جی کوئری و مزایای آن

جی کوئری به عنوان یکی از بزرگ ترین برنامه های اوپن سورس یا متن باز است که در همه ی مرورگر های موجود در جهان قابل درک است

جی کوئری و مزایای آن
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

     

    جی کوئری به عنوان یکی از بزرگ ترین برنامه های اوپن سورس یا متن باز است که در همه ی مرورگر های موجود در جهان قابل درک است و هم چنین با css  تعامل و هماهنگی بالایی دارد. تعریف دیگری که در این زمینه می توانیم بدهیم این است که جی کوئری یک از کتابخانه هایجاوا اسکریپت می باشد که روی کامپیوتر کاربران اجرا شدهو به آن client side گفته می شود.

    چگونگی استفاده از آن ها بسیار راحت بوده و با آن می توانیم فایل های فلش را به اجرا در بیاوریم و حتی انیمیشن های جذاب طراحی کنیم و همچنین برخلاف فایل هایل های فلش که در سیستم عامل ios اجرا نمی شوند فایل های جی کوئری را می توان مشاهده کرده و حتی می توان وب سایت های داینامیکی با آن ها طراحی نمود.

    به دلیل کاربردی بودن و جذابیت بسیار بالای این زبان به سرعت در میان طراحان وب به سرعت محبوب شد و طراحان وب توانستند به توسط این زبان جی کوئری ناممکن ها را در طراحی سایت ممکن کنند. ردباره این زبان کنفرانس های بسیاری در دنیا برگزار شده که همین قضیه باعث شناخت هرچه بیشتره طراحان با جی کوئری می شود.

     

    مزایا

    شاید بتوان گفت که بزرگ ترین مزیت جی کوئری این است که نیاز نیست در استفاده از آن برنامه نویس حرفه ایی باشید

    شما به آسانی و به راحتی آب خوردن می توانید برنامه خود را در سایت خود به اجرا در آورده و یا حتی برای بیشتر شدن سرعت طراحی سایت توانایی این را دارید تا از تعداد بسیاری پلاگین که در فضای اینترنت در دسترس دارید استفاده نمایید و از آن ها به جهت پیشرفت پروژه هایتان استفاده نمایید.

    شما هم چنین قادرید تا با ترکیب این زبان با css برنامه های بهتر و جذاب تری طراحی کنید و با آن طراحی سایت خود را با سرعت و دقت بسیار بالاتری پیاده کنید تا بهترین پروژه را طراحی نمایید.

    عموما برنامه نویس ها به شدت با کمبود وقت روبرو هستند که زبان جیکوئری میتواند ساعتها در وقت آنها صرفه جویی نماید. بنابراین برای این دسته از افراد استفاده نمودن از جی کوئریبسیار لازم و ضروری به نظر می آید. برنامه نویسان زبان جی کوئریبه خوبی این را میدانند که صرفه جویی در زمان در نهایت باعث خواهد شد درآمد بیشتری را داشته باشید.

    زیاده نویسی ها در زبان جاوااسکریپت و و پیچیده بودن پیاده سازی بسیاری از کارها تنها با زبان CSS و همچنین معایب بسیار زیاد فلش در نهایت باعث شد که زبان جی کوئریو در کنار آن AJAX توسط زبان جی کوئریدر دنیای طراحی وب سایت بسیار محبوب گردد.

    شرکت مایکروسافت حمایت کنندگان زبان جیکوئری هستند و در بسیاری از محصولات خود از این زبان استفاده مینمایند. از این ها گذشته به دلیل متن باز بودن این زبان هر فرد و یا شرکتی میتواند در بهبود عملکردهای این زبان نقش زیادی داشته باشند. برخی از مزیت های این زبان عبارتند از:

    1 - مجامع جهانی بسیار زیادی در دنیا برای این زبان وجود دارند

    2 - ساختار DOM را بدون هیچ دردسری میتواند تغییر دهد

    3 - به خوبی با تکنولوژی AJAX میتواند کار کند

    4 - در داخل خودش موارد مربوط به ساختن انیمیشن دارد

    5 - به راحتی توسط آن میتوانید به آبجکت ها در داخل صفحه وب سایت دسترسی داشته باشید

    6 - پلاگین های بسیار زیادی برای آن وجود دارد

    7 - بسیاری از مشکلات به زودی و در بسته های بروزرسانی حل میشود

    وجود متن باز یا همان Open Source باعث میشود به سرعت نشر و گسترش پیدا نماید. هیچ هزینه ای برای استفاده از آن لزومی ندارد که پرداخت گردد.

     

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر