طراحی پورتال سازمانی

طراحی پورتال سازمانی

برآورد هزینه طراحی پورتال سازمانی

پورتال سازمانی یک سیستم نرم افزاری جامع است که برای مدیریت ارتباطات و اطلاعات سازمانی طراحی شده است. پرتال سازمانی به کاربران امکان می دهد تا به اطلاعات و منابع سازمانی دسترسی داشته باشند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کارهای خود را انجام دهند.

پرتال سازمانی چیست؟

پرتال سازمانی یک سیستم نرم افزاری جامع است که برای مدیریت ارتباطات و اطلاعات سازمانی طراحی شده است پرتال سازمانی به کاربران امکان می دهد تا به اطلاعات و منابع سازمانی دسترسی داشته باشند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کارهای خود را انجام دهند.

پرتال سازمانی از یک سری صفحات وب تشکیل شده است که به یکدیگر مرتبط هستند. این صفحات وب می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • صفحات اطلاعات: این صفحات اطلاعات سازمانی مانند اخبار، گزارش ها، اسناد و دستورالعمل ها را ارائه می دهند.
  • صفحات خدمات: این صفحات خدمات سازمانی مانند فرم های درخواست، رزرو منابع و پرداخت صورتحساب را ارائه می دهند.
  • صفحات مشارکت: این صفحات امکان ارتباطات و همکاری بین کاربران را فراهم می کنند.
پرتال سازمانی چیست؟

مزایای پورتال سازمانی

پرتال سازمانی یک سیستم نرم افزاری جامع است که برای مدیریت ارتباطات و اطلاعات سازمانی توسط یک شرکت طراحی پورتال ساخت، توسعه و نگهداری میشود. پورتال های سازمانی می توانند مزایای متعددی برای سازمان ها :داشته باشند، از جمله

    از سال 1996، ما لیستی از اشتباهات بزرگ در زمینه طراحی سایت را گردآوری کرده ایم. امسال، ما تحقیقاتی را در مقیاس بزرگ با 215 شرکت کننده در ایالات متحده آمریکا و انگلیس انجام دادیم تا دریابیم امروزه چه اشتباهاتی در طراحی سایت ها وجود دارد. بعد از اینکه نتایج 43 وب سایت کوچک، تجارت محلی، وب سایت های تجاری، سازمان های غیر انتفاعی و سازمان های جهانی را آنالیز نمودیم، ما اشتباهات رایجی را که می توانند به طراحی سایت و تجربه کاربری آسیب بزند را یافتیم.

    خبر جدید؟ هیچ کدام از مسائل که امروزه در طراحی سایت ها می بینیم جدید نیست. طراحی سایت همیشه مسیر طولانی را می طلبد. اما این مشکلات هم چنان در کمین این طراحی ها می باشند. الگوهای طراحی سایت و نمای بصری وب سایت ها تغییر یافته اند و مدرن تر شده اند، اما نیاز کاربران به وب سایت ها هم چنان ثابت باقی مانده است. کاربران وب سایت هم چنان به یافتن اطلاعات، خواندن و مطالعه کردن آن ها و دانستن چگونه کلیک کردن و جستجو کردن در وب سایت، نیاز دارند.

     

    چه تعدادی از اشتباهاتی که در این مقاله به توضیح آن می پردازیم را شما هم در طراحی سایت خود مرتکب شده اید؟

     

    مکان های غیر قابل انتظار محتوای وب سایت

    مردم نمی توانند از اطلاعاتی که به دست آوردند، استفاده کنند و یا نمی توانند به طور کلی اطلاعاتی را بیابند. وب سایت های زیادی طبقه بندی ها و نام گذاری های ضعیفی برای محتوای وب سایت خود دارند که به طور مناسب و به حد کافی، مواردی که در بر دارند را توضیح نمی دهند. در این وب سایت ها محتوا بر اساس طرز فکر شرکت و تجارت طبقه بندی شده است، نه بر اساس نیازهای مشتریان وب سایت. زمانی که ساختار سایت با مدل ذهنی کاربران (از این که محتواها باید چگونه سامان دهی شوند) مطابقت نیابد، مردم قادر نخواهند بود تا به اهداف خود دست یابند.

    تمرکز روی نیاز و خواسته های کاربران در ایجاد ساختار وب سایت، بسیار اهمیت دارد. شما در این زمینه می توانید از تست های مختلفی به کار ببرید تا بهترین طرح بندی و طبقه بندی را در وب سایت خود به وجود آورید که متناسب نیاز کاربران و مشتریان می باشد.

     

    لینک ها و دسته بندی آن ها در طراحی سایت

    زمانی که کاربر نتواند طبقه بندی ها و یا لینک های جستجویابی را از هم تشخیص دهد، آن ها در یافتن محتوای مورد نظرشان دچار چالش می شوند. نام طبقه بندی و لینک ها باید نشان دهنده محتوای داخل آن باشد، اما هم چنان باید در ارتباط با سایر موارد در طراحی سایت نیز باشند. اگر صفحات و یا بخش های متعددی از سایت به اطلاعات مشخصی هدایت می شوند، کاربران باید این موضوع را بدانند و حدس آن ها باید به واقعیت تبدیل شود. اما در بیشتر وب سایت ها این شرایط وجود ندارد و باعث می شود تا کاربران از سایت خارج شوند.

     

    تست کاربردی بودن طراحی سایت می تواند در این زمینه بسیار موثر واقع شود. توسط این تست ها می توانید به مشکلات مرتبط با لینک هایی که بسیار شبیه هم نام گذاری شده اند و مسائلی که در استراتژی بازاریابی محتوا قرار دارد، پی ببرید. دو دلیل این مشکلات، به این ترتیب می باشد:

    نام گذاری ضعیف: لینک ها دارای محتواهای مختلفی می باشند، اما به دلایلی، ممکن است به طور مشابه ای نام گذاری شوند. اگر شما هم در طراحی سایت خود، این مشکل را دارید، باید سعی کنید تا برای لینک های خود، دوباره نام گذاری کنید.

    استراتژی محتوای نامناسب: اگر لینک های تان به اطلاعات و محتواهای یکسانی سوق می یابند، راه حل ممکن است به نام گذاری لینک ها ختم نشود، بلکه باید برای هر لینک، محتوای مجزایی در نظر بگیرید.

     

    محتوای پراکنده و بی ربط در وب سایت

    برخی وب سایت ها اطلاعات و محتوای خود را در سایت پراکنده می سازند و به وضوح دیده می شود که هیچ ارتباطی میان این اطلاعات وجود ندارد.

    زمانی که کاربران با این چنین اطلاعات بی ربطی در وب سایت شما رو به رو می شوند، دلیلی برای این که در وب سایت مانده و هر یک از این محتوا ها را درک کنند، نمی بینند و از سایت تان خارج می شوند. در این صورت است که اگر کاربر به اطلاعات بیشتری نیاز داشت، به وب سایت رقیبان شما و یا به گوگل مراجعه می کند تا بتواند به اهداف خود دست یابد.

    کاربرانی هم که به بازدید دوباره در وب سایت مشغول می شوند، در نهایت خسته می شوند و به علت تجربه نامتناسبی که در هر بار بازدید از این سایت کسب نمودند، به سرعت از آن جا خارج می شوند.

    از دید مشتریان وب سایت، این مورد تنها موضوعی نیست که باعث شکست در تجربه کاربری می شود، بلکه مدیریت محتوای در برخی وب سایت ها به حدی نامتناسب می باشد که برای مشتریان تبدیل به یک کابوس شده است: به طور مثال محتواها در وب سایت یا دو بار تکرار شده اند، یا بسیار با یکدیگر متفاوت می باشند و یا در محل های مناسبی قرار نگرفته اند.

    یک راه حل برای این موضوع این می باشد که لینک های مرتبطی را میان صفحات سایت قرار دهیم که اطلاعات مربوط به یکدیگری را در بر دارند. یک راه بهتر نیز این است که به علت این پراکندگی محتوا در طراحی سایت پی ببرید و به سرعت در صدد رفع آن بر بیاید. به یاد داشته باشید که مکان محتوای وب سایت نیز بسیار اهمیت دارد و باید هر نوع محتوا  اعم از تیتر، متن اصلی، تصاویر و ویدئو ها و غیره، در محل مناسبی و همیشگی از طراحی سایت قرار داشته باشند.