نحوه تهیه لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران (بخش دوم)

همانطور که در بخش اول این مقاله اشاره کردیم اولین گام برای افزایش رتبه سئو سایت در موتورهای جستجو به ویژه گوگل تهیه لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران در موتورهای جستجو است. چراکه کاربران هنگامی که به دنبال چیزی در گوگل هستند 

نحوه تهیه لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران (بخش دوم)
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    همانطور که در بخش اول این مقاله اشاره کردیم اولین گام برای افزایش رتبه سئو سایت در موتورهای جستجو به ویژه گوگل تهیه لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران در موتورهای جستجو است. چراکه کاربران هنگامی که به دنبال چیزی در گوگل هستند در کادر جستجو کلمات کلیدی را وارد می‌کنند که ربات‌های گوگل براساس آن کلمات کلیدی وب سایت‌هایی را براساس رتبه‌بندی خاصی به شما نمایش می‌دهند. درواقع دلیل اینکه وب سایتی به عنوان اولین لینک در صفحه نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود، رتبه بالای آن در موتورهای جستجو براساس آن کلمه کلیدی است که کاربر جستجو کرده است. از این‌رو برای اینکه شما هم بتوانید رتبه سئو سایت خود را براساس کلمات کلیدی پر رقابت در موتورهای جستجو افزایش دهید ابتدا باید لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران تهیه کنید و سپس بر روی استفاده از آن کلمات کلیدی در وب سایت خود متمرکز شوید. به گونه‌ای که باید عباراتی که کاربران در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند را زیر نظر داشته باشید. 

     

    البته در بخش اول این مقاله به راهکارهایی برای تهیه لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران در گوگل اشاره کردیم که شامل: زیر نظر گرفتن هدف جستجوی کاربران در SERPها، جمع‌آوری کلمات کلیدی اصلی یا هدف و استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی مانند: Google Keyword Planner، Ubersuggest ، Google Suggest Expander و Answer The Public است. ادامه این مقاله را نیز دنبال کنید تا شما را با سایر متدهای تهیه لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران در موتورهای جستجو آشنا کنیم. 

     

    تهیه لیست کلمات کلیدی

     

    متدهای جمع‌آوری لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران

     

    از نتایج SERPها استفاده کنید

    همانطور که در بخش اول این مقاله اشاره کردیم، SERP مخفف Search Engine Result Page یعنی همان صفحه نتایج موتورهای جستجو است. شما می‌توانید کلمه کلیدی اصلی مدنظر خود را در کادر جستجوی موتورهای جستجو به ویژه گوگل وارد کنید و از کلمات کلیدی مرتبطی که در پایین صفحه نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود در وب سایت خود و برای تکمیل کردن لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید. کلمات کلیدی که در پایان صفحه نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شوند توسط گوگل تایید شده‌اند و ارتباط عمیقی بین تمامی موتورهای جستجو دارند.

     

    زبان کاربران مختلف را فراموش نکنید

    این متد جهت تهیه لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران در موتورهای جستجو، برای وب سایت‌های بین‌المللی که به صورت چند زبانه طراحی می‌شوند کاربرد دارد. چراکه کاربران وب سایت‌های بین‌المللی تنها کاربران فارسی زبان نیستند بلکه افراد انگلیسی‌ زبان نیز به چنین وب سایت‌هایی سر می‌زنند. از این‌رو اگر شما یک وب سایت فروش لباس‌های دخترانه و زنانه دارید علاوه‌بر اینکه باید کلمه کلیدی فروش سویشرت دخترانه جزو لیست کلمات کلیدی شما باشد باید کلمه کلیدی فروش پلیور دخترانه نیز جزو کلمات کلیدی شما باشد. بنابراین علاوه‌بر اینکه باید کلمات کلیدی فارسی را در وب سایت خود بگنجانید باید از کلمات کلیدی انگلیسی نیز در وب سایت خود استفاده کنید و متناسب با هر زبانی که در وب سایت شما مورد استفاده قرار گرفته است از کلمات کلیدی اصلی و پر رقابت در همان زبان در وب سایت خود استفاده کنید.

     

    با اهداف جستجوی کاربران در موتورهای جستجو آشنا شوید

    توجه داشته باشید که برای تهیه لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران در موتورهای جستجو باید موضوع و هدف جستجوی کاربران در موتورهای جستجو را درک کنید و براساس آن‌ها لیست کلمات کلیدی وب سایت خود را تهیه کنید. در کل می‌توان اهداف جستجوی کاربران در موتورهای جستجو را در دو دسته اطلاعات و تجارت دسته‌بندی کرد. چراکه اهداف کاربران جهت جستجو در موتورهای جستجو یا برای کسب اطلاعات است یا برای خرید و فروش محصولات و اجناس مختلف، یعنی همان تجارت. در ادامه بیشتر به اهداف جستجوی کاربران در موتورهای جستجو اشاره خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چگونه باید براساس اهداف جستجوی کاربران در موتورهای جستجو بهترین لیست کلمات کلیدی را برای وب سایت تهیه کرد. 

     

    o جستجوی اطلاعاتی 

    همانطور که اشاره کردیم یکی از اهداف جستجوی کاربران در موتورهای جستجو، کسب اطلاعات است. برای مثال برخی از کاربران دنیای وب تنها می‌خواهند بدانند که قیمت گوشی نوت 9 چه قدر است؟ از این‌رو در گوگل عبارت " قیمت نوت 9 " را جستجو می‌کنند. برای اینکه وب سایت شما براساس هدف جستجوی اطلاعات کاربران جزو لینک‌های اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود باید لیست کلمات کلیدی وب سایت خود را براساس متدهای زیر جمع‌آوری کنید: 
    نام هر یک از محصولات خود را به عنوان یک کلمه کلیدی اصلی در نظر بگیرید. مانند: دوربین هوشمند
    از کلمه "چیست" پس از نام هر یک از محصولات خود استفاده کنید. مانند: دوربین هوشمند چیست؟ 
    از عبارت " چطور کار می‌کند؟ " پس از نام هر یک از محصولات خود استفاده کنید. مانند: دوربین هوشمند چطور کار می‌کند؟ 
    از عبارت " من چطور می‌توانم از محصول X استفاده کنم؟ " برای هر یک از محصولات خود استفاده کنید. مانند: من چطور می‌توانم از دوربین هوشمند استفاده کنم؟ 

     

    o جستجوی تجاری

    و اما دومین هدفی که کاربران اینترنت از جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو دنبال می‌کنند، خرید محصولات مختلف است. برای اینکه وب سایت شما براساس هدف جستجوی تجاری کاربران جزو لینک‌های اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود باید لیست کلمات کلیدی وب سایت خود را براساس متدهای زیر جمع‌آوری کنید: 
    از عبارت " قیمت محصول X چه قدر است؟ " برای هر یک از محصولات خود استفاده کنید. مانند: قیمت نوت 9 چه قدر است؟ 
    از عبارت " محصول X در فروشگاه اینترنتی X عرضه می‌گردد " استفاده کنید. مانند: گوشی نوت 9 در فروشگاه دیجی کالا عرضه می‌گردد. 
    از عبار " سفارش محصول X به صورت آنلاین " برای هر یک از محصولات خود استفاده کنید. مانند: سفارش نوت 9 به صورت آنلاین


    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر