقش کلمات کلیدی در سئو

    اکنون که به خوبی با انواع کلمات کلیدی آشنا شدید مطمعنا این پرسش در ذهنتان مطرح شده است که در چه جایی بهتر است از کلمات کلیدی کوتاه یا کلمات کلیدی بلند استفاده کنیم؟ براساس تحقیقات و بررسی‌هایی که بر روی جستجوهای کاربران دنیای وب انجام گرفته است، اکثر کاربران کلمات کلیدی طولانی که بیش از 3 کلمه هستند را در گوگل جستجو می‌کنند از این‌رو بهتر است در محتوای وب سایت خود از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و در عناوین از کلمات کلیدی کوتاه استفاده کنید تا رتبه سئو وب سایت شما در موتورهای جستجو افزایش پیدا کند. 

    البته فراموش نکنید که چگالی کلمات کلیدی، چه کلمات کلیدی کوتاه و چه کلمات کلیدی بلند باید بالا باشد تا رتبه سئو سایت شما افزایش پیدا کند. منظور از چگالی بالای کلمات کلیدی این است که از کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید که توسط کاربران زیادی در وب جستجو می‌شود. وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارند که درصورت وارد کردن کلمات کلیدی مدنظر خود در آن‌ها به شما چگالی آن کلمات کلیدی را نشان خواهند داد. البته خود شما هم می‌توانید تشخیص دهید که کدام یک از کلمات کلیدی از چگالی بالایی برخوردار هستند، تنها کافیست که خودتان را به جای کاربر بگذارید. برای مثال اگر وب سایتی در زمینه طراحی سایت دارید خودتان را به جای کاربر بگذارید یا از خودتان بپرسید که کاربران به دنبال چه چیزی در وب سایت من هستند و بیشتر چه کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند؟ در این صورت متوجه خواهید شد که باید در وب سایت خود از چه کلمات کلیدی استفاده کنید. 

     

    نکات حائز اهمیت در زمینه استفاده از کلمات کلیدی

     

    تاثیر کلمات کلیدی در سئو

     

    • از کلمات کلیدی در URLها و نام دامنه استفاده کنید

    URL و نام دامنه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند از این‌رو استفاده از کلمات کلیدی در URL و نام دامنه وب سایت تاثیر بسزایی در افزایش رتبه سئو سایت دارد. چراکه کاربران با دیدن کلمه کلیدی موردنظر خود در URL و نام دامنه یک وب سایت بیشتر ترغیب می‌شوند تا بر روی لینک آن در صفحه نتایج گوگل کلیک کنند. 

    • از کلمات کلیدی در عناوین صفحات وب سایت استفاده کنید

    یکی دیگر از بخش‌های وب سایت که مانند URL و نام دامنه خیلی توی چشم است و از نظر ربات‌های گوگل نیز اهمیت بسزایی دارد، عنوان صفحه است. از این‌رو شما نباید تگ <title> </title> را خالی رها کنید و حتما باید از یک کلمه کلیدی کوتاه برای عنوان صفحه در این تگ استفاده کنید تا مورد توجه کاربران و از همه مهم‌تر ربات‌های گوگل قرار بگیرد.

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر