تیم توسعه دهنده سیستم عامل فایرفاکس منحل گردید

در حدود 4 سال قبل سیستم عامل فایرفاکس با نام بوت تو گکو (Boot to Gecko) پا به عرصه وجود گذاشت. با انجام این کار قصد داشت تا بتواند به یکی از سیستم عامل های محبوب گوشی های هوشمند تبدیل شود. 

تیم توسعه دهنده سیستم عامل فایرفاکس منحل گردید
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    در حدود 4 سال قبل سیستم عامل فایرفاکس با نام بوت تو گکو (Boot to Gecko) پا به عرصه وجود گذاشت. با انجام این کار قصد داشت تا بتواند به یکی از سیستم عامل های محبوب گوشی های هوشمند تبدیل شود. با آمدن این سیستم عامل توجه افراد زیادی به سمت آن جذب گردید هر چند که کمی بر اساس سیستم عامل اندروید بنا شده است و کاملا منحصر به فرد نمی باشد. همانند اندروید ، سیستم عامل فایرفاکس هم در حالت متن باز عرضه گردید ، ولی با این تفاوت که از تکنولوژی وب در ساخت این مدل استفاده شده است. بعد از گذشت 4 سال از عمر این سیستم عامل نوبت به مرگ آن رسیده است. علت مرگ این سیستم عامل نیز بسیار واضح می باشد چون توان رقابت با سیستم عامل های اندروید و آی او اس را ندارد. 


    سیستم عامل فایرفاکس


    مشخصات این سیستم عامل عبارت بود از : برخوردار از تمامی اپلیکیشن ها ، رابط کاربری ، صفحه نمایش خانه و بسیاری از بخش های سیستم عامل فایرفاکس با استفاده از تکنولوژی وب رایج یعنی HTML ، CSS ، JavaScript نوشته شده بود. هدف سیستم عامل فایرفاکس این بود تا بتواند بازار دستگاه های بسیار پایین رده با اندازه حافظه رم حدود 128 مگابیت را نشانه رود نه این که بازار دستگاه های فوق تکنولوژیک را در دست بگیرد. علت مرگ سیستم عامل فایرفاکس رقابت شدید بین گوشی های هوشمند می باشد. در حال حاضر هیچ کدام از پلتفرم های موجود در بازار توانایی رقابت با اندروید و آی او اس را ندارند. 


    منبع : گجت نیوز

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر