استراتژی کلمات کلیدی چیست؟

متاسفانه برخی از مدیران وب سایت‌ها حتی برخی از اشخاصی که در زمینه سئو فعالیت دارند به دلیل نداشتن دانش و اطلاعات کافی در زمینه سئو یا داشتن اطلاعات قدیمی و منسوخ شده در این زمینه سعی دارند برای نشان دادن کلمه کلیدی اصلی به ربات‌های گوگل که به آن کلمه کلیدی هدف نیز می‌گویند، وب سایت و محتوای آن را با کلمه کلیدی هدف خفه کنند به گونه‌ای که در وب سایت و محتوای نوشتاری آن بارها و بارها از کلمه کلیدی اصلی استفاده می‌کنند

استراتژی کلمات کلیدی چیست؟
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    متاسفانه برخی از مدیران وب سایت‌ها حتی برخی از اشخاصی که در زمینه سئو فعالیت دارند به دلیل نداشتن دانش و اطلاعات کافی در زمینه سئو یا داشتن اطلاعات قدیمی و منسوخ شده در این زمینه سعی دارند برای نشان دادن کلمه کلیدی اصلی به ربات‌های گوگل که به آن کلمه کلیدی هدف نیز می‌گویند، وب سایت و محتوای آن را با کلمه کلیدی هدف خفه کنند به گونه‌ای که در وب سایت و محتوای نوشتاری آن بارها و بارها از کلمه کلیدی اصلی استفاده می‌کنند و با خود فکر می‌کنند که با استفاده از این روش قدیمی و منسوخ شده می‌توانند رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهند درصورتی که کاملا در اشتباه هستند. 

    البته چندین سال قبل که ربات‌ها و کرولرهای گوگل تا به حد امروز پیشرفته و پیچیده نبودند وب سایت‌های مختلفی از این تکنیک در محتوای خود استفاده می‌کنند به گونه‌ای که بارها و بارها از کلمه کلیدی اصلی یا کلمه کلیدی هدف برای جلب توجه ربات‌ها و کرولرهای گوگل استفاده می‌کنند و حتی جواب مثبتی از انجام این کار می‌گرفتند اما در حال حاضر از الگوریتم‌های فوق‌العاده پیچیده‌ای در ربات‌ها و کرولرهای گوگل استفاده شده است که درصورتی که برای چندین بار از کلمه کلیدی اصلی در محتوای وب سایت خود استفاده کنید نه تنها رتبه سئو وب سایت شما را افزایش نمی‌دهند بلکه این کار را به عنوان یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در نظر می‌گیرند و متوجه می‌شوند که محتوای وب سایت شما خالی از ارزش است و شما تنها برای اینکه به رتبه بالایی در گوگل دست پیدا کنید از چنین استراتژی منسوخ شده‌ای استفاده کرده‌اید.

    برای اینکه بتوانید رتبه وب سایت خود را در مورتورهای جستجو به ویژه گوگل افزایش دهید باید از استراژی کلمات کلیدی به صورت اصولی و استاندارد استفاده کنید. ادامه این مقاله را از دست ندهید تا شما را بیشتر با استراتژی کلمات کلیدی و کنار گذاشتن استراتژی‌های قدیمی و منسوخ شده که نه تنها رتبه وب سایت شما را بالا نمی‌برد بلکه کاهش می‌دهد، آشنا کنیم. 

     

    استراتژی کلمات کلیدی

     

    چرا نباید از استراتژی تکرار کلمه کلیدی اصلی در وب سایت استفاده کنیم؟

    در گذشته یکی از استراتژی‌های استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت و محتوای آن تکرار کلمه کلیدی اصلی یا کلمه کلیدی هدف در محتوای وب سایت بود. به گونه‌ای که 2 بار از کلمه کلیدی اصلی در هر سه خط از محتوا استفاده می‌شد و این روند تا پایان مقاله یا محتوای وب سایت در بخش‌های مختلف ادامه پیدا می‌کرد. همانطور که اشاره کردیم این استراتژی تا زمانی که الگوریتم‌های ربات‌های گوگل توسعه پیدا نکرده بودند جوابگو بود و موجب می‌شد تا رتبه بهینه‌سازی وب سایت‌ها به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کند اما از آن‌جایی که روز به روز الگوریتم‌های ربات‌های گوگل در حال پیشرفته شدن و پیچیده شدن هستند این استراتژی کلمات کلیدی به یک استراتژی منسوخ شده برای آن‌ها تبدیل شد از طرفی گوگل برخلاف سال‌های گذشته که بر روی تکرار کلمه کلیدی اصلی تاکید داشت اکنون بر روی کیفیت محتوایی که در وب سایت‌ها تولید می‌شود تاکید دارد. درواقع هدف گوگل این است که کیفیت محتوای وب سایت‌ها افزایش پیدا کند و دقیقا به آن چیزی تبدیل شود که کاربران دنیای وب به دنبال آن هستند نه اینکه تنها برای افزایش رتبه وب سایت محتوایی بی‌ارزشی در وب سایت‌ها با تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی اصلی قرار داده شود. بنابراین بهتر است در زمینه استفاده از استراتژی کلمات کلیدی کاملا به روز باشیم و از استراتژی‌های قدیمی اینچنینی که به وب سایت ما آسیب وارد می‌کنند استفاده نکنیم. اما به جای استفاده از این استراتژی منسوخ شده باید از چه استراتژی برای کلمات کلیدی استفاده کنیم که کاملا اصولی باشد؟ در ادامه شما را با بهترین استراتژی‌های کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد. 

     

    بهترین استراتژی کلمات کلیدی چیست؟

    به جای تکرار زیاد کلمه کلیدی اصلی یا کلمه کلیدی هدف در محتوای وب سایت می‌توانید از استراتژی‌های جایگزین که در حال حاضر برای ربات‌های گوگل بسیار مهم هستند در محتوای وب سایت خود استفاده کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

     

    استراتژی کلمات کلیدی

     

    استفاده از کلمات کلیدی هم‌خانواده و هم معنی با کلمه کلیدی اصلی 

    یکی از استراتژی‌های اصولی برای استفاده از کلمات کلیدی در محتوای وب سایت به جای تکرار کلمه کلیدی اصلی، استفاده از کلمات کلیدی هم‌خانواده و هم معنی با کلمه کلیدی هدف یا کلمه کلیدی اصلی است. برای مثال درصورتی که کلمه کلیدی اصلی وب سایت شما طراحی سایت وردپرس است می‌توانید به جای تکرار دائم این کلمه کلیدی از کلمه کلیدی که هم‌خانواده یا هم‌ معنی آن است مانند طراحی سایت با وردپرس یا طراحی سایت وردپرسی استفاده کنید. 

     

    استفاده از معادل انگلیسی کلمه کلیدی اصلی 

    حتی می‌توانید به جای تکرار کلمه کلیدی اصلی از معادل انگلیسی آن استفاده کنید. برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی شما طراحی سایت است می‌توانید از معادل انگلیسی آن یعنی Web Design استفاده کنید. 

     

    استفاده از عبارات توصیفی برای کلمه کلیدی اصلی

    یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های تولید محتوای با ارزش این است که در محتوای وب سایت خود در کنار استفاده از کلمه کلیدی اصلی به توصیف آن بپردازید و آن را توضیح دهید تا کاربران وب سایت شما بتوانند بهتر آن را درک کنند. 

    استفاده از موضوعات حاشیه‌ای مرتبط با کلمه کلیدی اصلی

    حتی استفاده از موضوعات حاشیه‌ای که ارتباط معنایی مستقیمی با کلمه کلیدی اصلی دارند نیز یکی از استراتژی‌های بسیار کاربردی است که ربات‌های گوگل اهمیت بسیار زیادی به آن می‌دهند. برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی شما سئو سایت است می‌توانید به جای تکرار مکرر آن در وب سایت از جمله: " افزایش رتبه بهینه‌سازی وب سایت در گوگل " استفاده کنید. 


    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر