افزایش رتبه الکسا

افزایش رتبه الکسا یکی از مهم ترین چالش های هر مدیر سایتی است که می خواهد کسب و کار اینترنتی خود را رونق و رشد دهد. افزایش رتبه الکسا ممکن است به نظر بسیار ساده تر از افزایش رتبه در گوگل یا افزایش رتبه سایت در یاهو باشد ولی دقیقا افزایش رتبه در الکسا به دلیل نوع گزارشات این سایت با مفهوم توسعه کسب و کار الکترونیک، کاملا به یک بازاریاب حرفه ای با تجربه الکترونیک و مسلط به شیوه های نوین تبلیغات الکترونیکی طبق دانش روز دنیا نیاز دارد. برای بهبود رتبه الکسا روش هایی وجود دارد که در این مطلب اشاره...

افزایش رتبه الکسا
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    افزایش رتبه الکسا یکی از مهم ترین چالش های هر مدیر سایتی است که می خواهد کسب و کار اینترنتی خود را رونق و رشد دهد. افزایش رتبه الکسا ممکن است به نظر بسیار ساده تر از افزایش رتبه در گوگل یا افزایش رتبه سایت در یاهو باشد ولی دقیقا افزایش رتبه در الکسا به دلیل نوع گزارشات این سایت با مفهوم توسعه کسب و کار الکترونیک، کاملا به یک بازاریاب حرفه ای با تجربه الکترونیک و مسلط به شیوه های نوین تبلیغات الکترونیکی طبق دانش روز دنیا نیاز دارد. برای بهبود رتبه الکسا روش هایی وجود دارد که در این مطلب اشاره ای به آن خواهیم داشت.

     
    افزایش رتبه الکسا
     

    آموزش بالا بردن رتبه الکسا


     
    نیم نگاهی به سایت الکسایکی از مهمترین و معروف‌ترین ابزارهای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها، سرویس متعلق به سایت الکسا است که توسط شرکت آمازون، ارائه می‌شود. در واقع سایت Alexa.com که یکی از شرکت های زیر مجموعه آمازون است، برای تمامی سایت های جهان، براساس معیارهایی که تعیین کرده است، یک رتبه عددی در نظر گرفته است که به نام رتبه الکسا یا Alexa rank مشهور شده است، حال چقدر تعداد بازدید کننده سایت بیشتر باشد، رتبه الکسای سایت نیز بهتر خواهد بود. امروزه رنک الکسا (Alexa Rank) یا رتبه الکسای سایت، برای تمامی مدیران وب‌سایت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. الکسا ‌سایت‌ها را براساس اطلاعات دریافتی از وب، رتبه‌ بندی می‌کند.

     

    راههای افزایش رتبه الکسا

    1- اولین راه برای افزایش رتبه الکسا تولید محتوای جذاب و داغ است. روزانه مقالات بسیار زیادی در سطح اینترنت منتشر می شود که سطح رقابت را بسیار بالا برده است برای همین شما باید قبل از تولید محتوا برای سایت خود تحقیقات گسترده ای انجام دهید و موضوعاتی جذاب و داغ را برای تولید محتوا انتخاب کنید. اگر بتوانید محتواهای جذاب منتشر کنید کاربرانی وفادار پیدا خواهید کرد و همین موضوع باعث بهبود رتبه الکسا سایت شما می شود.
    2- دومین راه برای افزایش رتبه الکسا سایت، افزایش ترافیک سایت با روش های مختلف است. شما باید از کوچکترین فرصتها برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید. مثلا لینک مقالات سایت در شبکه های اجتماعی انتشار دهید یا از سیستم ایمیل مارکتینگ برای بهبود رتبه سایت در گوگل و بهبود سئوی سایت استفاده کنید.
    3- یکی دیگر از راه های خوب و البته مهم برای افزایش رتبه الکسا در سایت این است که کاری کنید که هر بازدید کننده ای که به سایت وارد شد، از تعداد صفحات بیشتری در سایت دیدن کند، با این کار با همان تعداد بازدید کننده ای که دارید می توانید بهبود رتبه الکسا را انجام دهید. برای افزایش بازدید تعداد صفحات در سایت، می توانید از افزونه های مطالب مرتبط در وردپرس استفاده کنید تا در بین مطالب خود لینک دیگر مطالب سایت را نمایش دهید.
    4- همچنین لینک سازی داخلی اصولی نیز می تواند به ماندن بیشتر کاربر در سایت کمک کند، شما می توانید مطالب سایت خود را با استفاده از لینک سازی داخلی به یکدیگر مرتبط کنید تا کاربران خود را در بین مطالب سایت هدایت کنید و با این کار به بهبود رتبه الکسا سایت خود کمک کنید.

     

    افزایش رتبه الکسا

     
    5- نوار ابزار الکسا را نصب کنید و وب سایت خود را به عنوان صفحه خانگی Home Page قرار دهید. ویدجت رتبه الکسا (Alexa rank widget )  را در سایت قرار دهید این باعث خواهد شد تا اگر بازدیدکنندگان نوار ابزار الکسا را نصب نکرده باشند اما روی آن کلیک کنند برای سیستم الکسا نقش نوار ابزار را اجرا خواهد نمود. دیگران را تشویق کنید تا از نوار ابزار الکسا استفاده کنند.
    6- یکی دیگر از راه های بسیار موثر برای بهبود رتبه الکسا نصب تولبار الکسا توسط خود شما و تیم تان است. باید بدانید که سایت الکسا با اطلاعاتی که از همین تولبار خود به دست می آورد به سایت ها رتبه می دهد. یعنی اگر شما خودتان و تیمی که روی سایت شما کار می کند، تولبار الکسا را نصب کنید چون در طول روز به سایت خود زیاد سر می زنید همین اطلاعات توسط تولبار الکسا که روی مرورگر شما و همکاران تان نصب است برای سایت الکسا فرستاده می شود و در نتیجه رتبه الکسا سایت شما بهبود می یابد.
    7- تعداد لینک هایی که به یک سایت داده می شوند تاثیر زیادی هم روی سئوی سایت و هم روی بهبود رتبه الکسا سایت دارند، سایت هایی هستند که ترافیک بالایی دارند ولی تعداد بک لینک های کمی دارند و رتبه الکسای زیاد جالبی ندارند، در مقابل هم سایت هایی هستند که ترافیک کمتری دارند اما تعداد بک لینک های بیشتری دارند و به همین دلیل رتبه الکسای آن ها نیز بهتر است.
    8- ماندگاری کاربران در سایت در بهبود رتبه الکسا موثر می باشد. سایت هایی که کاربران آن ها تایم بیشتری در سایت ماندگار هستند رتبه الکسای بسیار بهتری نسبت به سایت هایی با بازدیدهای مشابه اما ماندگاری کمتر، دارند. پس باید سایتتان به گونه ای باشد که کاربران را مدت زمان بیشتری در خود نگه دارد.

     

     

    افزایش رتبه الکسا

     

    چگونه رتبه الکسا را افزایش دهیم

    الکسا، سازمانی برای سنجش میزان محبوبیت وب سایت ها و رتبه بندی وب سایت ها است. استفاده از ابزارها و افزونه های الکسا از زمانی میان مدیران وب سایت ها محبوب شد که رتبه بندی الکسا به طور مستقیم بر روی نمایش هر وب سایت در صفحات اول موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. بهبود رتبه الکسا نیاز به دانش تخصصی در زمینه سئو پیشرفته و بهینه سازی وب سایت دارد. در این زمینه باید از خدمات شرکتهای طراحی سایت باتجربه مانند "ایران سایت" کمک گرفت. جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش برای افزایش رتبه الکسای سایت خود می¬توانید به سایت www.iransite.com مراجعه کنید.

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر