آیا اپل عمدا فیس تایم را در ios6 از کار انداخته است؟

یک شهروند کالیفرنیایی بر این ادعاست که اپل به ‌طور عمد دسترسی کاربران به فیس‌تایم را در iOS 6 قطع کرده تا در آخر، این کاربران مجبور به آپدیت دستگاه‌های خود به iOS 7 شوند.

آیا اپل عمدا فیس تایم را در ios6 از کار انداخته است؟
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    یک شهروند کالیفرنیایی بر این ادعاست که اپل به ‌طور عمد دسترسی کاربران به فیس‌تایم را در iOS 6 قطع کرده تا در آخر، این کاربران مجبور به آپدیت دستگاه‌های خود به iOS 7 شوند.

    برندهای فعال در زمینه تولید محصولات الکترونیکی از درآمد بالایی برخوردارند و به همین جهت شاهد آن هستیم که شکایت‌های مختلفی از طرف افراد مختلف و هم از طرف دیگر شرکت‌ها از آن‌ها به ثبت می‌رسد. معمولا توجه زیادی به این شکایت‌ها نمی‌شود. با این اوضاع شکایت های مطرح شده توسط یک شهروند کالیفرنیایی تا حدودی فرق است. این خانم کالیفرنیایی مدعی شده است که شرکت اپل عمدا دسترسی کاربران به فیس‌تایم را در iOS 6 قطع کرده تا کاربران را مجبور کنند  دستگاه‌های خود را به iOS 7 آپدیت کنند.

    داستان این شکایت از این قرار است که وقتی شرکت اپل فیس‌تایم را راه‌اندازی کرد از سرورهای شرکت Akamai برای کمک به مدیریت تقاضای کاربران در برقراری تماس استفاده می‌شد. با گذشت زمان، Akamai میزبان کاربران زیادی از تماس‌های فیس‌تایمی شد تا میلیون‌ها دلار هزینه در هر ماه برای شرکت اپل به وجود بیاورد.

    در iOS 7 عملکرد فیس‌تایم عوض شد و با کاهش حجم بار روی سرورهای Akamai، باعث صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها برای کوپرتینویی‌ها شد تا بتوان به آنها کمک کرد. به گونه ای که برخی کاربران اپل به ویژه مالکین دستگاه‌های قدیمی‌تر مثل آیفون 4 و آیفون 4S همچنان از سیستم‌عامل قدیمی یعنی  iOS 6 استفاده می‌کردند. در این هنگام اعلام شد باگ ویژه‌ای در iOS 6 مانع از استفاده کاربران این سیستم‌عامل از فیس‌تایم شده و تنها حل این مشکل به وجود آمده، به‌روزرسانی سیستم‌عامل به iOS 7 است. این در حالی است که بر اساس شکایت مطرح شده، اپل از عمد فیس‌تایم را در این نسخه از سیستم‌عامل iOS ازکار انداخته است.

    نکته قابل توجه اینکه کاربران آیفون 4 و آیفون 4S با آپدیت شدن به iOS 7 شاهد عملکرد نه‌چندان خوب و مطلوب گوشی خود در اجرای برنامه‌های مختلف بودند و آیفون 4 حتی در نمایش انیمیشن‌های موجود در رابط کاربری با مشکل اساسی روبرو شده است.

    این فرضیه در حالی مطرح شده که وب‌سایت‌هایی مثل اپل اینسایدر و مک رومرز مدعی این شوند که در زمان قطع سرویس فیس‌تایم، چیزی حدود 87 درصد از کاربران اپل از iOS 7 استفاده می‌کرده‌اند. اپل هنوز اظهار نظری در این زمینه منتشر نکرده است اما باید منتظر بمانیم و ببینیم در صورتی که رای دادگاه به نفع شاکی صادر شود چه مجازاتی برای کوپرتینویی‌ها درنظر گرفته خواهد شد.

    منبع: فارنت

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر