طراحی سایت حرفه‌ای با وردپرس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وردپرس، این است که برای اضافه کردن امکانات و آپشن‌های جدید به آن نیازی نیست که قالب اصلی آن را تغییر بدهید از این‌رو است که کار با وردپرس به هیچ دانش و اطلاعات فنی در حوزه برنامه‌نویسی نیازی ندارد. اما چگونه؟

طراحی سایت حرفه‌ای با وردپرس
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    تصور اشتباهی که برخی از کاربران دنیای وب در زمینه طراحی سایت با وردپرس دارند این است که وردپرس یک سیستم ضعیف است که امنیت پایینی دارد و در زمینه سئو یا بهینه‌سازی آن با مشکل روبه‎‌رو خواهند شد. درصورتی که سیستم‌ سایت‌ساز رایگان وردپرس براساس اصول و تکنیک‌های سئو طراحی شده است و کاملا با استانداردهای سئو تطابق دارد. از طرفی وردپرس از سه جهت شامل سمت کاربر، هسته و سمت سرور امنیت بالایی دارد. به گونه‌ای که می‌توان از سمت کاربر محدودیت‌های امنیتی را بر روی وردپرس اعمال کرد که تنها اجازه ثبت رمز عبور پیچیده و سخت که غیرقابل هک کردن باشد را به کاربران یا مدیران سایت بدهد. در سمت سرور نیز درصورتی که برنامه‌نویس در کدنویسی ضعف نداشته باشد و علاوه‌بر این از افزونه‌های غیر استاندارد در وردپرس استفاده نشود هیچ‌گونه مشکل امنیتی رخ نخواهد داد. برای حفظ امنیت هسته وردپرس نیز دائما آپدیت‌های جدیدی برای وردپرس منتشر می‌شود که اگر همگام با آن‌ها حرکت کنید هیچ مشکل امنیتی برای هسته وب سایت وردپرسی شما ایجاد نخواهد شد. با این حساب یک وب سایت وردپرسی نه تنها از نظر سئو ضعفی ندارد بلکه امنیت آن نیز بالاست. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از سیستم‌ سایت‌ساز وردپرس یک وب سایت حرفه‌ای طراحی کنید. در ادامه این مقاله شما را با وردپرس، افزونه‌ها، امکانات و مزایای آن برای طراحی یک وب سایت حرفه‌ای بیشتر آشنا می‌کنیم. 

     

    طراحی سایت حرفه‌ای با وردپرس

     

    آشنایی با وردپرس

    همانطور که اشاره کردیم وردپرس یک سیستم سایت‌ساز رایگان است. این پکیج که براساس PHP و MySQL طراحی و تولید شده و همواره در حال بروزرسانی است تمامی امکانات و آپشن‌های لازم برای داشتن یک وب سایت مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد. وردپرس از مزایا و ویژگی‌های متعددی برخوردار است که این سیستم  سایت‌ساز را به محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در بین کاربران دنیای وب تبدیل نموده است. به گونه‌ای که 14.7 درصد از یک میلیون وب سایت پربازدید از وردپرس استفاده می‌کنند. در ادامه شما را با مزایا و امکانات وردپرس بیشتر آشنا خواهیم کرد. 

     

    آشنایی با افزونه‌های وردپرس

    یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وردپرس، این است که برای اضافه کردن امکانات و آپشن‌های جدید به آن نیازی نیست که قالب اصلی آن را تغییر بدهید از این‌رو است که کار با وردپرس به هیچ دانش و اطلاعات فنی در حوزه برنامه‌نویسی نیازی ندارد. اما چگونه؟ هر از چندگاهی افزونه‌های جدیدی برای وردپرس طراحی و تولید می‌شوند که با دانلود و استفاده از آن‌ها در قالب وردپرس وب سایت خود می‌توانید امکانات و ویژگی‌های جدیدی را بدون اینکه نیازی باشد قالب وب سایت را تغییر دهید و دستی در کدنویسی ببرید به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که تنها باید افزونه‌هایی که واقعا به آن‌ها نیاز دارید را دانلود و از آن‌ها در وب سایت وردپرسی خود استفاده کنید چراکه استفاده از افزونه‌های زیاد سرعت وب سایت شما را در موتورهای جستجو کاهش می‌دهد. همانطور که می‌دانید کاهش سرعت وب سایت شما موجب کاهش چشم‌گیر کاربرانتان می‌شود و درنهایت رتبه سئو وب سایت شما را کاهش می‌دهد. 

    طراحی سایت حرفه‌ای با وردپرس

     

    دلایل انتخاب وردپرس برای طراحی یک سایت حرفه‌ای

    برخی از کاربران دنیای وب معتقدند که استفاده از وردپرس برای داشتن یک وب سایت ساده مناسب است و بهتر است که برای طراحی یک وب سایت حرفه‌ای به سراغ CMS‌های اختصاصی بروند. درصورتی که خیلی از وب سایت‌های حرفه‌ای وردپرسی هستند مانند وب سایت فروشگاه رفاه. طراحی سایت حرفه‌ای با وردپرس نه تنها خیلی زود جایگاه خود را در موتورهای جستجو پیدا می‌کند و در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرد بلکه از سرعت مناسبی برخودار است. علاوه‌بر این طراحی سایت حرفه‌ای وردپرس امکان ارتباط با شبکه‌های اجتماعی را برای شما فراهم می‌کند و از همه مهم‌تر ریسپانسیو است به گونه‌ای که کاربران از طریق هر یک از دیوایس‌ها به ویژه موبایل به راحتی می‌توانند وارد وب سایت شما شوند. 

     

    امکانات طراحی سایت حرفه‌ای وردپرس

    گزینه‌های عضویت و ثبت نام کاربران
    سیستم ارسال دیدگاه برای مقالات و نوشته‌ها
    تنظیم و نمایش تقویم و ساعت
    دسته‌بندی مطالب
    ارسال خبرنامه 
    استفاده از gzip
    و ...

     

    مزایای طراحی سایت حرفه‌ای وردپرس

     

    طراحی سایت حرفه‌ای با وردپرس

     

    مدیریت آسان محتوا

    برخی از CMS‌های اختصاصی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مدیر سایت هنگام کار کردن با آن‌ها دچار مشکل و سردرگمی می‌شود اما خوشبختانه سیستم سایت‌ساز وردپرس به قدری ساده است که مدیر وب سایت به راحتی می‌تواند محتوا و اطلاعات وب سایت خود را مدیریت کند به گونه‌ای که به راحتی و با سرعت بالایی می‌توانید صفحات جدیدی در وب سایت خود ایجاد کرده و از محتویات متعددی در آن‌ها استفاده کند. 

     

    دسترسی آسان

    از آن‌جایی که اجرای وردپرس و استفاده از آن به هیچ برنامه جانبی نیاز ندارد شما در هر جای دنیا که باشید تنها با دسترسی به هر کامپیوتری که به اینترنت متصل است به راحتی می‌توانید از این سیستم سایت‌ساز رایگان استفاده کنید. 

     

    ارتباط با شبکه‌های اجتماعی مختلف

    همانطور که اشاره کردیم وردپرس افزونه‌های متعددی را در اختیار شما قرار میدهد که با دانلود و استفاده از آن‌ها می‌توانید امکانات و ویژگی‌های متعددی را به وب سایت وردپرسی خود بدون تغییر قالب، بیافزایید. درواقع برخی از افزونه‌هایی که این سیستم سایت‌ساز در اختیار شما قرار می‌دهند این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که وب سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی مختلفی مانند فیسبوک، توییتر، یوتیوب و اینستاگرام متصل کرده و از این طریق به تبلیغ کسب‌و‌کار خود در دنیای شبکه‌های اجتماعی بپردازید. یا اینکه تمامی محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید را به کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز معرفی کنید و از این طریق بتوانید مشتریان خود را چندین برابر کنید. 

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر