طراحی پورتال سازمانی

طراحی پورتال سازمانی

برآورد هزینه طراحی پورتال سازمانی

پورتال سازمانی یک سیستم نرم افزاری جامع است که برای مدیریت ارتباطات و اطلاعات سازمانی طراحی شده است. پرتال سازمانی به کاربران امکان می دهد تا به اطلاعات و منابع سازمانی دسترسی داشته باشند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کارهای خود را انجام دهند.

پرتال سازمانی چیست؟

پرتال سازمانی یک سیستم نرم افزاری جامع است که برای مدیریت ارتباطات و اطلاعات سازمانی طراحی شده است پرتال سازمانی به کاربران امکان می دهد تا به اطلاعات و منابع سازمانی دسترسی داشته باشند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کارهای خود را انجام دهند.

پرتال سازمانی از یک سری صفحات وب تشکیل شده است که به یکدیگر مرتبط هستند. این صفحات وب می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • صفحات اطلاعات: این صفحات اطلاعات سازمانی مانند اخبار، گزارش ها، اسناد و دستورالعمل ها را ارائه می دهند.
  • صفحات خدمات: این صفحات خدمات سازمانی مانند فرم های درخواست، رزرو منابع و پرداخت صورتحساب را ارائه می دهند.
  • صفحات مشارکت: این صفحات امکان ارتباطات و همکاری بین کاربران را فراهم می کنند.
پرتال سازمانی چیست؟

مزایای پورتال سازمانی

پرتال سازمانی یک سیستم نرم افزاری جامع است که برای مدیریت ارتباطات و اطلاعات سازمانی توسط یک شرکت طراحی پورتال ساخت، توسعه و نگهداری میشود. پورتال های سازمانی می توانند مزایای متعددی برای سازمان ها :داشته باشند، از جمله

    یکی از اولین تصمیم هایی که هنگام ساخت یک وبسایت باید بگیریم این است که نام سایت چه باشد. این انتخاب روی جنبه های مختلف سایت از جمله سئو تاثیر می گذارد.زمانی که سئو سایت ها خیلی ساده و ابتدایی بود نام سایت تاثیر خیلی زیادی روی رتبه بندی می گذاشت. اما با گذر زمان گوگل متوجه شد که نام سایت به تنهایی بدون در نظر گرفتن المان های دیگر برای رتبه بندی کافی نیست.

     

    انتخاب نام وب سایت

    گوگل بر اساس پارامترهای زیادی سایت ها را رتبه بندی می کند بعضی از این پارامترها به دامنه سایت مرتبط می باشد که یکی از آن ها EMD یا exact match domain است. این پارامتر می گوید دامنه نام کلیدی خاصی  داشته باشد. وقتی دامنه دارای کلمه کلیدی مورد نظر باشد احتمالا کاربران بیشتری روی آن لینک کلیک خواهند کرد این اتفاق روی CTR یا click-through rate تاثیر گذاشته در نتیجه  دامنه هایی که با نام کلمه کلیدی ثبت شده باشند امتیاز بهتری از گوگل میگیرد. از طرف دیگر وجود کلمه کلیدی در نام سایت خودش امتیاز محسوب می شود.

     

     

    هرچند نام دامنه دارای کلمات کلیدی باشد امتیاز محسوب می شود اما مساله مهمتری وجود دارد که باید در نظر داشت: اینکه نام سایت به یک برند تبدیل شود brandability of the domain)).

    برند برای شما باید مهم باشد و نام دامنه پایه ای است که بر اساس آن برند آنلاین شما ساخته می شود.

    نام دامنه شما بین کاربران هنگام پیدا کردن سایت جا می افتد. آن ها نام سایت را بخاطر می سپارند و از آن طریق شرکت شما را به صورت آنلاین با کاربران دیگر به اشتراک می گذارند.

    هرچند که اکثرا فکر می کنند سئو مربوط به کلمات کلیدی و لینک ها می باشد اما واقعیت این است که گوگل برند ها را دوست دارد "برند راهکار است، نه مشکل.".

    روش هایی برای انتخاب یک دامنه با قابلیت برند شدن

    -از .com استفاده کنید. زیرا .com استاندارد و نرمال است. و اکثر کاربران تصور می کنند نام وبسایت شرکت ها با .com تمام می شود. به هرحال 75درصد وبسایت ها با .com به پایان می رسند.

    -کاربران باید به راحتی نام سایت شما را به خاطر بسپارند. بنابراین نام سایت را باید به گونه ای انتخاب کرد که با یادآوری آن احساس کاربر به سایت را در ذهنش تداعی کند.

    -نام سایت باید دارای معنی و مفهوم باشد و اطلاعات خاصی را در ذهن کابر القا کند.

    -اسم سایت را باید به راحتی بتوان هجی کرد.

    -هرچه نام سایت کوتاه تر باشد بهتر است. مثلا یک یا دو کلمه ای باشد.

    -منحصر به فرد باشد.  یکی از اهداف شما باید این باشد که برندی از شرکت خود بسازید که با برند رقبایتان متفاوت باشد. این کار را با انتخاب نام تکرار نشده و منحصر به فرد برای سایت خود شروع کنید.

    -برای انتخاب نام می توانید از کلمات موجود استفاده کنید مانند نام سایت  Amazon.vom  یا  VitaminShoppe.com .  یا اینکه کلمات جدید خلق کنید مانند نام Google.com یا Bing.com یا   Motamem.org  .یا از ترکیب کلمات و معنی آنها کمک بگیرید مانند Pinterest .