طراحی اپلیکیشن با کاتلین

طراحی اپلیکیشن با کاتلین
تاریخ انتشار:

    یادگرفتن نحوه طراحی اپلیکیشن با کاتلین مزیت های بسیار زیادی را به دنبال دارد، چرا که زبان برنامه نویسی کاتلین به عنوان یکی از بهترین زبان ها در زمینه طراحی اپلیکیشن به شمار می آید که توسط شرکت جت برینز به سراسر جهان معرفی گردید. علاوه براین برنامه نویسان روسی این زبان کاربردی و معروف که در حال حاضر جزء یکی از قوی ترین زبان های جهان محسوب می شود را گسترش دادند و خوب است بدانید که پیش از معرفی شدن زبان برنامه نویسی کاتلین کلیه برنامه نویسان به منظور طراحی کردن سایت زبان جاوا را مورد استفاده قرار می دادند. تا اینکه در سال 2011 زبان کاتلین بدون داشتن حمایت کننده خاصی به عنوان یک زبان ثابت شناخته شد که یادگیری آن راحت و آسان بوده و دارای کاربردهای فراوانی می باشد و طراحی اپلیکیشن با کاتلین از جمله دیجی کالا رواج بسیار زیادی پیدا کرد.

    طراحی اپلیکیشن با کاتلین

    ساخت برنامه با کاتلین

    یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که چرا همه برای طراحی اپلیکیشن با کاتلین اقدام می کنند و در پاسخ باید گفته شود که ویژگی های منحصر به فرد آن باعث شده است تا در زمینه طراحی اپلیکیشن به کار گرفته شود. یکی از مهمترین ویژگی های کاتلین این می باشد که با برنامه نویسی جاوا سازگاری دارد، در واقع همین ویژگی تعداد زیادی از افراد را برای یادگیری آن ترغیب کرده است. همچنین در مقایسه با جاوا از سرعت بالاتری برخوردار بوده و به شما این امکان را می دهد تا اپلیکیشن های اندرویدی بسیار جذاب را به وجود آورید، در کاتلین قادر به نوشتن کدهای واضح تر و موثرتری خواهید بود و علاوه بر متن باز بودن آن امکان مبدل کردن کد های جاوا به کاتلین بدون اینکه به تعمیر نیاز داشته باشند وجود خواهد داشت.

    ساخت اپلیکیشن با کاتلین

    طراحی اپلیکیشن با کاتلین یکی از مهمترین  و اصلی ترین کاربرد های  این  زبان می باشد که اگر قصد دارید زبان برنامه نویسی پرکاربرد کاتلین را یاد بگیرید باید زمان زیادی را برای این مسئله در نظر بگیرید. البته آن دسته از اشخاصی که با زبان جاوا آشنایی کامل دارند در کوتاه ترین زمان می توانند طراحی اپلیکیشن با  کاتلین را یاد بگیرند، برای اینکه بتوانید  این موضوع را بهتر درک کنید خوب است بدانید که هر دو زبان دارای ساختار یکسانی هستند.  تنها تفاوتی که میان هر دو وجود دارد چگونگی کد نویسی آن خواهد بود و یادگیری کاتلین برای افرادی که خیلی خوب زبان جاوا را می دانند درست شبیه نوشتن زبان فارسی به شکل فینگلیش می باشد . به علاوه باید بگوییم که اگرچه نحوه کد نویسی با تغییراتی همراه بوده است، اما کد ها خیلی کوتاه شده اند، برای مثال برخلاف جاوا در کاتلین می توان بای را به جای خداحافظ نوشت. 

    ساخت برنامه با کاتلین

    سفارش طراحی اپلیکیشن با کاتلین

     هزینه طراحی اپلیکیشن با کاتلین مناسب است و از آنجایی که بسیار سریع و آسان می باشد به همین جهت در مبحث نگهداری برای افراد شرایطی را فراهم می کند تا در مسائل مربوط به مالی صرفه جویی نمایند. با توجه به تجارب برنامه نویسان در طراحی اپلیکیشن با کاتلین مشاهده شده است نسبت به موارد مشابه با باگ بسیار کمتری روبرو می شوند، به دلیل اینکه در مقایسه با سایر زبان ها کدهایی که نوشته شده اند خیلی شفاف تر و فشرده تر می باشند. شناسایی این برنامه درست در زمان جمع آوری برنامه انجام می گیرد ، از این رو توسعه دهندگان قادرند پیش از به اجرا درآمدن پروژه برای برطرف کردن خطاهایی اقدام نمایند که موجود هستند و به طور کلی می توان گفت که مناسب بودن قیمت طراحی اپلیکیشن با کاتلین باعث شده تا همه افراد آن را سفارش دهند.  
    مهمترین دلایل استفاده از کاتلین برای طراحی اپلیکیشن
    در زبان کاتلین کد ها مختصر می باشند و کدها هرگز ناخوانا نخواهند شد، به این معنا که نیازی نیست شما زمان زیادی را برای کدنویسی صرف نمایید، در نتیجه منجر می شود طراحی اپلیکیشن با کاتلین تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند. از دیگر دلایل مورد استفاده قرار دادن زبان کاتلین برای طراحی و ساخت اپلیکیشن این می باشد که برنامه ها تولید شده در آن کیفیت بسیار بالایی دارند و همچنین تیم گوگل این زبان را به صورت کاملا رسمی پشتیبانی می کند. خالی از لطف نیست بدانید که گوگل کاتلین را به عنوان زبان برنامه نویسی گسترش برنامه های اندرویدی انتخاب می نماید و با توجه به اینکه طراحی آن به صورت درخشان انجام گرفته بدون شک برنامه های اندرویدی را به شکل جذاب و سریع گسترش خواهد داد.  

    ساخت اپلیکیشن با کاتلین

         
    سخن پایانی
    همانطور که قبلا اشاره کردیم طراحی اپلیکیشن با کاتلین مزایای فراوانی دارد که یکی از مهمترین آنها این است که هنگام اجرا از سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد و در این زبان ارورهای آزار دهنده کنار گذاشته خواهند شد. اما در صورتی که لازم باشد برنامه نویس قادر به تعریف کردن پارامتر null می باشد و برنامه نویسان از این نظر با آرامش بیشتری طراحی برنامه و گسترش آن را انجام می دهند. یکی دیگر از مزایای به کار گرفتن کاتلین برای ساخت اپلیکیشن داشتن حجم پایین کتابخانه های به کار رفته در آن می باشد و مدت جمع آوری برنامه در مقایسه با زبان جاوا بسیار پرسرعت و سریع تر گردیده است. علاوه براین در طراحی اپلیکیشن با کاتلین باید اشاره کرد که این زبان با کتابخانه های جاوا دارای هماهنگی بوده و کد هایی که در آن مورد استفاده قرار گرفته است نسبت به زبان جاوا  خیلی کوتاه تر و مختصرتر می باشند.  
        

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    نظر خود را در مورد ثبت کنید
    لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید لطفا یک نظری بنویسید
    افزودن نظر