ابزاری برای هک آیفون اف بی آی در اختیار کاربران

در سال گذشته میلادی ، حادثه ی تروریستی توسط سید فاروق در سن برناردینوی آمریکا اتفاق افتاد که باعث کشته شدن چندین انسان بی گناه در یک ساختمان اداری شد. پلیس اف بی آی بعد از گذشت مدتی اعلام کرد که آیفون 5 سی که متعلق به این فرد تروریست بوده است حاوی اسناد مهمی بوده که امکان دارد با رمزگشایی آن موفق به یافتن همدستان وی شود.

ابزاری برای هک آیفون اف بی آی در اختیار کاربران
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    در سال گذشته میلادی ، حادثه ی تروریستی توسط سید فاروق در سن برناردینوی آمریکا اتفاق افتاد که باعث کشته شدن چندین انسان بی گناه در یک ساختمان اداری شد. پلیس اف بی آی بعد از گذشت مدتی اعلام کرد که آیفون 5 سی که متعلق به این فرد تروریست بوده است حاوی اسناد مهمی بوده که امکان دارد با رمزگشایی آن موفق به یافتن همدستان وی شود. کمپانی اپل برای باز کردن قفل آیفون مورد نظر و ایجاد روشی برای دور زدن دیوار امنیتی آی او اس به پلیس فدرال کمکی نکرد ، که پلیس فدرال نیز به سراغ شرکت  Cellebrite وابسته به رژیم صهیونیستی رفت که فعالیت این شرکت مربوط به مسائل امنیتی بود. متخصصان این شرکت توانستند آیفون مورد نظر را رمزگشایی کرده و در نهایت اطلاعات مورد نظر را در اختیار پلیس قرار بدهند. 


    گوشی آیفون سی 5


    در آن زمان این نگرانی به وجود آمد که شاید این ابزار هک آیفون در اختیار کاربران قرار گرفته و با منتشر شدن آن در دنیای مجازی امنیت کاربران دیوایس های آیفون به خطر بیوفتد. در همین زمان پلیس فدرال اعلام کرد که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. ولی دیری نگذشت که هکری موفق به هک آیفون توسط ابزاری شبیه به همان ابزار هک شد و آن را توسعه داد. در ماه قبل و در پی یک اتفاق سرورهای منتسب به شرکت Cellebrite هک شد و کد مخصوصی که برای توسعه ی این ابزار از آن استفاده می شد دزدیده شد. هدف این هکر طبق گفته ی خبرگزاری Motherboard به این شرح می باشد وی اعلام کرده است هدفش ثابت کردن این مطلب بوده است تا به پلیس فدرال ثابت کند زمانی که چنین ابزاری ساخته می شود امکان این که هر لحظه این ابزار پخش شده و امنیت میلیون ها کاربر به خطر بیوفتد بسیار زیاد خواهد بود.

    هیچ خطری ابزار هک آیفون اف بی آی را تهدید نخواهد کرد

    مسئولان شرکت Cellebrite اعلام کرده اند که سورس کد ابزار هک آیفون به سرقت نرفته است و اطلاعاتی نیز که افشا شده است مرتبط با مسائل جانبی پروژه مانند بسته بندی بوده است. با توجه به این خبر کاربران آی او اس دیگر نباید نگران باشند زیرا کد اصلی به سرقت نرفته است و قرار نیست که شاهد عرضه ی ابزار کامل بر روی اینترنت باشیم. 


    منبع : گجت نیوز

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر