عکاسی

عکاسی

جهت دریافت مشاوره خدمات عکاسی برروی لینک زیر کلیک بفرمائید.

عكاسی ظروف آشپزخانه

ایران سایت قدیمی ترین شرکت طراحی سایت در ایران با استفاده از تیمی حرفه ای و با تجربه آماده ارائه خدمات طراحی سایت برای تمامی مشاغل و اهداف در جهت رفع نیاز های آن ها می باشد.جهت طراحی سایت با کلیک روی دکمه مشاوره با تیم فنی ایران سایت با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان ما به طور رایگان راهنمایی های لازم را به شماره ارائه کنند.

عكاسی ظروف آشپزخانه
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند عکاسی از پروژه ها و محصولات خود را به ما بسپارید

قیمت
عكاسی ظروف آشپزخانه

ظروف آشپزخانه، به دليل سطح براقي كه دارند عامل اصلي انعكاس نور هستند. بنابرين عكاسي تبليغاتي از اين ظروف كاري بسيار سخت و دشوار است. اما راه حل هاي متنوعي براي حل مشكل عكاسي ظروف آشپزخانه پيشنهاد شده است كه در ادامه اين مطلب درباره آن صحبت خواهيم كرد.

انعكاس نور در عكاسي ظروف آشپزخانه

انعکاس نور نشان می دهد که چه اتفاقی می افتد که نور از یک سطح به چشم شما یا لنز دوربین ها بازتابیده می شود؟ این در واقع یک منطقه ای را در عکس ایجاد می کند که رنگ، بافت یا سطح در عکس ثبت نمی شود، زیرا نور بیش از اندازه است. انعکاس نور کنتراست را در عکس کاهش داده یا باعث ایجاد یک مه ناخواسته می شود.
این انعکاس، جهت نگاه را از سوژه اصلی عکس منحرف می کند. برای این که این انعکاس رخ دهد، به دو عامل نیاز است: یک سطح بازتابنده و یک نوری که با زاویه به این سطح تابیده می شود.اندازه انعکاس نور می تواند نسبت به زاویه و شدت نور تابیده شده تغییر کند.

تنظیمات و تجهیزات دوربین


بعضی از انعکاس ها می توانند برای عکاسی مفید باشند. انعکاس نور در مواردی همچون ثبت طبیعت واقعی المان هایی مانند ماشین ها و جواهرات ضروری است. این کار می تواند بافت ها و معنای سوژه های زندگی روزمره مانند عکاسی غذا را برجسته کند. انعکاس نور حتی گاهی می تواند عامل مفیدی برای بیان یک داستان در عکاسی خیابانی یا ابسترکت باشد. اما همانطور که گفته شد، حتی اگر گاهی انعکاس نور خوب باشد، بیش از حد آن مشکل ساز خواهد بود.
به صورت كلي عواملي كه باعث انعكاس نور مي شود، به شرح زير مي باشد::
•    آینه ها
•    سطوح خیس و هرچه که از آب باشد.
•    وسایل نقلیه(چراغ های جلو، شیشه جلو اتومبیل، هر سطح فلزی یا کرومی و…)
•    عكاسي وسايل آشپزخانه
•    عینک یا عینک دودی ها
•    جواهرات، ساعت ها و اکسسوری های فلزی
راه حل هاي عكاسي ظروف آشپزخانه

پخش نور

یکی از ساده ترین راه ها برای این کار خرید چادر سبک است که مکعبی است که از یک ماده سفید و پخش شده ساخته شده است. سوژه خود را درون مکعب قرار دهید و چراغ ها را خارج از چادر قرار دهید. مواد سفید نور را پراکنده می کند، که باعث انعکاس نرم شده و عکس برداری از سوژه شما را بسیار آسان می کند.
اگر چادر نوری ندارید، می توانید از رول کاغذ پخش نیز استفاده کنید. فقط کاغذ را بین سوژه و نور قرار دهید. سپس می توانید زاویه نور و فاصله نور و سوژه را تغییر دهید تا سایه های سوژه شما تغییر کند و جسم نمایشی تر یا سه بعدی به نظر برسد.

تنظیمات و تجهیزات دوربین

اکنون که این انعکاس عكاسي ظروف آشپزخانه را از بین بردید، بیایید فقط به تنظیمات و تجهیزات اولیه دوربین بپردازیم که برای به دست آوردن نتایج خوب باید از آنها استفاده کنید. اگر قبلاً زمان زیادی را برای گرفتن عکس در استودیوی رومیزی خود صرف کرده اید، احتمالاً می دانید که باید برای یک دیافراگم کوچک (عدد بزرگ f و ISO پایین تلاش کنید. این دیافراگم کوچک به شما در دستیابی به وضوح از پیش زمینه تا پس زمینه کمک می کند، که در هر عکسی که هدف شما گرفتن جزئیات است بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که هرچه به سوژه خود نزدیکتر شوید، عمق میدان کمتری خواهید داشت – بنابراین دیافراگم های کوچک تنها راهی هستند که شما می توانید این وضوح را در سرتاسر سوژه خود بدست آورید. به همین ترتیب، ISO کم برای این عکسهای نمای نزدیک لازم است زیرا نمی خواهید نویز تمام جزئیات را پنهان کند. ISO های بالا همچنین می توانند وضوح رنگ و دامنه تناوب را تحت تاثیر قرار دهند، بنابراین مقدار کم ایزو را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.
زاویه عکاسی خود را تغییر دهید.

انعكاس نور در عكاسي ظروف آشپزخانه


اگر تمام تلاش خود را برای تنظیم زاویه نور برخوردی یا همان منبع نور کرده اید، اما همچنان انعکاس عكاسي ظروف آشپزخانه را می بینید، حال باید بر اساس قانون انعکاس، زاویه خود را تغییر دهید. به خصوص زمانی که از سوژه با عینک، عکاسی پرتره می کنید، کمی تنظیم و جا به جایی زاویه دوربین می تواند تاثیر زیادی در میزان انعکاس نور در عکس نهایی بگذارد. زاویه دوربین را کمی پایین تر یا کمی بالاتر از صورت سوژه قرار دهید. درست مانند جا به جا شدن روبروی آینه روی زمین که درباره آن صحبت کردیم، اینجا نیز می توانید زاویه انعکاس را با کمی تغییر در زاویه عکس، تغییر دهید.
عکاسی از اشیاء براق در ساعت طلایی
برای مناظری که در آن حجم زیادی آب وجود دارد یا سوژه های بزرگی مانند ماشین ها، ممکن است گزینه هایی با تنظیم نورپردازی مصنوعی نداشته باشید. در این حالت، تنها راه برای کاهش یا حذف انعکاس نور، این است که از بهترین حالت نور طبیعی بهره ببرید.

دوری از انعکاس

در انتها، اگر شما بخشی از سوژه عكاسي ظروف آشپزخانه نیستید، از این که خودتان یا وسایل عکاسی‌تان در انعکاس بیافتد، خودداری کنید. این موارد می توانند باعث شلوغ شدن عکس شوند. معمولا این موارد باعث می شود که ببیننده توجه اش به انعکاس جلب شود. بعد از این که عکس و سوژه را تماشا کرد، حال به دنبال این باشد که چه کسی در انعکاس قرار دارد و در حال عکاسی است.
عكاسي ظروف آشپزخانه به دليل انعكاس نور بسيار چالش برانگيز تر از ساير عكاسي هاي باشد. براي حل اين مشكل استفاده از نورپردازي مناسب، تنظيمات دوربين و فاصله مناسب از سوژه مي تواند اين مسئله را حل كند.