معرفی جدیدترین فاکتورهای سئو در سال 2019 (بخش اول)

جالب است بدانید که گوگل در 10 سال اخیر 200 فاکتور جهت افزایش رتبه بهینه‌سازی وب سایت‌ها را منتشر کرده است. البته این مسئله بدین معنا نیست که شما باید از تمامی این فاکتورها جهت افزایش رتبه وب سایت خود استفاده کنید بلکه استفاده از مهم‌ترین آن‌ها هم می‌تواند نتیجه شگفت‌انگیزی داشته باشد. از این‌رو قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با جدیدترین و مهم‌ترین فاکتورهای افزایش سئو وب سایت‌ها آشنا کنیم.

معرفی جدیدترین فاکتورهای سئو در سال 2019 (بخش اول)
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    ربات‌های گوگل روز به روز پیشرفت می‌کنند و پیچیده‌تر می‌شوند از این‌رو در زمینه بررسی فاکتورهای سئو که وب سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند کمی سخت‌گیرتر شده‌اند. گوگل هم هر بار لیستی از فاکتورهای جدید جهت افزایش رتبه وب سایت‌ها را منتشر می‌کند که ربات‌های او توجه ویژه‌ای به آن‌ فاکتورها دارند. از این‌رو ربات‌های گوگل خیلی سریع‌تر از گذشته وب سایت‌هایی که از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده کرده‌اند را شناسایی کرده و آن‌ها را اسپم می‌کنند یا رتبه آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهند. بنابراین اگر برخی از برنامه‌نویسان و سئوکاران در گذشته می‌توانستند ربات‌های گوگل یا کرولرها را دور بزنند اکنون با پیشرفت چشم‌گیری که الگوریتم‌های گوگل داشته‌اند دیگر نمی‌توانند آن‌ها را به راحتی دور بزنند. 
    جالب است بدانید که گوگل در 10 سال اخیر 200 فاکتور جهت افزایش رتبه بهینه‌سازی وب سایت‌ها را منتشر کرده است. البته این مسئله بدین معنا نیست که شما باید از تمامی این فاکتورها جهت افزایش رتبه وب سایت خود استفاده کنید بلکه استفاده از مهم‌ترین آن‌ها هم می‌تواند نتیجه شگفت‌انگیزی داشته باشد. از این‌رو قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با جدیدترین و مهم‌ترین فاکتورهای افزایش سئو وب سایت‌ها آشنا کنیم.

     

    فاکتورهای سئو

     

    مهم‌ترین فاکتورهای سئو 2019 

    همانطور که می‌دانید طراحی سایت به تنهایی کافی نیست بلکه استفاده از مهم‌ترین و جدیدترین اصول سئو که برای ربات‌های گوگل از اهمیت زیادی برخودار است نیز حائز اهمیت است از این‌رو در ادامه شما را با مهم‌ترین فاکتورهای سئو 2019 که وب سایت‌های مطرحی همچون Moz و Backlinko آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند، آشنا خواهیم کرد. 

     

    تولید محتوای ارزشمند براساس نیاز کاربران وب سایت

    متاسفانه برخی از وب سایت‌های ایرانی به دنبال رقابت ناسالم در زمینه سئو و تنها دیده‌شدن در موتورهای جستجو هستند به گونه‌ای که محتوای تولیدی آن‌ها تنها برای موتورهای جستجو است نه براساس نیازهای کاربران. البته افزایش رتبه سئو سایت و دیده‌شدن آن در موتورهای جستجو خیلی خوب است و باید یکی از اهداف اساسی هر طراح سایت و سئوکاری باشد اما درصورتی که در کنار آن محتوایی ارزشمند تولید کنید و در اختیار کاربرانتان قرار دهید، نه اینکه تنها به فکر استفاده از کلمات کلیدی مختلف در مطلبی باشید که پتانسیل بالایی ندارد و با خود فکر کنید تنها استفاده از کلمات کلیدی در میان انبوهی از جملات بی‌ارزش کافیست. بهتر است همیشه به یاد داشته باشید که هر کاربری براساس نیازهایی که دارد وارد وب سایت شما می‌شود بنابراین شما باید بتوانید با تولید محتوایی ارزشمند پاسخ سوالات و نیازهای کاربران خود را بدهید تا آن‌ها مجددا به وب سایت شما بازگردند. توجه داشته باشید که یکی از نکات مهم سئو سایت، تولید محتوایی ارزشمند است. 

     

    فاکتورهای سئو

    علاوه‌بر این یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی که در تولید محتوای ارزشمند به شما کمک چشم‌گیری می‌کند، تولید محتوای منحصربه‌فرد است. دیگر زمان کپی‌برداری یا بازنویسی از روی وب سایت‌های دیگر به پایان رسیده است. چراکه ربات‌های گوگل خیلی پیشرفته‌تر از آن هستند که نتوانند محتوای کپی‌شده یا بازنویسی‌شده با کمی تغییرات را تشخیص دهند. بنابراین تمام محتوایی که شما تولید می‌کنید یا باید به طور کامل تالیفی باشد یا ترجمه شده باشد.  
    درضمن بروزرسانی مطالب قدیمی وب سایت خود را از یاد نبرید. فکر نکنید که پس از تولید یک محتوا باید آن را رها کنید و به سراغ مطلب جدیدتر بروید بلکه در کنار تولید محتوای جدید باید محتوای قبلی وب سایت خود را نیز بروزرسانی کنید. علاوه‌بر این بهتر است یک صفحه در وب سایت خود را برای پاسخ به سوالات متداول مشتریان و کاربرانتان قرار دهید و از این طریق تعامل بیشتری با آن‌ها داشته باشید. 

     

    تعداد بک‌لینک‌های وب سایت خود را افزایش دهید

    تعداد بک‌لینک‌ها هنوز هم یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که ربات‌ها و کرولرهای گوگل به آن اهمیت می‌دهند بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که تعداد بک‌لینک‌های وب سایت خود را افزایش دهید چراکه هم موجب می‌شود تعداد کاربران بیشتری به وب سایت شما سرازیر شوند و هم اینکه موجب می‌شود ربات‌های گوگل‌ با بررسی آن‌ها وب سایت شما را در رتبه بالاتری طبقه‌بندی کنند. همانطور که می‌دانید منظور از بک‌لینک، لینکی است که در وب سایت‌های دیگر قرار می‌گیرد و کاربران آن وب سایت‌ها با کلیک بر روی آن لینک به وب سایت شما منتقل می‌شوند. درضمن نکته حائز اهمیتی که در زمینه استفاده از بک‌لینک‌ها باید رعایت کنید این است که لینک وب سایت خود را در وب سایت‌های مطرح و معروف قرار دهید. چراکه این وب سایت‌ها از تعداد کاربران بیشتری برخوردار هستند از این‌رو تعداد کاربران بیشتری هم بر روی لینک وب سایت شما کلیک می‌کنند و وارد آن می‌شوند. 

     

    به نمایش صحیح وب سایت خود در موبایل اهمیت ویژه‌ای بدهد

    با وجود اینکه کمتر وب سایتی پیدا می‌شود که ریسپانسیو نباشد اما هنوز هم یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که ربات‌های گوگل به آن اهمیت می‌دهند، ریسپانسیو بودن وب سایت است. چراکه اکثر کاربران به جای اینکه از لپ‌تاپ یا کامپیوتر برای سرچ در گوگل استفاده کنند از موبایل خود که همیشه در دسترس آن‌ها برای وب‌گردی استفاده می‌کنند. از این‌رو هیچ یک از کاربران موبایل دوست ندارند زمانی که وارد وب سایت شما می‌شوند مجبور شوند دائما به سمت راست و چپ اسکرول کنند. بنابراین ریسپانسیو بودن وب سایت که وب سایت شما را در دیوایس‌های مختلف به اندازه صفحه آن‌ها درمی‌آورد خیلی به کاربران تمامی دیوایس‌ها به ویژه موبایل برای مشاهده وب سایت شما کمک می‌کند از این‌رو شما کاربرانی که از طریق موبایل خود وب سایت شما را مشاهده می‌کنند از دست نخواهید داد. 

     

    فاکتورهای سئو

    علاوه‌بر اینکه ریسپانسیو بودن وب سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به شما پیشنهاد می‌کنیم نکات کلیدی دیگری هم در کنار آن رعایت کنید. یکی از این نکات کلیدی استفاده از عنوان‌های کوتاه برای محتواهایی است که تولید می‌کنید چراکه عناوین بلند در دیوایسی مثل موبایل در دو یا سه خط به طول می‌انجامند همچنین سعی کنید بیشتر به تولید محتوایی کوتاه بپردازید چراکه محتوای بلند در صفحه تلفن همراه بیش از اندازه در نظر مخاطب، طولانی جلوه داده می‌شوند و همین مسئله موجب می‌‌گردد که کاربران موبایل از خواندن محتوای وب سایت شما فراری شوند. درضمن سایز تصاویر وب سایت خود را متغییر قرار دهید تا در همه دیوایس‌ها به ویژه موبایل به خوبی دیده شوند. 

    یکی از مهم‌ترین خدمات سئو سایت که شرکت‌های سئو ارائه می‌دهند، طراحی وب سایت ریسپانسیو است. البته بهترین شرکت سئو، شرکتی است که در کنار طراحی سایت ریسپانسیو از سایر فاکتورهای سئو نیز به صورت اصولی در وب سایت استفاده کند. 
    این مطلب همچنان ادامه دارد چراکه قصد داریم در بخش دوم آن به ادامه فاکتورهای سئو در سال 2019 جهت افزایش رتبه وب سایت و اهمیت سئو اشاره کنیم. 


    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر