طراحی پورتال سازمانی

طراحی پورتال سازمانی

برآورد هزینه طراحی پورتال سازمانی

پورتال سازمانی یک سیستم نرم افزاری جامع است که برای مدیریت ارتباطات و اطلاعات سازمانی طراحی شده است. پرتال سازمانی به کاربران امکان می دهد تا به اطلاعات و منابع سازمانی دسترسی داشته باشند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کارهای خود را انجام دهند.

پرتال سازمانی چیست؟

پرتال سازمانی یک سیستم نرم افزاری جامع است که برای مدیریت ارتباطات و اطلاعات سازمانی طراحی شده است پرتال سازمانی به کاربران امکان می دهد تا به اطلاعات و منابع سازمانی دسترسی داشته باشند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کارهای خود را انجام دهند.

پرتال سازمانی از یک سری صفحات وب تشکیل شده است که به یکدیگر مرتبط هستند. این صفحات وب می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • صفحات اطلاعات: این صفحات اطلاعات سازمانی مانند اخبار، گزارش ها، اسناد و دستورالعمل ها را ارائه می دهند.
  • صفحات خدمات: این صفحات خدمات سازمانی مانند فرم های درخواست، رزرو منابع و پرداخت صورتحساب را ارائه می دهند.
  • صفحات مشارکت: این صفحات امکان ارتباطات و همکاری بین کاربران را فراهم می کنند.
پرتال سازمانی چیست؟

مزایای پورتال سازمانی

پرتال سازمانی یک سیستم نرم افزاری جامع است که برای مدیریت ارتباطات و اطلاعات سازمانی توسط یک شرکت طراحی پورتال ساخت، توسعه و نگهداری میشود. پورتال های سازمانی می توانند مزایای متعددی برای سازمان ها :داشته باشند، از جمله

    بسیاری از ما نمی دانیم که چگونه رنگ ها در طراحی وب سایت کار می کند و تنها به چند احتمال توجه می کنیم. هرچند که تاثیر رنگ ممکن است از آنچه که هست دست بالا باشد، ما می توانیم به وضوح آن را در برخی شرایط (خود را در یک اتاق قرمز تیره و یا در اتاقی در رنگ های آسمان تصور کنید) احساس کنیم.

    ما امروزه با صحبت کردن در مورد روانشناسی رنگ ها در طراحی وب سایت، به روش های مختلفی برای رنگ های استفاده شده در برندها و به پیام آنها پی می بریم.

    همچنین در طراحی سایت شما ممکن است درباره ی ادراک رنگ ها، طرح های رنگی که باعث تحریک حواس انسان و یا چگونگی آنها مطالعه نمایید و بهترین آنها را نسبت به رنگ و طرح مورد نظر را برای طراحی وب سایت خود را اتنخاب و پیدا کنید.

     

    چگونه روانشناسی رنگ بر روی طراحی وب سایت کار می کند؟

     

    حتی در طراحی وب سایت رنگ ها به دو گروه اساسی تقسیم شده است. در منطقه قرمز از طیف رنگی به عنوان رنگ های گرم (قرمز، نارنجی و زرد) شناخته شده  و رنگ ها در منطقه آبی به عنوان رنگ های سرد (آبی، بنفش و سبز) شناخته شده اند.

     

    رنگ های گرم احساسات متفاوتی از احساس گرما، راحتی و coziness (آتش سوزانی در شب سرد بارانی) به خشم و پرخاشگری بیرون می کشند. رنگ های سرد به عنوان یک قاعده بسیار آرام و ساکت هستند اما همچنین می تواند با غم و اندوه (که مثلا در بلوز است) یا بی تفاوتی در ارتباط باشند.

     

    در زمان های قدیم مردم معتقد بودند که رنگ می تواند بیماریهای مختلف را درمان کند. که این علم شیمی درمانی نامیده می شد، و برخی از اصول اولیه عبارت بودند از:

    ·       قرمز افزایش گردش خون و در نتیجه تحریک بدن و ذهن

    ·       زرد باعث تحریک اعصاب و تصفیه بدن

    ·       نارنجی انرژی خود را افزایش می دهد

    ·       آبی درد رفتاری

    ·       نیلی کاهش مشکلات پوستی

    اگرچه اکثریت روانشناسان بر این باورند که درطراحی سایت، رنگ درمانی مارک های بزرگ شک و تردید به نظر نمی رسد. آنها کمپین های بازاریابی بزرگی را بر اساس راه درک ما از رنگها و مردم را از خرید ایجاد می کنند.

     

    در طراحی وب سایت های زیر نمونه هایی از رنگ ها و احساسات آنها به طور گسترده ای همراه است. بیایید سعی کنید به تجزیه و تحلیل طراحی وب سایت های برخی از شرکت های شناخته شده جهان ببینید که چگونه آنها تکنیک های رنگ را بر روی طراحی وب سایت خود اجرا می کنند.

    ·       رنگ احساسات

    ·       سیاه   نماد ترس یا شیطان، به عنوان شاخص قدرت محبوب است. مرتبط با مرگ و سوگواری، غمگینی، جذابیت جنسی و رسمی بودن دارای  پیچیدگی های منحصر به فردی است.

    ·       سفید   خلوص یا بی گناهی. سرد، شیرین و مطلوب، و استریل می باشد.

    ·       قرمز  برانگیزاننده هیجانات قوی، همراه با عشق، گرما، و آسایش است. هنوز هم با در نظر گرفتن رنگ قرمز احساسات  شدید و عصبانی به ذهن می رسد که، احساس هیجان، شدت، تمایلات جنسی ایجاد می کند.

    ·       آبی    رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم و محبوبترین رنگ در بین مردان می باشد. احساسات راحتی یا آرامش می دهد. به عنوان رنگی صلح آمیز، آرام، امن، و منظم یاد می شود.

    ·       سبز   نماد طبیعت و جهان طبیعی است. نشان دهنده آرامش، موفقیت، سلامت، و حسادت است. نماد باروری، دارای اثر آرام بخش و تسکین استرس می باشد.

    ·       زرد    شاد و گرم، اما همچنین می تواند احساس رنجیدگی و خشم را بر انگیزد. بیش ترین خستگی را به چشم می دهد (به همین دلیل شما به ندرت خواهید یک طراحی وب سایت به رنگ زرد روشن و یا یک اتاق نقاشی شده با رنگ زرد به استثنای اسباب بازی تجهیزات بازی برای بچه ها ببینید) در عین حال بیش ترین توجه را به خود جلب می کند (در طراحی وب سایت رنگ خیلی خوب و عالی رنگی است که برای جزئیات مهم و یا ارتباط به عمل احتیاط و توقف نسبت به رنگ زرد به یاد داشته باشیم).

    ·       بنفش خانواده سلطنتی و ثروت، معرفت و معنویت، جنسی و روابط، عجیب و غریب و خاص است.

    ·       قهوه ای      رنگی طبیعی است که برانگیزاننده حس قدرت و اطمینان پذیری، گرما، آسایش و امنیت می باشد.

    ·       نارنجی        رنگی مبتذل و آشکار ،که  باعث می شود شما احساس هیجان، شور و شوق، و گرما را در خود احساس کنید. به عنوان ترکیبی از قرمز و زرد از آن اغلب برای جلب توجه استفاده می شود.

    ·       صورتی       همراه با عشق، عاشقانه، جوانانه، طراوت و ممکن است یک اثر آرام بخش برای شما باشد. اثر رنگ صورتی بر ما بستگی به نوع صورتی آن دارد (قوی، نور و عمیق و غیره).

    حالا وقتی که ما می دانیم که رنگ ها چه معنا و چه احساساتی را از طراحی وب سایت آنها بیرون می شود کشید، می توان با بررسی و تجزیه و تحلیل ساده در طراحی وب سایت از طرح های رنگی استفاده شده توسط 20 مارک شناخته شده جهانی در طراحی وب سایت های شرکت های بزرگ خود به این واقعیت تاثیر رنگ ها برانسان ها پی برد . این واقعا هیجان انگیزمی باشد و شروع ما به نگاه متفاوتی از رنگ ها است. البته در اینجا برخی از طراحی وب سایت ها را ذکر و بررسی می کنیم.

     

    Coca-Cola

     

    رنگ های اصلی قرمز بر روی یک پس زمینه سفید و خاکستری روشن نور را برای دید و کنتراست بهتر در طراحی وب سایت قرار داده اند. قرمز قرار است احساس شور و هیجان و انرژی را ایجاد کند. " باز کردن شادی " متنی که در منوی اصلی مربوط به ادراک رنگ است.

     

    اگرچه سفید، احتمالا برای این استفاده می شود تا بر روی رنگ قرمز، به عنوان یک رنگ سرد که قرار است در طراحی وب سایت به احساس خنکی "برای ایده طراوت" صورت گیرد به آنها در موتور می گویند. این کار یک کار بسیار عالی است!

     

     

    McDonalds

     

    اگرچه رنگ رستوران مک دونالدی که ما استفاده می کنیم زرد و قرمز می باشد (به علت کودکان هیجان، کمی از التهاب و دیوانگی)، به نظر می رسد در طراحی وب سایت رنگ سیاه و سفید بسیار رسمی است.

     

    و جای تعجب نیست، که توسط پدر و مادرها که می خواهند به دانستن آنچه که بچه های خود به غذا خوردن و بازدید چگونه شده است که، سیاه و سفید است راه حل مناسبی استه که به طراحی وب سایت نگاه دقیق، رسمی، آموزنده، تمیز و تا حدودی استریل بنگریم.

     

    حالا تصور کنید این امر می تواند به طور عمده در زرد و قرمز (باعث هیجان و حالت خسته تری را به چشم بدهد) که پدر و مادرها دیوانه می کنند. پدر و مادر نا امید = پول کمتر

     

    M&M’s

     

    رنگ های M و M  را ما معمولا در تلویزیون در تبلیغات  bigboard مییبنیم که زرد و قرمز (هیجانی دو برابر) می باشد. طراحی وب سایت خود را ترکیبی از همه رنگ های ممکن، از نور آبی در پس زمینه به آبی تیره، بنفش، سبز، زرد، نارنجی، قرمز در آگهی ها و هدر های منطقه می باشد.

     

    بچه های M و M  بسیار هوشمند هستند، هر کس می تواند یک آب نبات را به میل خود انتخاب کند :) اگر چه یک مشکلی در آن وجود دارد ،در طراحی وب سایت به نظر می رسد بسیار دست و پا چلفتی و نیمه از قطعاتی که با هم مطابقت ندارند ایجاد وجود کرده اند.

     

     

    Colgate

    رنگ های قرمز، سفید و آبی از خمیر دندان 3 رنگ در جهان مشهور است و تنها رنگ های مورد استفاده در طراحی وب سایت استفاده شده است (حتی مادر و بچه بر روی عکس در منطقه هدر با توجه به لباس پوشیدن آنها با رنگ قرمز و سفید در پس زمینه آسمان آبی دیده می شود!).

     

    در طراحی وب سایت قرمز، انرژی و شادی بخش، سفید برای درخشش و نازایی، آبی برای طراوت سرد از جریان آب و اعتماد به نفس می باشد. هر چند من دوست دارم خمیر دندان، رنگی برای طراحی وب سایت است که به چشم من خوشایند است.در طراحی وب سایت فراوانی برای رنگ قرمز روشن باعث می شود من احساس ناراحت کننده داشته باشم و تقریبا برای من ممکن نیست که به تمرکز بر روی متون و اطلاعات را بپردازم.