هزینه طراحی سایت حرفه‌ای

طراحی سایت از آن دسته از خدماتی است که نمی‌توان به راحتی هزینه آن را حدس زد چراکه هزینه طراحی سایت به امکانات و متدهایی که هر شرکت برنامه‌نویسی برای طراحی آن استفاده می‌کند بستگی دارد. از طرفی هر یک از شرکت‌های طراحی سایت به این دلیل که ملاک‌های منحصربه‌فردی برای طراحی سایت دارند نرخ متفاوتی را در این زمینه به مشتریان اعلام می‌کنند

هزینه طراحی سایت حرفه‌ای
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    طراحی سایت از آن دسته از خدماتی است که نمی‌توان به راحتی هزینه آن را حدس زد چراکه هزینه طراحی سایت به امکانات و متدهایی که هر شرکت برنامه‌نویسی برای طراحی آن استفاده می‌کند بستگی دارد. از طرفی هر یک از شرکت‌های طراحی سایت به این دلیل که ملاک‌های منحصربه‌فردی برای طراحی سایت دارند نرخ متفاوتی را در این زمینه به مشتریان اعلام می‌کنند از این‌رو زمانی که مشتریان طراحی سایت به چندین شرکت طراحی سایت سری می‌زنند و از آن‌ها درمورد قیمت طراحی سایت می‌پرسند با نرخ‌های متفاوتی روبه‌رو شده و سردرگم می‌شوند. با وجود اینکه نمی‌توان هزینه طراحی سایت را به صورت قطعی اعلام کرد قصد داریم در این مقاله عوامل و امکاناتی که نقش بسزایی در هزینه طراحی سایت حرفه‌ای دارند را بررسی کنیم بنابراین ادامه این مقاله را از دست ندهید. 

     

    هزینه طراحی سایت حرفه‌ای به چه مواردی بستگی دارد؟

    اولین و مهم‌ترین موردی که در هزینه طراحی سایت حرفه‌ای تاثیرگذار می‌باشد نوع وب سایت است. همانطور که می‌دانید متناسب با کسب‌و‌کارهای مختلفی که وجود دارد، وب سایت‌های مختلفی نیز طراحی می‌شوند که هر یک از وب سایت‌ها متناسب با نوعی که دارند دارای امکانات و ماژول‌های مختلفی هستند از این‌رو است که قیمت هر نوع وب سایتی با وب سایت‌های دیگر متفاوت است. از انواع وب سایت‌ها می‌توانیم به وب سایت‌های فروشگاه اینترنتی، شرکتی، پزشکی، نیازمندی، دانلود، دکوراسیون، مهندسی، صنعتی، تبلیغاتی، شخصی، هنری، آموزشی، علمی، خودرو، تفریحی، عکاسی، خبری، مدارس، هتل، ورزشی، بانوان، تالار گفتگو، مجله اینترنتی، مراکز تجاری، صرافی، گردشگری، رستوران، موزیک و املاک اشاره کنیم. هر یک از این وب سایت‌ها دارای امکانات و ماژول‌های متفاوتی هستند که پیاده‌سازی آن‌ها به مدت زمان و تعداد افراد منحصربه‌فردی نیاز دارد از این‌رو است که هزینه طراحی سایت حرفه‌ای در هر یک از این زمینه‌ها متفاوت است. 

    برای مثال طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت شرکتی را در کنار یکدیگر قرار بدهید. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی جهت معرفی محصولات و فروش آن‌ها است از این‌رو از امکانات متعددی نظیر چندین درگاه پرداخت، مقایسه محصول، دسته‌بندی کالاها، تخفیف‌ها و پیشنهادها و ... برخوردار است. بنابراین طراحی و پیاده‌سازی آن به زمان و تعداد نفرات بیشتری نیازمند است از این‌رو هزینه طراحی آن نسبت به سایر وب سایت‌ها بیشتر است. در مقابل طراحی سایت شرکتی تنها در جهت معرفی کسب‌و‌کار و خدمات یک شرکت است از این‌رو نیازی به امکانات چندان زیاد ندارد بنابراین در مدت زمان با تعداد افراد خیلی کمتری نسبت به طراحی سایت فروشگاهی قابل طراحی و پیاده‌سازی است. از این‌رو هزینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نسبت به هزینه طراحی سایت شرکتی بیشتر است. 

    از نوع وب سایت که بگذریم به یکسری امکانات عمومی می‌رسیم که در انواع وب سایت‌ها به کار برده می‌شوند و بر روی برآورد هزینه آن‌ها نیز تاثیرگذارند. این امکانات عمومی شامل: طراحی ریسپانسیو وب سایت، تجربه کاربری یا UX، رابط کاربری یا UI، کدنویسی سمت سرور، کدنویسی سمت کاربر، هماهنگی با مرورگرهای مختلف و ... هستند که در مقالات پیشین به صورت گسترده‌ای درمورد آن‌ها توضیح داده‌ایم. از این‌رو در ادامه به بررسی یکسری امکانات سفارشی در طراحی سایت حرفه‌ای اشاره خواهیم کرد که در برآورد هزینه آن تاثیرگذارند. 

    امکانات سفارشی در طراحی سایت حرفه‌ای

     

    هزینه طراحی سایت حرفه‌ای

     

    o افزایش سرعت بارگذاری وب سایت

    حداکثر سرعت بارگذاری سایت در دیوایس‌هایی مانند کامپیوتر و لپ‌تاپ، 30 ثانیه و در موبایل 15 ثانیه است. درصورتی که سرعت بارگذاری وب سایت شما در لپ‌تاپ و موبایل از این ارقام بیشتر باشد بی‌شک کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت شما خیلی سریع وب سایت شما را ترک خواهند کرد و این مسئله تاثیر بسیار زیادی در کاهش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. به گونه‌ای که با کاهش تعداد کاربران شما، رتبه سایت شما نیز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین سرعت بارگذاری وب سایت شما نباید از 30 ثانیه در کامپیوتر و 15 ثانیه در موبایل بیشتر شود. از این‌رو است که افزایش سرعت بارگذاری وب سایت یکی از امکانات سفارشی در طراحی سایت به شمار می‌رود که شرکت‌های طراحی سایت با استفاده از یکسری متدها شامل بهینه‌سازی کدهای نوشته شده، استفاده از پلاگین AMP برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت در موبایل، استفاده از تصاویر کم‌ حجم و ... سرعت بارگذاری وب سایت را افزایش می‌دهند تا کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت شما بلافاصله وارد وب سایت شما شوند و بیشتر از 10 ثانیه منتظر بارگذاری وب سایت شما نمانند. از این‌رو نه تنها از تعداد بازدیدکنندگان و کاربران وب سایت شما کاسته نمی‌شود بلکه به تعداد آن‌ها افزوده هم می‌شود. 

    o افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت

    همانطور که اشاره کردیم جذب کاربران اینترنت به وب سایت یک مسئله است و نگه داشتن آن‌ها در وب سایت مسئله‌ای دیگر است. درواقع یکی از امکانات سفارشی در طراحی سایت جذب کاربران به وب سایت و نگه داشتن آن‌ها در وب سایت است که موجب می‌شود تعداد بازدیدکنندگان وب سایت افزایش پیدا کند و درنهایت رتبه سئو سایت شما در موتورهای جستجو به ویژه گوگل افزایش پیدا کند.

    برای جذب کاربران و بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های پربازدید استفاده می‌کنند. البته یکی از پر استفاده‌ترین روش‌های جذب کاربر به وب سایت استفاده از بک لینک است. بک لینک به قرار دادن محتوایی تصویری در وب سایت‌های پربازدید گفته می‌شود که موجب می‌شود کاربران آن وب سایت‌ها بر روی محتوای تصویری کلیک کنند و وارد وب سایت شما شوند. از این‌رو تعداد کاربران وب سایت شما افزایش پیدا می‌کند. البته پس از اینکه با استفاده از این روش‌ها توانستید کاربران بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید باید بتوانید با استفاده از روش‌هایی شامل قرار دادن محتوایی جذاب و ارزشمند، تجربه کاربری و رابط کاربری بالا کاربران را در وب سایت خود نگه دارید. 


    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر