هزینه طراحی سایت و سئو (بخش اول)

همانطور که می‌دانید شرکت های طراحی سایت متعددی در بازار داغ طراحی سایت در حال فعالیت هستند، از شرکت‌های قدیمی و باتجربه گرفته تا شرکت‌های نوپا و تازه‌کار. از آن‌جایی که هر یک از این شرکت‌ها دارای متدها و روش‌های منحصربه‌فردی برای طراحی سایت و همچنین بهینه‌سازی وب سایت هستند نرخ مختلفی برای طراحی سایت دارند.

هزینه طراحی سایت و سئو (بخش اول)
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:

    همانطور که می‌دانیدشرکت های طراحی سایت  متعددی در بازار داغ طراحی سایت در حال فعالیت هستند، از شرکت‌های قدیمی و باتجربه گرفته تا شرکت‌های نوپا و تازه‌کار. از آن‌جایی که هر یک از این شرکت‌ها دارای متدها و روش‌های منحصربه‌فردی برای طراحی سایت و همچنین بهینه‌سازی وب سایت هستند نرخ مختلفی برای طراحی سایت دارند. از این‌رو زمانی که به چندین شرکت طراحی سایت سر می‌زنید و از آن‌ها درمورد تعرفه طراحی سایت و سئو می‌پرسید متوجه می‌شوید که هر شرکتی نرخ متفاوتی را برای طراحی سایت و سئو به شما اعلام می‌کند. مطمعناً این سوال برای شما مطرح شده است که نحوه محاسبه هزینه طراحی وب سایت و سئو به چه شکل است؟ ادامه این مقاله را دنبال کنید تا با نحوه محاسبه هزینه طراحی وب سایت و سئو آشنا شوید و همچنین عواملی که بر روی هزینه طراحی سایت و سئو تاثیرگذار هستند را بشناسید. 

     

    هزینه طراحی سایت و سئو

     

    متخصصین سئو چگونه رتبه وب سایت‌ها را افزایش می‌دهند؟

    قبل از اینکه بدانیم هزینه طراحی سایت و سئو چگونه محاسبه می‌شود لازم است بدانیم که متخصصین سئو یا به اصطلاح سئو کاران برای افزایش رتبه وب سایت‌ها در تمامی موتورهای جستجو به ویژه موتور جستجو گوگل دقیقا چه کاری انجام می‌دهند؟ در کل می‌توان فعالیت‌های سئوکاران را برای افزایش رتبه وب سایت در گوگل به شکل زیر دسته‌بندی کرد: 

     

    • بهینه‌سازی فنی

    اولین و مهم‌ترین فعالیتی که سئوکاران برای افزایش رتبه سئو سایت انجام می‌دهند، بهینه‌سازی فنی است. درواقع منظور از بهینه‌سازی فنی وب سایت، بهینه‌سازی ساختار کدها و رعایت استانداردهای کدنویسی در وب سایت است که موجب می‌شود سرعت بارگذاری وب سایت به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بالا برود. 

     

    • بهینه‌سازی محتوایی

    یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که سئوکاران برای افزایش رتبه سئو سایت انجام می‌دهند، بهینه‌سازی محتوای وب سایت است. همانطور که از نام بهینه‌سازی محتوای وب سایت مشخص است صفحات وب سایت براساس کلمات کلیدی هدف یا همان کلمات کلیدی اصلی بهینه‌سازی می‌شوند. از طرفی از محتوای جذاب و دیدنی شامل انیمیشن‌ها، ویدئوها و تصاویر باکیفیت در وب سایت استفاده می‌شود تا بتوان کاربران را برای مدت زمان بیشتری در وب سایت نگه داشت و از این طریق رتبه سئو سایت را در موتورهای جستجو افزایش داد. 

     

    • لینک‌سازی داخلی

    همانطور که از نام لینک‌سازی داخلی مشخص است سئوکاران برای اینکه توجه ربات‌های گوگل را به وب سایتی جلب کنند تا آن‌ها وب سایت مربوطه را در رتبه‌های بالایی قرار دهند از ترفند لینک‌سازی داخلی وب سایت استفاده می‌کنند به گونه‌ای که صفحات مختلف وب سایت را از طریق کلمات کلیدی متعدد به یکدیگر لینک داده و از این طریق بین آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. 

     

    • لینک‌سازی خارجی

    و اما آخرین عملیاتی که سئوکاران برای افزایش رتبه سئو سایت انجام می‌دهند لینک‌سازی خارجی یا به اصطلاح بک لینک است. منظور از لینک‌سازی داخلی یا بک لینک قرار دادن محتوایی شامل: عکس، متن یا ویدئو در وب سایت‌های پربازدید است تا کاربران و بازدیدکنندگان آن وب سایت با کلیک بر روی آن محتوا وارد وب سایت مبدا شوند. برای مثال فرض کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و عکس یکی از محصولات خود را در وب سایت پربازدیدی مانند دیجی کالا قرار می‌دهید تا کاربران و بازدیدکنندگان این وب سایت با کلیک بر روی آن عکس وارد وب سایت شما شوند. درواقع به این کار لینک‌سازی خارجی می‌گویند که کاربران زیادی را به وب سایت شما سرازیر می‌کند و موجب می‌شود که رتبه سئو سایت شما در موتورهای جستجو به ویژه گوگل به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کند. البته لازم است اشاره کنیم که فرایند لینک‌سازی خارجی تنها به قرار دادن محتوا در وب سایت‌های پربازدید محدود نمی‌شود بلکه شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و ... نیز به لینک‌سازی خارجی و جذب کاربران و بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت خود بپردازید. 

     

    محاسبه هزینه طراحی سایت با سئو سایت چه تفاوتی دارد؟

    درواقع محاسبه هزینه طراحی سایت براساس امکانات و ویژگی‌هایی که در آن به کار برده می‌شود انجام می‌گیرد درصورتی که هزینه سئو سایت براساس میزان سختی و رقابت کلمات کلیدی در وب سایت محاسبه می‌گردد. از این‌رو است که هزینه محاسبه شده برای طراحی سایت در ابتدای آغاز پروژه کاملا مشخص است و در روند اجرای پروژه دچار افزایش یا کاهش نمی‌شود اما هزینه‌ای که برای افزایش رتبه سئو سایت در ابتدای کار تعیین می‌گردد به دلیل افزایش و کاهش رقابت کلمات کلیدی به ویژه کلمات کلیدی هدف یا اصلی، کم یا زیاد می‌شود. 

     

    محاسبه هزینه سئو به چه پارامترهایی بستگی دارد؟

    • وضعیت زیرساخت فنی وب سایت

    همانطور که اشاره کردیم اولین و مهم‌ترین فعالیتی که سئوکاران برای افزایش رتبه سئو سایت انجام می‌دهند، بهینه‌سازی ساختار کدنویسی وب سایت است. درواقع بررسی وضعیت زیرساخت فنی وب سایت نیز شامل بررسی ساختار کدنویسی وب سایت و بهینه‌سازی آن است که مهم‌ترین پارامتر در محاسبه هزینه سئو سایت است. درصورتی که شما وب سایتی داشته باشید که از اصول استانداردی در ساختار کدنویسی آن استفاده نشده باشد تیم سئوکاران مجبورند زمان بیشتری را به بهینه‌سازی ساختار کدنویسی وب سایت شما اختصاص دهند از این‌رو هزینه سئو وب سایت شما افزایش پیدا می‌کند. 

     

    • میزان رقابت در کلمه کلیدی هدف

    سئوکاران میزان رقابتی که بر سر کلمات کلیدی هدف یا اصلی وب سایت شما وجود دارد را مورد بررسی قرار می‌دهند درصورتی که میزان رقابت و استفاده از کلمه کلیدی هدف شما در وب سایت‌های رقیب زیاد باشد، تیم سئوکاران به زمان بیشتری نیاز دارند تا وب سایت شما را در آن کلمه کلیدی پر رقابت به رتبه بالایی برسانند از این‌رو هزینه سئو سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. 

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر