طراحی پورتال سازمانی

طراحی پورتال سازمانی

برآورد هزینه طراحی پورتال سازمانی

پورتال سازمانی یک سیستم نرم افزاری جامع است که برای مدیریت ارتباطات و اطلاعات سازمانی طراحی شده است. پرتال سازمانی به کاربران امکان می دهد تا به اطلاعات و منابع سازمانی دسترسی داشته باشند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کارهای خود را انجام دهند.

پرتال سازمانی چیست؟

پرتال سازمانی یک سیستم نرم افزاری جامع است که برای مدیریت ارتباطات و اطلاعات سازمانی طراحی شده است پرتال سازمانی به کاربران امکان می دهد تا به اطلاعات و منابع سازمانی دسترسی داشته باشند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کارهای خود را انجام دهند.

پرتال سازمانی از یک سری صفحات وب تشکیل شده است که به یکدیگر مرتبط هستند. این صفحات وب می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • صفحات اطلاعات: این صفحات اطلاعات سازمانی مانند اخبار، گزارش ها، اسناد و دستورالعمل ها را ارائه می دهند.
  • صفحات خدمات: این صفحات خدمات سازمانی مانند فرم های درخواست، رزرو منابع و پرداخت صورتحساب را ارائه می دهند.
  • صفحات مشارکت: این صفحات امکان ارتباطات و همکاری بین کاربران را فراهم می کنند.
پرتال سازمانی چیست؟

مزایای پورتال سازمانی

پرتال سازمانی یک سیستم نرم افزاری جامع است که برای مدیریت ارتباطات و اطلاعات سازمانی توسط یک شرکت طراحی پورتال ساخت، توسعه و نگهداری میشود. پورتال های سازمانی می توانند مزایای متعددی برای سازمان ها :داشته باشند، از جمله

    ارزش محتوا قبل از طراحی سایت


    آماده سازی محتوای سایت قبل از شروع طراحی گرافیکی بهترین کار خواهد بود. محتوا گذاری هم در وب سایت ها و هم در وبلاگ ها مهم می باشد.
    پس به این نتیجه می رسیم که محتوا گذاری مهم ترین عامل خواهد بود.

    طراحی سایت با قرار دادن رنگ ها ، فونت ها و جعبه هایی برای طراحی سایت
    برای این که طراحی خوبی داشته باشید باید به کاربرانی هم که وارد سایت می شوند توجه ویژه ای داشته باشید. برای این که طراحی خوبی در سایت داشته باشید باید به نیازهای کاربر و نتایجی که کاربر از دیدن یک سایت  به دست می آورید را در نظر داشته باشید. باید برای یک طراحی خوب به چالش هایی که یک کاربر با آن مواجه می شود در زمان طراحی سایت برای حل مسائل تمرکز ویژه ای داشته باشید. برای طراحی خوب نباید همیشه از یک روند برای برنامه نویسی سایت استفاده نمایید و همین طور از قالب های آماده برای سایت خود استفاده نمایید. راه های مختلفی برای طراحی سایت وجود خواهد داشت اما تمرکز بیشتر بر کاربر خواهد بود نه این روش های طراحی سایت.
    بر اساس ایمیل های ارسالی از سمت کاربران در سایت مواردی که برای یک طراحی سایت خوب باید در نظر گرفته شود عبارتند از : معیارهایی مانند قرار دادن اسکرول بی نهایت ، منوهای همبرگری ، تصاویر جذاب ، زمینه های ویدئویی و تمرکز برای حرکت را دریافت خواهید نمود. کاربرانی که از سایت یک شرکت بازدید می کنند با توجه به اطلاعات موجود بر اساس بازدیدکنندگان خود ، نیازهای کاربر و اهداف نهایی یک وب سایت را مورد توجه قرار خواهند داد.
    صاحبین وب سایت ها باید تلاش کنند تا در زمینه طراحی سایت نسبت به رقبای خود از عناصری برای طراحی سایت استفاده نمایند که باعث شود تا در طراحی سایت از روش های مدرن استفاده شود که امروزه خیلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای جذب بیشتر کاربران باید به این نکات توجه ویژه ای بشود. افراد اغلب برای انتخاب یک قالب وب سایت و یا تم وبلاگ برای ارائه طرح گرافیکی و یا زنگ ها و سوت ها دچار مشکل شده اند. با رعایت این نکات در واقع باعث خواهید شد تا تعداد بازدیدکنندگان وب سایت واقعی را افزایش بدهید.
    بعد از مرحله طراحی سایت نوبت به این رسیده است تا محتوای سایت را به روز نگه دارید و آن ها را باید در درون بلوک هایی که در دسترس نیز باشند قرار بدهید. باید هم به محتوا هم به طراحی سایت توجه شود که بتوانید مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب نمایید. جذب بیشتر مشتریان باعث خواهد شد تا تعداد آمار بازدید کنندگان سایت لحظه به لحظه افزایش داده شود.
    توجه نکردن به این موارد باعث می شود تا کاربرانی که به وب سایت شما سر می زنند دچار نا امیدی شوند و از خرید خود از وب سایت شما پشیمان شوند.
    دلیل چنین اتفاقاتی این موضوع خواهد بود که در مراحل خرید ، طراحی ، توسعه و در نهایت محتوای سایت روش درستی را انتخای نکرده باشید. همین عامل باعث نا امیدی کاربران سایت خواهد شد.
    ابتدا در مورد محتوا به اندازه کافی فکر کرده و بعد آن را در سایت قرار دهید. در زمان محتوا گذاری باید به کاربرانی مطالب سایت را مورد مطالعه قرار می دهند ، قسمت هایی که باعث می شود تا تعداد بازدیدکنندگان افزایش داده شود و در نهایت پاسخ به اقدامات چیزی است که به طور معمول پس از طراحی گرافیکی بسیار باید مدنظر قرار داده شود. متاسفانه راهکارهای اشتباه زیادی وجود دارد که شما مجبور می شوید از آن ها برای محتوا گذاری در وب سایت خود و در طراحی استفاده نمایید.

     

     

     

     

     

     

     

     

     


    قبل از این که وب سایت خود را نسبت به وب سایت رقیب خود در حال افت ببینید باید اول اهداف خود از طراحی وب سایت را تعیین نمایید و بعد تصمیم بگیرید که از چه قالبی برای این کار بهتر است استفاده شود. در واقع چه قالبی بیشتر با اهداف شما متناسب خواهد بود. یا وبلاگی که می خواهید آن را کامل نمایید.بعد از تعیین اهداف و انتخاب قالب مناسب نوبت به یک طراحی متناسب خواهد رسید که هر چقدر این طراحی تناسب بیشتری با هدف شما داشته باشد کاربران بیشتری روزانه از وب سایت شما بازدید خواهند نمود.
    شما باید به شخصیت کاربران وب سایت احترام بگذارید و چالش هایی که هر کاربری برای ورود به وب سایت با آن درگیر خواهد شد را در نظر بگیرید و هر روز سعی کنید تا مشکلاتی که بر سر راه کاربران سایت وجود دارد را برطرف نمایید. سعی کنید مسیر ورود کاربرانتان را هر چه ساده تر طراحی نمایید هر چقدر ساده تر باشد آمار بازدید کنندگان سایت شما هم به همان نسبت بالا خواهد رفت.
    زمانی که قصد دارید تا طراحی گرافیکی سایت خود را انجام دهید باید این کار را در زمانی انجام بدهید که محیط موردنظر به حدی نور وجود داشته باشد تا در انتخاب رنگ برای سایت خود دچار اشتباه نشوید و رنگی متناسب با موضوع سایت برگزینید. باعث می شود تا بتوانید جلوه ی سایت شما زیباتر شده و سایت زیبایی را با قرار دادن رنگ هایی متناسب طراحی نمایید. هم خوانی داشتن رنگ ها در یک سایت تاثیر زیادی بر روی کاربر خواهد گذاشت.
    علاوه بر این که باید سایت شما از یک طراحی خوبی برخوردار باشد محتوا گذاری هم به همان میزان اهمیت خواهد یافت. سایتی که فقط طراحی خوبی داشته باشد اما از نظر محتوایی ضعیف باشد سایت قوی نخواهد بود طراحی و محتوا دو کفه ی یک ترازو می باشند که باید توجه ویژه ای به هر دو گزینه شود.
    قرار دادن محتوای خوب به عنوان پایه و اساس یک وب سایت خوب خواهد بود.
    برای این که طراحی سایت خوبی داشته باشید باید به این نکات توجه نمایید:
    1-رنگ مناسب
    2-فونت مناسب
    3-طرح بندی مناسب
    عناصری که در طراحی سایت استفاده می کنید باید از این لحاظ مورد توجه قرار گیرند:
    1-کامل بودن
    2-برجسته و خاص بودن
    3-پیام های مهم و کلیدی به نمایش گذاشته شوند.
    4-محتواهای مهم و اساسی در سایت قرار داده شوند.
    5-تمرکز ویژه بر روی محتوای سایت
    توجه ویژه به محتوای سایت
    باید به کیفیت مطالبی که قصد قرار دادن آن ها در سایت خود را دارید توجه کنید. هر مطلبی که در سایت قرار داده می شود از نظر کیفیت باید سنجیده شود. البته انجام این کار که شما تمام محتوای سایت را مورد سنجش قرار دهید ممکن است کار دشواری باشد اما برای این که صاحبان سایت دارای سایت زیبایی شوند باید حتما حتما این نکته را رعایت نمایند.
    بهتر است کاربران را تشویق کنید تا تمرکز بیشتری بر روی بخش های اصلی وب سایت داشته باشند. اگر در سایت خود مواردی برای فروش دارید می توانید از قالب هایی برای سایت خود استفاده نمایید که به طور ویژه سفارشی شده باشند. قالب طراحی شده با توجه به مشتری سایت ، صنعت و هدف سایت متفاوت خواهد بود.

    بیشتر از یک استراتژی برای قرار دادن محتوا در سایت وجود خواهد دارد:
    صفحه اصلی سایت به عنوان اصلی ترین صفحه خواهد بود. در صفحه اصلی، اصلی ترین خدماتی که قصد ارائه آن ها را به کاربر دارید قرار دهید و در صفحات خدمات فردی هم متناسب با نیازهای هر کاربر خدمات مرتبط با آن را قرار بدهید. در نمای اصلی سایت محصولات منحصر به فرد خود را قرار بدهید. در بخش منابع دسته ها و یا آیتم هایی را قرار بدهید که مرتبط با محصولات سایت باشد. در وب سایت خود صفحه ای را به عنوان صفحه اصلی وبلاگ و پست های وبلاگ فردی قرار بدهید. هم چنین صفحه ای را با عنوان تماس با ما قرار بدهید.
    گاهی اوقات در قالب ها به پیچیدگی محتوا و تنوع در جریان محتوا و پاسخ به آن ها در نظر گرفته می شود.
    عناصر محتوایی که در یک محتوا باید رعایت کنید قبل از این که محتوا را در وب سایت خود قرار بدهید.
    این عناوین عبارتند از :
    1-سرفصل ها (subheaders)
    2-هسته پیام
    3-متن پاراگراف
    4-در نظر گرفتن شخصیت کاربران سایت و مسیرهای بازدید کننده
    5-پاسخگویی به نیازهای کاربران
    6-قرار دادن تصاویر در محتوا
    7-قرار دادن فیلم در محتوا
    8-جهت یابی
    9-قرار دادن آیکن شبکه های اجتماعی برای برقراری بهتر با کاربران
    10-بهینه کردن موتور جستجو
    طراحی گرافیکی سایت باید به گونه ای باشد تا هم سایت به راحتی در دسترس باشد هم این که منحصر به فرد باشد و دارای طراحی هدفمندی باشد.