قوانین اینماد

قوانین اینماد لازمه دانش و اطلاعات در کسب و کارهای اینترنتی است. یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اطمینان و اعتماد می‌باشد و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با توجه به تحقیقات انجام شده باید بگوییم مهم ترین دلیلی که خریداران اینترنتی به این کسب و کارها اعتماد می‌کنند

قوانین اینماد
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    قوانین اینماد لازمه دانش و اطلاعات در کسب و کارهای اینترنتی است. یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اطمینان و اعتماد می‌باشد و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با توجه به تحقیقات انجام شده باید بگوییم مهم ترین دلیلی که خریداران اینترنتی به این کسب و کارها اعتماد می‌کنند شامل:
    شناسایی مالك کسب و کار و امكان مراجعه در صورت بروز اشكال.
     كامل و صحیح بودن اطلاعات كالا یا خدمات ارائه شده.
    گارانتی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش.
     واضح بودن روند برگرداندن كالا و بازپس گیری پول.
    محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران.
    تایید امنیت سایت توسط یك موسسه و مركز ملی اعتماد.

     

    قوانین اینماد

     

    اینماد برای شخصی حقیقی

    اینماد برای شخصی حقیقی طبق مطالعات انجام شده و تاییده کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کارهای اینترنتی دارد. در این حالت خریدار این اطمینان را بدست می‌آورد که اطلاعات او محفوظ می‌ماند و احساس امنیت بیشتری دارند. اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شود، می‌تواند برای شكایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه نماید. در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.

     

    اعطای نماد اعتماد الکترونیکی

    اعطای نماد اعتماد الکترونیک برای سایت های تجاری با هدف مشخصی در حال انجام می‌باشد و این اهداف شامل قانون مند کردن چارچوب دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی می‌باشد. نماد اعتماد الکترونیک در تمام سایت ها یک لوگوی مشخصی دارد و محل نمایش آن در بالا یا پایین سایت به طوری که نشان دهنده فعالیت قانونی کسب و کار باشد. ساماندهی سایت‌های تجاری در كشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الكترونیكی به‌خصوص B2C خواهد بود. به نحوی‌كه مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌كه سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند كرد و حقوق مصرف كنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می كنند. خریداران می باید با جستجو در فهرست وب سایت های مورد تایید، از صحت "نماد اعتماد الكترونیكی" به نمایش درآمده در وب سایت ها اطمینان حاصل کنند.

     

    استعلام اینماد

    استعلام اینماد معمولا کار ساده ای است و کاربران به راحتی می‌توانند تشخیص دهند که لوگوی استفاده شده در سایت معتبر است یا خیر. مطابق با گفته کارشناسان سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به عنوان متولی اینماد در کشور اگر تصویری از لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی در وب سایت یک کسب و کار اینترنتی را مشاهده کردید، برای اطمنیان و امنیت بیشتر لازم است به این نکات توجه کنید :
    • با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنید.
    • مطمئن شوید صفحه ای که مشاهده می کنید، صفحه اصلی مرورگر شماست و نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.
    • دقت داشته باشید که صفحه مجوز حتما باید با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد.
    • حتما آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می شود یکسان باشد.
    دامنه وب سایت فروشگاه مورد نظر خود را در فهرست کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی منتشر شده در سایت نماد اعتماد به آدرس enamad.ir جستجو کنید.

     

    ثبت شکایت در اینماد

    برای ثبت شکایت در اینماد باید می‌توانید از طریق مراجعه به پنل کاربری خود در سامانه اینماد، پس از طی مراحل لازم، نسبت به ثبت شکایت در اینماد اقدام نمایید شما می توانید برای اعلام شکایات از کسب وکارهای اینترنتی، شکایت خود را به همراه مستندات لازم از طریق پست الکترونیکی برای سایت اینماد ارسال کنید. مستندات لازم است شامل اطلاعات مربوط به خرید محصول یا خدمات به همراه مستندات لازم به پرداخت باشد. در صورتی که در خصوص سرویس و یا محصول خریداری شده با کسب و کار مکاتبه انجام داده اید لطفا مکاتبات خود را نیز برای پیگیری ارسال کنید.

     

    مالیات اینماد

    با توجه به مالیات در نظر گرفته شده برای اینماد، بسیاری از فروشگاه ها از انجام این مراحل خودداری می‌کنند و یا دنبال راه‌های غیر قانونی برای کسب اینماد هستند.  مرکز دارایی برای گرفتن مالیات توجهی به این مرکز مراجعه نمی کند و مستقیما از فروشگاه اینترنتی مالیات را اخذ می کند از این رو عدم دریافت ای نماد نه تنها مانع پرداخت مالیات نمی شود بلکه موجب بی اعتمادی و مشکلات عدیده دیگری برای فروشگاه های اینترنتی خواهد شد.

     

    وکالت دریافت اینماد

    فقط شرکت ها و وب سایت هایی که وکالت دریافت اینماد را کسب می‌کنند که در فرایندطراحی سایت آنها مبحث خرید و یا خدمات و یا خدمات فروش و پس از فروش آمده است این نماد تعلق خواهد گرفت. شرکت های که دارای اعتبار قانونی می باشد و به ثبت رسیده اند. حتما دامنه وب سایت باید در اختیار شرکت یا مالک شرکت باشد و مدارک آن برای دریافت اینماد لازم می‌باشد.

     

    پشتیبانی اینماد

    یکی از عوامل مهم در توسعه تجارت الکترونیک، ایجاد اعتماد و اطمینان نسبت به روند تجارت الکترونیک در کاربران است. از طرفی جرایم اتفاق افتاده در زمینه خرید از فروشگاه های اینترنتی، مراجع قانون گذار را به این فکر انداخت که بتوانند استاندارد و نشانی برای امن بودن این خرید ها ایجاد نمایند. تمام خدمات مربوط به پشتیبانی اینماد توسط خود سایت اینماد می‌باشد و شما اگر در روال کاری دچار مشکل شدید با پشتیبانی اینماد در ارتباط باشید.

     
    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر