تبلیغات آنلاین چیست و چگونه انجام می شود؟

تبلیغات آنلاین به استفاده از وب سایت ها و دیگر مکان های آنلاین به عنوان یک رسانه تبلیغاتی اشاره دارد. به عبارت دیگر ، تبلیغات در اینترنت. در تبلیغات آنلاین ، پیام های تبلیغاتی روی صفحه لپ تاپ های آنلاین ، رایانه های رومیزی ، تلویزیون های هوشمند و تلفن های هوشمند ظاهر می شود. این نوع تبلیغات از زمان ظهور اینترنت رواج پیدا کرده است. تبلیغات آنلاین هر نوع پیام بازاریابی است که با کمک اینترنت در مرورگر وب ، موتور جستجو ، رسانه های اجتماعی ، دستگاه های تلفن همراه و حتی ایمیل نشان داده می شود. کسب و کارهای مختلف به دلایل متعددی از تبلیغات آنلاین استفاده می کنند که می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • نسبتاً ارزان است
  • تبلیغات خود را می توانید به مخاطبان بسیاری ارسال کنید
  • می توان از آن برای بررسی دلایل موفقیت (یا شکست) استفاده کرد
  • می توان آن را برای مخاطبان هدف شخصی کرد

انواع تبلیغات آنلاین 


در واقع ، تبلیغات آنلاین در حال افزایش است ، بازاریابان انتظار دارند که شرکت ها بیشتر از تبلیغات سنتی هزینه تبلیغات دیجیتال کنند. (فکر کنید تبلیغاتی که از طریق پیام کوتاه یا پیام های بازاریابی به کاربران در منطقه خاصی ارائه می شوند ، که به عنوان هدف گذاری جغرافیایی شناخته می شوند). اما ، در حالی که برخی از تبلیغات کمتر رایج هستند یا فقط مورد توجه قرار می گیرند ، موارد زیادی وجود دارد که روزانه چندین بار در معرض آنها قرار می گیریم. اجازه دهید نگاهی به برخی از محبوب ترین انواع تبلیغات آنلاین بیندازیم.
انواع مختلفی از تبلیغات آنلاین وجود دارد، ما برخی از مهم ترین انواع تبلیغات آنلاین را برای شما ذکر نموده ایم که باید در نظر بگیرید :

  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • SEM (تبلیغات در موتورهای جستجو) - از جمله PPC
  • نمایش تبلیغات - شامل تبلیغات بنری و هدف گیری مجدد
  • تبلیغات موبایلی

تفاوت بین تبلیغات و بازاریابی چیست؟ 


تبلیغات بخشی از بازاریابی است. برای روشن تر شدن ، بیایید هر دو عبارت را تعریف کنیم. بازاریابی - فرایندی برای ارتقای محصولات شما به مخاطبان هدف است که شامل تحقیقات بازار ، شناسایی شخصیت خریدار شما و تجزیه و تحلیل است. در حقیقت شامل فعالیت هایی است که پیشنهاد شما را به مشتریان می رساند. تبلیغات - یکی از آن دسته از فعالیت هایی است که به انتشار نام تجاری شما کمک می کند. تبلیغات یکی از عناصر بازاریابی است. سایر موارد شامل روابط عمومی ، ارتقاء فروش ، فروش مستقیم ، فروش شخصی است. بنابراین ، تبلیغات بخشی از بازاریابی است ، در حالی که بازاریابی صرفاً تبلیغات نیست.


مزایای تبلیغات آنلاین


فضای اینترنت ابزار زیادی را برای تبلیغ کنندگان فراهم می کند تا تبلیغات خود را انجام دهند. یکی دیگر از مزایای تبلیغات آنلاین این است که قابل ردیابی است. این بدان معناست که هر داده ای در کمپین بازاریابی یا تبلیغاتی شما قابل ردیابی است. با این کار ، شما می توانید موفقیت یک کمپین را بررسی کنید. در کمپین تبلیغات آنلاین می توانید تعداد نمایش داده شده ، تعداد کلیک هایی که تبلیغات شما دریافت کرده اند و موارد دیگر را ردیابی کنید. همچنین می توانید تعداد کلیک های تبدیل شده به مشتری و علت تبدیل آنها را پیگیری کنید. 
همچنین روش هایی برای مشاهده پس از کلیک و بازدیدها وجود دارد. به علاوه ، می توانید میزان تبلیغات و تعداد کاربران منحصر به فردی را که آن را دیده اند ، ببینید. تمامی موارد ذکر شده داده های ارزشمندی برای بازاریابان و تبلیغ کنندگان هستند. مطالعه و درک این داده ها برای دستیابی به موفقیت در تبلیغات آنلاین ضروری است. می توانید از این داده ها برای تصمیم گیری های تجاری معقول و موثر استفاده کنید.
جمع بندی
بازاریابی دیجیتال نقش بسیار مهمی را در انواع کسب و کار ایفا می کند.  با بهره گیری از انواع تبلیغات آنلاین کسب و کار شما تداوم یافته و به مرور زمان پیشرفت قابل توجهی در کسب و کار خود خواهید داشت. امروزه بسیاری از مردم برای خرید و آشنایی با محصولات و خدمات به اینترنت مراجعه می کنند، بنابراین از برنامه‌ریزی مناسب در تعیین بودجه تبلیغات آنلاین خود غافل نشوید.
 

تبلیغات آنلاین چیست و چگونه انجام می شود؟