نحوه آنالیز کلمات کلیدی سایت

از این‌رو اگر برای کسب‌و‌کار خود وب سایتی دارید یا قصد دارید وب سایتی طراحی کنید. بهتر است بیشترین تمرکز خود را بر روی سئو یا بهینه‌سازی وب سایت و استفاده از کلمات کلیدی در آن بگذارید. البته لازم است اشاره کنیم که این مسئله بدین معنا نیست که از هر کلمه کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید یا محتوای خود را با کلمه کلیدی خفه کنید. 

نحوه آنالیز کلمات کلیدی سایت
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    تاکنون با خودتان فکر کرده‌اید که وب سایت‌ها چگونه در موتورهای جستجو به ویژه موتور جستجوی گوگل دیده می‌شوند؟ یا اینکه چرا برخی از وب سایت‌ها در لینک اول در صفحه اول نتایج گوگل قرار می‌گیرند اما برخی دیگر از وب سایت‌ها در لینک‌های پایانی قرار می‌گیرند؟ درواقع این سئو است که موجب دیده شدن وب سایت‌ها در موتورهای جستجو و نمایش آن‌ها براساس رتبه‌بندی خاصی می‌شود. سئو نیز شامل استفاده از تمامی اصول و متدهایی است که برای افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو، در وب سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

    بنابراین می‌توان گفت که اساس دیده شدن وب سایت در موتورهای جستجو، سئو است و اما اساس سئو در وب سایت‌ها، استفاده از کلمات کلیدی است. چراکه ربات‌های گوگل براساس کلمات کلیدی که هر کاربری در گوگل جستجو می‌کند وب سایت‌هایی را پیدا می‌کنند و در معرض دید کاربر قرار می‌دهند. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت موجب می‌شود که رتبه سئو سایت شما توسط ربات‌های گوگل افزایش پیدا کند و وب سایت شما در موتورهای جستجو دیده شود. درواقع تنها راه موفقیت شما در دنیای وب این است که وب سایت شما در لینک‌های اول تا پنجم در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرد تا کاربران و بازدیدکنندگان زیادی به وب سایت شما سرازیر شوند چراکه در غیر این صورت وب سایت شما دیده نخواهد شد و هیچ افزایشی را در میزان فروش محصولات یا درخواست خدماتی که ارائه می‌دهید، مشاهده نخواهید کرد. از این‌رو هیچ سوددهی از راه وب سایت نخواهید داشت. 

    از این‌رو اگر برای کسب‌و‌کار خود وب سایتی دارید یا قصد دارید وب سایتی طراحی کنید. بهتر است بیشترین تمرکز خود را بر روی سئو یا بهینه‌سازی وب سایت و استفاده از کلمات کلیدی در آن بگذارید. البته لازم است اشاره کنیم که این مسئله بدین معنا نیست که از هر کلمه کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید یا محتوای خود را با کلمه کلیدی خفه کنید. درواقع استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت اصول خاص خود را دارد به گونه‌ای که شما باید از کلمات کلیدی مرتبط که میزان جستجوی آن‌ها در بین کاربران زیاد است در وب سایت خود استفاده کنید. اما چطور می‌توان بهترین کلمات کلیدی را انتخاب و در وب سایت مورد استفاده قرار داد؟ درواقع چندین روش برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی وجود دارند که در ادامه این مقاله آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

     

    نحوه آنالیز کلمات کلیدی سایت

     

    ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی

     

    اولین ابزار خود شما هستید

    اولین کاری که باید برای بررسی کلمات کلیدی یک سایت یا پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی انجام دهید این است که خودتان را بجای کاربران وب سایتتان قرار دهید. برای مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی موبایل دارید باید خودتان را بجای کاربرانتان قرار دهید تا ببینید آن‌ها بیشتر دنبال چه موبایلی هستند؟ و اینکه چه کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند؟ از این طریق می‌توانید به راحتی بهترین و پر استفاده‌ترین کلمات کلیدی که توسط کاربران اینترنت مورد جستجو قرار می‌گیرند را پیدا کرده و در وب سایت خود استفاده کنید. 

     

    ببینید گوگل چه می‌گوید

    مطمعناً هنگامی که عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید با کادری که در زیر آن باز می‌شود و کلمات کلیدی مشابه به شما نمایش داده می‌شوند، روبه‌رو شده‌اید. یا پس از اینکه عبارت موردنظرتان را در گوگل سرچ می‌کنید و صفحه نتایج گوگل برای شما باز می‌شود در انتهای صفحه کلمات کلیدی مرتبط را مشاهده کرده‌اید. درواقع این نتایج، پیشنهاداتی هستند که گوگل برای شما در نظر می‌گیرد و در اختیار شما قرار می‌دهد. بهترین راه حل برای بررسی کلمات کلیدی و پیدا کردن بهترین و پراستفاده‌ترین کلمات کلیدی مرتبط استفاده از همین پیشنهادات گوگل است. بنابراین کلمه کلیدی اصلی یا هدف را در  کادر جستجوی گوگل وارد کنید و سپس پیشنهاداتی که گوگل در رابطه با کلمه کلیدی که وارد کرده‌اید به شما می‌دهد را بررسی کنید و از آن‌ها در وب سایت خود استفاده کنید. 

     

    Google Trends را فراموش نکنید

    گوگل ابزار قدرتمندی برای بررسی شاخص محبوبیت کلمات کلیدی و مقایسه آن‌ها با یکدیگر است که بیشتر برای کلمات کلیدی اصلی یا هدف کاربرد دارد چراکه آمار دقیقی از کلمات کلیدی اصلی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما آمار دقیقی از کلمات کلیدی ریز و جزئی در اختیار شما قرار نمی‌دهد. علاوه‌بر این می‌توان گفت که این ابزار، برای مقایسه کلمات کلیدی با یکدیگر بسیار کاربردی است چراکه هنگام استفاده از آن باید حداقل دو کلمه کلیدی را وارد کنید تا آن دو کلمه کلیدی را با یکدیگر مقایسه کند و کلمات کلیدی مرتبط با آن دو را به شما نمایش دهد. 

     

    از Google Keyword Planner کمک بگیرید

    این ابزار مخصوص بررسی محبوبیت کلمات کلیدی در گوگل ادوردز یا همان تبلیغات گوگلی است که می‌تواند کمک ویژه‌ای به استفاده از بهترین کلمات کلیدی در وب سایت شما بکند. با استفاده از این ابزار می‌توانید محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین کلمات کلیدی که توسط کاربران اینترنت در گوگل مورد جستجو قرار می‌گیرند را پیدا کرده و از آن‌ها در وب سایت خود استفاده کنید. 

    یکی دیگر از کاربردی‌ترین ابزارها، Moz Keyword Explorer

    یکی دیگر از کاربردی‌ترین ابزارهایی که می‌توانید از آن برای پیدا کردن محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین کلمات کلیدی استفاده کنید ابزار Moz Keyword Explorer است. همانطور که از نام این ابزار مشخص است، این ابزار توسط کمپانی Moz طراحی و تولید شده است. خوشبختانه این ابزار رایگان بوده و نحوه کار با آن خیلی آسان است. به گونه‌ای که شما باید کلمه کلیدی اصلی خود را در این ابزار وارد کنید تا کلمات کلیدی پر استفاده و محبوب را که به کلمه کلیدی وارد شده مرتبط است به شما نشان دهد. 


    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر