موشن و تیزر تبلیغاتی

موشن و تیزر تبلیغاتی

امروزه، تمامی کسب و کارها به اهمیت تولید محتوا پی برده اند و تلاش می کنند تا با تولید محتواهای مناسب مشتریان را به سمت کسب و کار خود جذب کنند. تحقیقات جدید نشان می دهند که تصاویر و ویدیو نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان دارند. زیرا مغز انسان به گونه ای است که به تصاویر رنگی و یا متحرک بیشتر پاسخ می دهد و این امر می تواند به ثبت نام برند در ذهن مشتریان کمک کند. به همین دلیل جای تعجب نیست که امروزه شاهد درخواست بالای موشن و تیزر هستیم! اما ممکن است بسیاری از افراد با این حیطه آشنا نداشته باشند و به اهمیت آن در جذب مخاطب پی نبرده باشند! در ادامه تلاش می کنیم تا اطلاعات بیشتری را در مورد موشن و تیزر در اختیار شما قرار دهیم!
 

Image


موشن گرافیک چیست؟


در بحث مرتبط با موشن و تیزر یکی از سوالاتی که مطرح می شود این است: موشن گرافیک چیست؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که موشن گرافیک به مجموعه ای از طرح های گرافیکی گفته می شود که به صورتی هدفمند و نظام مند طراحی شده اند و وقتی این تصاویر نشان داده می شوند به گونه ای است که انگار حرکت می کنند. البته باید بدانید امروزه نرم افزارهای زیادی به بازار آمده اند که به پیشرفت موشن گرافیک کمک کرده اند. 
به طور کلی، موشن گرافیک در فضای وکتور یا بردرای طراحی می شود و در آنها از عناصری مانند خط و منحنی استفاده می شود. همچنین، به موشن گرافیک می توان صدا و تصویر نیز اضافه کرد و این موضوع نقش بسیار مهمی در تاثیر گذاری آن دارد. بهتر است بدانید که این علم برای اولین بار در دهه 60 میلادی به بازار آمد و با توجه به اثرگذاری بالا به زودی مودر توجه قرار گرفت. 

Image

 

تیزر تبلیغاتی چیست؟

در ادامه بحث مرتبط با موشن و تیزر باید به این سوال نیز پاسخ دهیم: تیزر تبلیغاتی چیست؟! تیزر تبلیغاتی نوعی آگهی است که قبل از بیرون آمدن یک محصول ( این محصول می تواند هر چیزی باشد حتی فیلم های سریالی و یا سینمایی) با گزیده ای از تصاویر حس کنجکاوی مخاطب را بیدار می کند. این امر از لحاظ روانی سبب می شود وقتی آن محصول بیرون آمد، مشتریان برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنند. مطالعات امروزی نشان می دهند که تیزر تبلیغاتی ( در بحث مربوط به موشن و تیزر ) نقش بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد و امروزه کمپانی های بزرگ دنیا از جمله پپسی و کوکا کولا از آن نیاز می کنند!
به همین دلیل، امروزه تمامی کسب و کارهایی که می خواهند هوشمندانه عمل کنند و درآمد کسب و کار خود را افزایش دهند به موشن و تیزر توجه ویژه ای دارند و تلاش می کنند تا با سرمایه گذاری مناسب بر روی این کار مشتریان بالقوه را به مشتریان دائمی کسب و کار خود تبدیل کنند!
 

آیا تمامی کسب و کارها به موشن و تیزر نیاز دارند؟

یکی از سوالات پرتکراری که در مورد انواع موشن و تیزر پرسیده می شود این است که آیا تمامی کسب و کارها به این موارد نیاز دارند! پاسخ به این سوال قطعا مثبت است! در واقع، باید بدانید امروزه دنیای کسب و کار بسیار پیچیده شده است و دیگر نمی توان از روش های قدیمی برای جذب مخاطب استفاده کرد. شما دیگر نمی توانید تبلیغ محصول را به صورت مستقیم به مشتریان بالقوه اعلام کنید. زیرا ممکن است این کار نتیجه عکس بدهد و مشتریان محصولات شما را مشابه به محصولات کسب و کارهای دیگر در نظر بگیرند و هرگز برای خرید آنها اقدام نکنند. 
اما اگر شما استفاده از روش های هوشمندانه مانند تیزر و موشن را مد نظر خود قرار دهید، بی شک ذهن کنجکاو مشتریان به سمت کسب و کار شما کشیده می شود و این امر نقش بسیار مهمی در جذب کاربران و مشتریان دارد. بنابراین، اگر تا به حال به این موضوع توجه نداشته اید، توصیه می شود وقت بگذارید و برای طراحی موشن و تیزر تصمیم گیری کنید. در این شرایط می توانید به برندی ویژه در مقابل مشتریان تبدیل شوید و این چیزی است که تمامی کسب و کارها به دنبال آن هستند. 

Image


 
مفاهیم پیچیده و غنی را با موشن و تیزر انتقال دهید!

یکی از موارد دیگری که سبب شده است استفاده از موشن و تیزر مورد توجه قرار گیرد، انتقال مفاهیم پیچیده و غنی به مشتریان است. به طور مثال، تصور کنید کسب و کار شما در زمینه فروش چمن مصنوعی است و شما می خواهید به مشتریانتان بگویید که امکان پرورش درخت بر روی چمن مصنوعی وجود دارد. شما می توانید این موضوع را به طور مستقیم در وب سایت و یا در پست اینستاگرام خود اعلام کنید! 
اما بهتر است مورد دیگری را در نظر داشته باشید! شما می توانید با استفاده از تصاویر گرافیکی این موضوع را به تصویر بکشید که شخصی چمن مصنوعی را در حیاط خانه خود نصب کرده است و درختان مورد علاقه خود را نیز پرورش می دهد و هر روز به آنها آب می دهد! اکنون این سوال را از شما می پرسیم کدام روش تاثیر گذار تر است؟! بی شک پاسخ شما موشن و تیزر است. با این مثال ساده می خواستیم قدرت فیلم و تصاویر متحرک را به شما نشان دهیم. این شما هستید که باید برای موشن و یا تیزر تبلیغاتی سایت و یا صفحات اجتماعی خود اقدام نمایید.

آموزش ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی 

آیا شما جز آن دسته افرادی هستید که به ساختن موشن و تیزر علاقه دارید؟! پس جای تعجب نیست که به دنبال آموزش آن باشید. اگر می خواهید برای آموزش موشن و تیزر اقدام کنید، باید مراحلی را که در ادامه به آنها می پردازیم در نظر داشته باشید.

 

ایده سازی 

اولین و مهمترین قدم در ساخت موشن و یا تیزر تبلیغاتی موفق ایده سازی است! شما باید سناریو و ایده مشخصی را در نظر داشته باشید. این ایده می تواند معمایی، طنز، جدی و حتی کلاسیک باشد. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه ایده مناسب را انتخا کنیم؟! اگر می خواهید برا انتخاب ایده مناسب اقدام کنید، باید با ماهیت کسب و کار آشنایی کامل داشته باشید و با سلایق مشتریان آشنا شوید. 
 
به همین دلیل، در همین جا به شما می گوییم که ساخت موشن و تیزر یک کار زمان بر است و شما باید زمان کافی را به این امر اختصاص دهید تا بتوانید در پایان تیزر و یا موشن موفقی را به بازار عرضه کنید. اهمیت ایده سازی به اندازه ای مهم است که بسیاری از کارشناسان بر این امر تاکید می ورزند اگر این قسمت به درستی صورت نگیرد، هرگز موشن و یا تیزر تبلیغاتی موفق نمی شود!

تصاویر واقعی و یا گرافیکی 

مرحله بعدی که در ساخت موشن و تیزر اهمیت بسیار زیادی دارد تصمیم گیری در مورد استفاده از تصاویر واقعی و یا گرافیکی است. هر یک از این تصاویر می توانند ویژگی های خاصی داشته باشند و به نوعی مشتریان و کاربران را تحت تاثیر قرار دهند. گاهی شما می توانید از ترکیب تصاویر واقعی و گرافیکی برای ساخت تیزر تبلیغلتی استفاده نمایید و کاربران خود را شگفت زده کنید. توصیه می شود برای تصمیم گیری در این زمینه اتاق فکری داشته باشید و نظرات را به اشتراک بگذارید. 

Image

استفاده از نرم افزارهای مناسب

پس از آنکه ایده سازی به درستی صورت گرفت و تصاویر واقعی و یا گرافیگی انتخاب شدند نوبت استفاده از نرم افزارهای مناسب برای ترکیب تصاویر و اجرای آنها می رسد. به ویژه اگر شما تصمیم گرفته باشید که به موشن و تیزر صدا و افکت اضافه کنید، استفاده از این نرم افزارها بسیار مهم است. اما باید بدانید که امروزه نرم افزارهای متعددی در بازار موجود هستند که هر یک وظیفه خاصی دارند. به همین دلیل شما باید با تمامی این نرم افزارها آشنایی داشته باشید و سپس نرم افزار مناسب را انتخاب کنید. 
نرم افزار ساخت موشن و تیزر 
همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم امروزه نرم افزارهای متعددی وجود دارند که برخی از پر طرفدارترین آنها به شرح زیر هستند:

  • نرم افزار افتر افکت 
  • نرم افزار سینما 4D
  • نرم افزار ادوبی پریمر 
  • نرم افزار موکا پرو 
  • نرم افزار ادوبی فتو شاپ 
  • نرم افزار ادوبی ایلاستریتور 
  • نرم افزار مایا 

البته باید در اینجا به این موضوع اشاره کنیم که نرم افزارهای موشن و تیزر بسیار بیشتر از مواردی هستند که در بالا به آنها اشاره کردیم. خبر خوب این است که بسیاری از ویژگی های این نرم افزارها مشابه به یکدیگر است. در نتیجه اگر شما به یک نرم افزار تسلط پیدا کنید، می توانید نرم افزارهای دیگر را نیز به کار ببرید. 

قسمت پایانی موشن و تیزر 

یکی از نکاتی که در بسیاری از مواقع نادیده گرفته می شود عدم جمع بندی مناسب در قسمت پایانی موشن و یا تیزر تبلیغاتی است. به همین دلیل ممکن است کاربران موشن و یا تیزر را بی معنی بدانند و هرگز برای آن ارزش قائل نشوند. به همین دلیل توصیه می شود پایان و نتیجه گیری مناسبی را برای موشن و یا تیزر تبلیغاتی خود در نظر بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل بر مشتریان خود تاثیر بگذارید. 

Image


 
موشن و تیزر، قوی ترین ابزار تبلیغاتی 

امروزه دنیای کسب و کار تحولات بسیار زیادی پیدا کرده است و دائما در حال تغییر است. بهتر است بدانید بسیاری از دانشمندان از جمله روانشناسان و محققان حوزه های علوم شناختی به بحث تبلیغات وارد شده اند تا بتوانند با ساخت تبلیغات بر اساس نیازهای کاربران، مشتریان کسب و کار را افزایش دهند. کمپانی ها و برندهای بزرگ دنیا همواره تلاش می کنند تا در تیم تبلیغاتی خود با روانشناسان همکاری کنند. اگر به تبلیغات کمپانی های بزرگ آرایشی مانند داو و یا ایوروشه نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که آنها به شیوه ای هنرمندانه اغوا می کنند تا محصولات مورد نیاز خود را سفارش دهید. 


بی شک، در این مسیر استفاده از موشن و تیزر نقش بسیار مهمی در جذب مشتریان دارد. زیرا تصاویر متحرک همراه با صدا و افکت می توانند به سرعت بر مغز اثر بگذارند و این امر می تواند منجر به برندسازی شود. برندسازی موضوعی است که تمامی کسب و کارها به دنبال آن هستند. در نتیجه، اگر می خواهید به برندی ویژه و پرطرفدار تبدیل شوید، باید ساخت موشن و یا تیزر تبلیغاتی را مد نظر خود قرار دهید. 

Image

 

طراحی تیزر تبلیغاتی

شاید بتوان گفت یکی از مواردی که نقطه عطف تبلیغات مدرن به شمار می رود استفاده از تیزر و یا فیلم تبلیغاتی است. در فیلم یا تیزر حرکت، صدا، تصویر و رنگ با هم ترکیب می شوند و این امر می تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب داشته باشد. همچنین، ربات های هوشمندی که در موتورهای جستجو وجود دارند فیلم را بهتر از موارد دیگر تشخیص می دهند و این امر می تواند منجر به دیده شدن کسب و کار و یا برند شود. اولین قدم برای ساخت تیزر تبلیغاتی طراحی هوشمندانه آن است. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در مورد طراحی تیزر تبلیغاتی در اختیار شما قرار دهیم.
 

تیزر تبلیغاتی چیست؟

قبل از آنکه به طور دقیق به طراحی تیزر تبلیغاتی بپردازیم، بهتر است ابتدا نگاهی به این موضوع داشته باشیم که تیزر تبلیغاتی چیست! تیزر تبلیغاتی پیامی کوتاه است که در طی ویدیو به مخاطبان عرضه می شود. در واقع، وقتی خبر از ارائه محصول یا خدمات جدیدی است، تیزری ساخته می شود تا ذهن مخاطبان را آماده سازد و آنها را مشتاق سازد تا خبرها را پیگیری نمایند. این امر می تواند فواید زیادی از جلمه برندسازی و افزایش سود و درآمد کسب و کار را در پی داشته باشد. 

Image

 

اصول ساخت تیزر تبلیغاتی

در طراحی تیزر تبلیغاتی ابتدا باید ایده مناسبی برای آن در نظر داشته باشید. به همین دلیل کارشناسان به این موضوع اشاره می کنند که پیدا کردن ایده برای ساخت کلیپ تبلیغاتی مهمترین قدم در موفقیت تیزر است. برای پیدا کردن ایده باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • مخاطبان هدف 
  • نوع کالا و خدمات 
  • مدت زمان برای انتقال مفهوم 

تمامی این موارد سبب می شوند که طراحی تیزر تبلیغاتی با دقت خاصی پیش رود.  پس از آنکه این موارد مشخص شدند باید سناریو مشخصی تدوین شود. به طور مثال، اگر می خواهید تیزری برای ساخت یک خمیر دندان بسازید، می توانید در طول تیزر استفاده از یک خمیر دندان را نشان دهید که نیاز کاربر را برای همیشه به دندانپزشکی از بین می برد. با توجه به این موضوع که بسیاری از افراد از دندانپزشکی واهمه دارند، این تیزر می تواند بازدید بسیار بالایی داشته باشد و کاربران زیادی را جذب کند.
 

انواع کلیپ تبلیغاتی

در طراحی تیزر تبلیغاتی باید به دنبال ایده هایی باشید که می توانند افراد را جذب کنند. محیطی که در تیزرها در نظر گرفته می شوند باید خاص و منحصر به فرد باشند. بهتر است بدانید که دو نوع تیزر برای طراحی تیزر تبلیغاتی وجود دارد که بدین شرحند:

  • تیزر رئال 
  • تیزر انیمیشن

تیزر رئال 

تیزر رئال به تیزری گفته می شود که از اشخاص حقیقی در ساخت استفاده می شود. 

تیزر انیمیشن 

تیزر انیمیشن تیزری است که از شخصیت های کارتونی برای ساخت استفاده می شود. 

تیزر رئال یا تیز انیمیشن؟

یکی از سوالاتی که در زمینه طراحی تیزر تبلیغاتی زیاد پرسیده در مورد انتخاب تیزر رئال یا انیمیشن است؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انتخاب این تیزرها به بودجه و اهداف شما بستگی دارد. 

Image

 

اپلیکیشن ساخت تیزر تبلیغاتی

بسیاری از کسانی که می خواهند فعالیت خود را در حوزه طراحی تیزر تبلیغاتی آغاز کنند، در این مورد سوال می پرسند که کدام اپلیکیشن ها برای ساخت تیزرها مناسب هستند! یکی از اپلیکیشن هایی که برای ساخت تیزر پیشنهاد می شود اپلیکیشن Boosted است. این اپلیکیشن دارای آپشن های زیادی است که برای افراد حرفه ای و نیمه حرفه ای کاربرد دارد. یکی دیگر از اپلیکیشن هایی که می تواند به شما در زمینه طراحی تیزر تبلیغاتی کمک کند اپلیکیشن Moshow است. 
 

ساخت تیزر تبلیغاتی رایگان

در ادامه بحث طراحی تیزر تبلیغاتی باید بگوییم اگر می خواهید برای ساخت تیزر مور علاقه خود اقدام کنید باید به شرکت های ساخت تیزر تبلیغاتی مراجعه نمایید. این شرکت ها ( در صورتی که معتبر باشند) سایت ساخت تیزر تبلیغاتی دارند و نمونه کارهای خود را در آنجا می گذارند. شما با مشاهده این نمونه کارها می توانید به کیفیت، دقت و ظرافت کار آن شرکت پی ببرید و در صورت نیاز برای درخواست اقدام نمایید. 
در همین جا نکته مهمی را با شما در میان می گذاریم. چیزی به عنوان ساخت تیزر تبلیغاتی رایگان از سوی یک شرکت معتبر وجود ندارد. گاهی اوقات ممکن است شرکت مورد نظر به دلایل مختلف تخفیفاتی را ارائه دهد، اما هرگز ساخت تیزر را به صورت رایگان انجام نمی دهد. پس هرگز فریب این گونه تبلیغات را نخورید. 

قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی

اگر می خواهید برای طراحی تیزر تبلیغاتی اقدام کنید، بی شک یکی از سوالات در مورد قیمت تیزر تبلیغاتی است. همچنین، با توجه به این موضوع که این تیزرها در اینستاگرام بازدید بالایی دارند، بسیاری از افراد در مورد قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام سوال می پرسند. پاسخ به این سوال به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می شود برای استعلام قیمت با افراد و شرکت های معتبر در این زمینه در تماس باشد.

 

جمع بندی 
تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کامل و جامعی را در مورد طراحی تیزر تبلیغاتی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شدید تعیین مخاطبان هدف به شما کمک می کند تا بهترین تیزر را طراحی کنید. ایده هایی که به کار می برید باید دقیقا با نیازهای مخاطبان همخوانی داشته باشد. تیزر تبلیغاتی به دو دسته تیز رئال و تیزر انیمیشن تقسیم می شوند. اپلیکیشن های Boosted  و Moshow برای ساخت تیزرها بسیار مناسب هستند. اگر می خواهید کار ساخت تیزر را به شرکت های معتبر بسپارید، باید با شرکت های معتبر در ارتباط باشید.