نحوه تهیه لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران (بخش اول)

نحوه تهیه لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران (بخش اول)
    اما منظور از هدف جستجوی کاربران چیست؟ درواقع هدف جستجوی کاربران همان عبارت کوتاه یا بلندی است که در کادر جستجوی موتورهای جستجو به ویژه گوگل تایپ کرده و آن را جستجو می‌کنند. برای مثال زمانی که شما به دنبال قیمت گوشی نوت 9 هستید، عبارت " قیمت نوت 9 " را در گوگل جستجو می‌کنید

    فرض کنید مرورگر گوگل را بر روی سیستم یا تلفن همراه خود باز می‌کنید و عبارت " قیمت نوت 9 " را جستجو می‌کنید. پس از چند ثانیه چه می‌بینید؟ لینک وب سایت‌های مختلفی را که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته‌اند مشاهده می‌کنید و بلافاصه بر روی لینک اول کلیک می‌کنید و درصورتی که مایل بودید به وب سایت‌های دیگری هم سری بزنید یا اینکه پاسخ روشنی در لینک اول نگرفتید، نهایتاً تا لینک پنجم اسکرول می‌کنید و وب سایت‌های دیگر را هم مشاهده می‌کنید. اما آیا تاکنون این پرسش برای شما مطرح شده است که چرا یک وب سایت براساس کلمه کلیدی " قیمت نوت 9 " در رده اول صفحه نتایج جستجو گوگل قرار گرفته است اما یک وب سایت در آخرین لینک از صفحه نتایج جستجو گوگل براساس این کلمه کلیدی قرار دارد؟ یا اینکه چرا وب سایت‌های دیگر در صفحات اول به بعد قرار گرفته‌اند؟ درواقع وب سایتی که در اولین لینک از صفحه نتایج جستجوی گوگل براساس کلمه کلیدی که مدنظر شماست، نمایش داده می‌شود از رتبه بالایی در آن کلمه کلیدی نسبت به سایر وب سایت‌ها برخوردار است و از همه مهم‌تر براساس هدف جستجوی کاربران از کلمات کلیدی پر استفاده و پر رقابت بهره‌مند است. 

    اما منظور از هدف جستجوی کاربران چیست؟ درواقع هدف جستجوی کاربران همان عبارت کوتاه یا بلندی است که در کادر جستجوی موتورهای جستجو به ویژه گوگل تایپ کرده و آن را جستجو می‌کنند. برای مثال زمانی که شما به دنبال قیمت گوشی نوت 9 هستید، عبارت " قیمت نوت 9 " را در گوگل جستجو می‌کنید. بنابراین هدف جستجوی شما، فهمیدن قیمت گوشی نوت 9 است. از این‌رو ربات‌های گوگل وب سایت‌هایی را که دارای این کلمه کلیدی هستند با رتبه‌بندی خاصی براساس اصول سئو به شما در صفحه نتایج جستجو گوگل نمایش می‌دهند. 

    از این‌رو اگر وب سایتی دارید که به دنبال افزایش رتبه سئو آن در موتورهای جستجو هستید تا در لینک‌های اول صفحه نتایج گوگل قرار بگیرد باید متناسب با اهداف و نوع کسب‌وکاری که وب سایت شما دنبال می‌کند، لیست کلمات کلیدی را براساس اهداف جستجوی کاربران در گوگل تهیه کنید. برای مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی در زمینه موبایل و لوازم جانبی آن دارید از خودتان بپرسید که کاربرانی که به دنبال برندهای مختلف تلفن همراه هستند چه کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می‌کنند، درواقع هدف جستجوی کاربرانی که به دنبال خرید موبایل هستند چیست؟ و بر این اساس لیست کلمات کلیدی که قصد دارید رتبه وب سایت شما براساس آن‌ها در موتورهای جستجو افزایش پیدا کند را تهیه کنید و تمامی تمرکز خود را بر استفاده از آن‌ها در محتوای وب سایتتان بگذارید. 

    در ادامه این مقاله به شما راهکارهایی را آموزش خواهیم داد تا با استفاده از آن‌ها بتوانید بهترین لیست کلمات کلیدی را برای وب سایت خود جمع‌آوری کنید تا با استفاده از آن کلمات کلیدی در وب سایت خود، رتبه سئو وب سایت شما در موتورهای جستجو به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کند. پس ادامه این مقاله را از دست ندهید. 

     

    متدهای جمع‌آوری لیست کلمات کلیدی براساس جستجوی کاربران

     

    تهیه لیست کلمات کلیدی

     

    هدف جستجوی کاربر در SERP‌ها را زیر نظر بگیرید

    مطمعناً این سوال برای شما پیش آمده است که SERP چیست؟ SERP مخفف Search Engine Result Page یعنی همان صفحه نتایج موتورهای جستجو است. همانطور که می‌دانید صفحه نتایج موتورهای جستجو براساس کلمات کلیدی که شما در موتورهای جستجو وارد می‌کنید، لینک‌های وب سایت‌ها را براساس رتبه‌بندی ربات‌های گوگل به شما نمایش می‌دهند. همانطور که اشاره کردیم اولین گام برای اینکه بتوانید بهترین لیست کلمات کلیدی را برای وب سایت خود جمع‌آوری کنید این است که به عباراتی که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند و نتایج آن را در SERP مشاهده می‌کنند، دقت کنید. درواقع همان کلمات کلیدی که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند همان هدف جستجوی کاربران است که شما براساس آن‌ها می‌توانید رتبه وب سایت خود را به طور چشم‌گیری افزایش دهید. 

     

    کلمات کلیدی اصلی را جمع‌آوری کنید

    فراموش نکنید که کلمات کلیدی شامل دو نوع کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی فرعی هستند. قبل از اینکه به سراغ کلمات کلیدی فرعی بروید بهتر است لیستی از کلمات کلیدی اصلی وب سایت خود را جمع‌آوری کنید. درواقع می‌توان گفت که جمع‌آوری لیست کلمات کلیدی اصلی کاری پیچیده است از این‌رو برای انجام این کار می‌توانید از یک متخصص سئو کمک بگیرید. جمع‌آوری کلمات کلیدی اصلی باید براساس محصولات و انواع خدماتی که در وب سایت خود ارائه می‌دهید صورت گیرد. برای مثال اگر یک وب سایت فروشگاهی موبایل دارید که در آن برندهای مختلف تلفن همراه هوشمند را به فروش می‌رسانید، کلمات کلیدی اصلی شما شامل: فروش انواع موبایل سامسونگ، فروش انواع موبایل هواوی، فروش انواع موبایل اپل و ... است. 

     

    از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید

    ابزارهای متعددی برای معرفی بهترین کلمات کلیدی در گوگل وجود دارند که برخی از آن‌ها رایگان هستند و برخی دیگر از آن‌ها مبلغی را از شما در ازای ارائه کلمات کلیدی به شما دریافت می‌کنند. برخی از بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی که می‌توانید از آن‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید شامل: Google Keyword Planner، Ubersuggest ، Google Suggest Expander و Answer The Public می‌باشند. استفاده از این ابزارها به گونه‌ای است که باید یک کلمه کلیدی اصلی را وارد آن‌ها کنید تا آن‌ها لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به شما نشان دهند. از این‌رو می‌توانید از کلمات کلیدی مرتبطی که در اختیار شما قرار می‌دهند در وب سایت خود استفاده کنید تا رتبه سئو سایت شما افزایش پیدا کند. 

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    نظر خود را در مورد ثبت کنید
    لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید لطفا یک نظری بنویسید
    افزودن نظر