عکاسی

عکاسی

جهت دریافت مشاوره خدمات عکاسی برروی لینک زیر کلیک بفرمائید.

عکاسی حرفه ای

ایران سایت قدیمی ترین شرکت طراحی سایت در ایران با استفاده از تیمی حرفه ای و با تجربه آماده ارائه خدمات طراحی سایت برای تمامی مشاغل و اهداف در جهت رفع نیاز های آن ها می باشد.جهت طراحی سایت با کلیک روی دکمه مشاوره با تیم فنی ایران سایت با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان ما به طور رایگان راهنمایی های لازم را به شماره ارائه کنند.

عکاسی حرفه ای
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند عکاسی از پروژه ها و محصولات خود را به ما بسپارید

قیمت
عکاسی حرفه ای

 ظهور عکاسی دیجیتال باعث ایجاد رونق در عکاسی شد، به طوری که عکاسی هم به صورت یک هنر شناخته می شد و هم به صورت یک شغل. عکاسی در دنیای امروزی روز به روز در حال محبوب شدن و مطرح شدن است، به طوری که کار کردن در این حرفه روز به روز سخت تر می شود و دلیل این سختی هم رقابت هایی است که در این صنعت به وجود می آید؛ این باعث می شود که عرصه رقابت بر عکاسان آماتور و عکاسی معمولی تنگ شود و عکاسی به سمت عکاسی حرفه ای سوق پیدا کند.

 

عکاسی حرفه ای

 


عکاسی وسيله بيانی نيرومندی است که اگر به درستی به کار گرفته شود، می تواند نيروی عظيمی در راه بهبود، تفاهم، ميان انسان ها باشد. در عصر ما انسان با تصاوير احاطه شده است، ما همه جا با عکس روبرو هستيم؛ از همين روی کاربرد عکاسی در زندگی امروز به قدری گسترده است که نمی توان وجود و تأثيرات فراوان آن را انکار نمود. عکاسی کولاژ، عکاسی کاتالوگ، عکاسی گیاه شناسی، عکاسی مد، عکاسی مردم شناسی، عکاسی مسافرتی، عکاسی مستند و مستند اجتماعی، عکاسی معماری، عکاسی مکرر، عکاسی منظره، عکاسی ورزشی، عکاسی هنری، عکاسی هوایی، فتوژورنالیسم، فتوکپی، فتوماکروگرافی، فتومونتاژ، فتومیکروگرافی، نقشه برداری و هولوگرافی و همه این ها نمونه هایی از کاربرد های عکاسی به شمار می روند.

 امروزه عکس و عکاسی سبک های مختلفی پیدا کرده اند و سبک های مختلف در عکاسی به دلیل پیشرفت عکاسی حرفه ای است که این ها همه از زیر ذره بین رفتن عکاسی حرفه ای به وجود آمده اند و هر کدام تکه ای از پازل عکاسی حرفه ای هستند. در ادامه به برخی از مهم ترین سبک های عکاسی حرفه ای اشاره خواهیم کرد:
۱. عکاسی تجاری و تبلیغاتی ۲. عکاسی علمی ۳. عکاسی خبرنگاری ۴. عکاسی طبیعت ۵. عکاسی خبری ۶. عکاسی مد

 

 

عکاسی حرفه ای از غروب افتاب


 

امروزه عکاسی مد یکی از پرطرفدارترین و پر سود ترین سبک های عکاسی است. یکی از مؤثرترین راه های ارتباطی در جهان مد، استفاده ازعکس های حرفه ای است. مدل ها منحصرا برای به نمایش گذاشتن محصولات در بهترین حالت ممکن انتخاب می شوند. کار عکاسان مد روز، ایجاد نگاهی خاص به محصولات است؛ جدا از اینکه عکس ها در محیطی طبیعی یا در استودیو گرفته شوند. به طور معمول این عکس ها، راه خود را به مجلات پیشرو در حوزه مد باز می کنندکه این مجلات برای افرادی که به مد علاقه دارند، مناسب است و نیاز آن ها را در زمینه مد تامین می کند.
 

ژست عکاسی حرفه ای 

همه عکاسان حرفه ای با مدل ها کار نمی کنند، بسیاری از آن ها از جمله عکاسان عروسی با افرادی کار می کنند که هیچ آموزشی در مورد ژست نداشته و هیچ اطلاعی در مورد ژست ندارند. پس وظیفه عکاس است که این افراد را آموزش دهد. ما در این جا برای شما چند مورد از نکاتی که باعث زیبایی عکس شما می شوند، را بیان می کنیم:  1. در عکاسی از زاویه های پایین و بالای صورت عکس نگیرید، زیرا عکاسی از حاوی پایین صورت شما را چاق تر از آن چه هستید، نشان می دهد و زاویه بالایی صورت هم سر شما را نسبت به بدنتان بزرگتر نشان می دهد.   2. صورت انسان به صورت متقارن است ولی همیشه یک طرف صورت در عکس ها بهتر از طرف دیگر می افتد، پس از آن طرف را شناسایی کنید و در عکس ها به آن سمت بایستید.  

ژست عکاسی حرفه ای

ژست عکاسی حرفه ای

 ۴. برای برجسته شدن چانه نیازی نیست که چانه را به سمت داخل فشار دهیم؛ فقط کافی است صورت را به حالت سراغ قرار داده و زبان را به کف دهان بچسبانید.
 ۵. در زمان عکاسی با چشم های نیم باز نگاه کنید زیرا چشمان باز و ابروهای بالا برده شده چهره را متعجب نشان می دهند.
 ۶. در زمان عکاسی اخم نکنید، زیرا اخم کردن باعث می شود بینی شما بزرگ نشان داده شود؛ هنگامی که می خواهید عکس نیمرخ بگیرید، چانه را بالا دهید تا صورتتان بهتر دیده شود و شانه و گردن تان هم لاغر نشان داده شود.

 ما اغلب به موهای خود چندان اهمیتی نمی دهیم و از نقش موثر بی خبریم. اگر سوژه ی شما موهای بلندی داشته باشد و مدل آن مناسب نباشد، اولین چیزی که توجه عموم را به خود جلب می کند، همان موی نامناسب است. پنج حالت مختلف وجود دارد که در این شرایط می توانید آن را امتحان کنید، ریختن مو به پشت شانه ها، ریختن مو به جلوی شانه ها، ریختن مو به شانه ی سمت راست، ریختن مو به روی شانه ی سمت چپ و بستن مو.

عکاسی در پاییز

 
 اگر می خواهید عکس نیم رخ، سه رخ و یا حتی تمام رخ داشته باشید و این در حالی باشد که قصد دارید به قاب تصویر نگاه نکنید، باید توجه داشته باشید که سفیدی چشمتان بیش از حد نشان داده نشود. مسلما همه می خواهند لاغر به نظر برسند، یکی از تکنیک های متداول در بین مدل های حرفه ای، حالت دست به کمر است. اما در این پوزیشن باید به یک نکته توجه داشت. بین دست ها و بدن خود بایستی فضای خالی ایجاد نمائید، به طوری که این فضا به خوبی نمایان باشد. این ها مواردی بودند که باعث می شود شما در عکس ژست مناسب داشته باشید و و عکس هایتان زیبا شود.

 

 

آموزش تصویری عکاسی

با پیشرفت عکاسی و گسترده شدن این صنعت، علاقه افراد هم به عکاسی گسترش یافت و افراد نه تنها برای استفاده از عکاسی به عنوان شغل، بلکه برای ثبت لحظات زندگی روزمره و خاطرات زندگی خود سعی می کردند که عکاسی را یاد بگیرند. یکی از عوامل پیشرفت عکاسی در دنیا، دسترسی آسان به لوازم هایی از جمله دوربین است، به طوری که الان همه افراد یا دوربین عکاسی دارند یا تلفن هایی با دوربین هایی با کیفیت بالا که این ها امری مهم در پیشرفت عکاسی محسوب می شوند. آموزش عکاسی هم امروزه به دلایل گفته شده به حرفه ای پردرآمد تبدیل شده است و بسیاری از افراد برای یادگیری عکاسی به افراد و موسسه هایی برای آموزش مراجعه می کنند و آموزشهای لازم را می بینید.

 

آموزش تصویری عکاسی


آموزش عکاسی برای همه مقدمات و اصول اولیه  یکسانی دارد. چه برای فردی که با هدف شغلی و حرفه ای وارد این حوزه می شود و چه فردی که تنها قصد دارد لحظات زندگی خود را زیباتر قاب کند. آموزش عکاسی از شناخت تنظیمات دوربین، چیستی، مثلث نورسنجی، ترکیب بندی و...شروع می شود و با تمرین کردن همواره ادامه پیدا می کند. ولی برای یادگیری عکاسی راه های متفاوتی وجود دارد یکی از این روش ها آموزش تصویری است این روش یکی از پرطرفدارترین این روش ها است. در این جا آموزش به صورت حضوری و و داشتن ارتباط متقابل با استاد نیست. محتوا دراین روش به صورت فیلم یا عکس هایی پی در پی تدریس می شود و در این فیلم ها و عکس ها، نحوه کار با دوربین های مختلف و ابزار عکاسی و همچنین مراحل مختلف عکاسی تدریس می شود.

 یکی از ویژگی های این روش این است که هر دو فرد در عکاسی و هنگام کار کردن با ابزار عکاسی با مشکلی برخورد، با استفاده از این روش می تواند مشکلش را حل نماید . برای رفع این مشکل نیاز به رفتن به جای خاصی نیست و تنها نیاز به سرچ کردن موضوع مشکلش در مرورگر است. روش آموزش تصویری عکاسی در همه جا کاربرد های گسترده ای دارد. استفاده از این روش در مکان هایی که امکانات برای اجرای دیگر روش های آموزشی وجود ندارد یا برای افرادی که وقت کافی برای رفتن به کلاس های حضوری را ندارند یا تامین هزینه های آموزش حضوری برایشان سخت است کاربرد و کارایی دارد.
 

برنامه های عکاسی حرفه ای

با توجه به علاقه ای که در افراد مختلف جامعه نسبت به رشته عکاسی وجود دارد و همچنین نیازهای جامعه در این زمانه که ایجاب می کند که افراد بتوانند عکس های خوبی بگیرند، باعث شده اند که وجود برنامه هایی برای گرفتن عکس های حرفه ای لازم باشد؛ به خصوص که تعداد زیادی از افراد کار عکاسی را به وسیله تلفن های همراه خود انجام می دهند. نصب چنین برنامه هایی که باعث می شوند، افراد بتوانند با کم ترین امکانات ممکن، عکس هایی با بهترین کیفیت داشته باشند، بسیار برای مخاطبان راضی کننده می باشد و از چنین برنامه هایی استقبال می کنند.

 

برنامه های عکاسی حرفه ای


اکنون نیز برنامه های بسیار خوبی برای انجام عکاس حرفه ای وجود دارند که هر کس می تواند با دانلود این برنامه ها و نصب بر روی گوشی های خود، موبایل خود را به یک دوربین عکاسی تبدیل کنند. این برنامه ها، بیش تر امکاناتی که عکاسان حرفه ای برای گرفتن و ویرایش عکس های قوی از آن ها استفاده می کنند، دارا می باشند و می توانند با کم ترین هزینه، بیش ترین امکانات را در اختیار افرادی قرار دهند که خواهان یادگیری و آموزش عکاسی حرفه ای هستند. این برنامه های خوب را به راحتی می توان از طریق فروشگاه های اینترنتی تهیه کرد.
 

روش های کاربردی عکاسی حرفه ای

همان طور که در مطالب گفته شده بالا بیان شد، عکاسی یک کار حرفه ای هست و هر عکاس، چه افراد تازه شاغل به این هنر و تازه کار و چه افراد حرفه ای، باید یک سری روش های کاربردی و تکنیک های کاربردی را برای انجام یک کار حرفه ای بدانند و همیشه تکنیک های خاص و روش های کاربردی باعث تفاوت های چشم گیر بین کارهای معمولی وکارهای حرفه ای می شود. در صورتی که بسیاری از تفکر ها به این سمت هست که این کارهای خاص، نتیجه کار افراد خاص هستند و نکات و روش های کاربردی درعکاسی را نمی بینند و همه این ها را به استعداد ارتباط می دهند. درست هست استعداد هم تاثیر زیادی دارد ولی نکات کلیدی وروش های کاربردی نقش پر رنگ تری در زیبا شدن عکس دارند. ما در این قسمت، تعدادی از این تکنیک های کاربردی را برای شما معرفی می کنیم.

1. قاانون یک سوم: برای استفاده از قانون یک سوم، تصور کنید عکس شما با استفاده از دو خط افقی و دو خط عمودی به 9 قسمت مساوی تقسیم شده است. برای برخی از عکس ها بهتر است سوژه داخل مربع میانی تصویر باشد، اما در خیلی از مواقع بهتر است سوژه را روی یکی از نقاط تلاقی این چهار خط قرار دهید، تا یک عکس خیلی زیبا از لحاظ ترکیبب ندی داشته باشید. 
 2. استفاده از فیلتر پلاریزه: این فیلتر امکان کاهش بازتاب از سطح آب و همچنین شیشه را به شما می دهد. همچنین رنگ آسمان و برگ درختان را هم بهبود می بخشد و باعث دو چندان شدن زیبایی تصاویر شما خواهد شد. علاوه بر موارد ذکر شده فیلتر پلاریزه از لنز شما نیز محافظت خواهد کرد و شما در صورت استفاده از این فیلتر می توانید بدون هیچ گونه نگرانی در مورد خط و خش و... به عکاسی بپردازید.

 

روش های کاربردی عکاسی حرفه ای


 3.ایجاد حس عمق: یکی از تکنیک های پرکاربرد در عکاسی حرفه ای از منظره ایجاد عمق میدان است. با این کار کمک می کنید، بیننده خودش را در آن فضا احساس کنید.
 4. استفاده از پس زمینه های ساده در عکاسی بهتر است؛ تا جای ممکن ساده پیش بروید. به همین خاطر باید تصمیم بگیرید که چه چیزهایی را باید داخل کادر نگه دارید و تمام چیزهایی که باعث حواس پرتی مخاطب می شوند را از آن حذف کنید. 
5. عدم استفاده از فلاش در فضاهای بسته نور: فلاش در اکثر مواقع و به خصوص در زمان استفاده در فضاهای داخلی می تواند خیلی سخت و غیرطبیعی به نظر برسد. بنابراین بهتر است به جای استفاده از فلاش در فضاهای بسته از روش های دیگر برای جبران نور استفاده کنید.

جمع بندی:
 از گذشته تا کنون، عکس جایگاه خاصی در زندگی انسان داشته و ازکارهای جذاب و دوست داشتی روزانه به شمار می رود. این هنر امروزه به یک صنعت پر درآمد تبدیل شده و این روند پیشرفت درعکاسی، روز به روز با شیب تند تری پیش می رود که این موضوع باعث بالا رفتن سطح توقع ها از عکاسان شده و عکاسی به سوی عکاسی حرفه ای رفته است. یکی دیگر از این عوامل پیشرفت عکاسی، سهولت آموزش های عکاسی و نکات تاثیر گذار در عکاسی بوده است.