عکاسی

عکاسی

جهت دریافت مشاوره خدمات عکاسی برروی لینک زیر کلیک بفرمائید.

عکاسی محصول

ایران سایت قدیمی ترین شرکت طراحی سایت در ایران با استفاده از تیمی حرفه ای و با تجربه آماده ارائه خدمات طراحی سایت برای تمامی مشاغل و اهداف در جهت رفع نیاز های آن ها می باشد.جهت طراحی سایت با کلیک روی دکمه مشاوره با تیم فنی ایران سایت با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان ما به طور رایگان راهنمایی های لازم را به شماره ارائه کنند.

عکاسی محصول
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند عکاسی از پروژه ها و محصولات خود را به ما بسپارید

قیمت
عکاسی محصول

زمانی که در مورد عکاسی صحبت به میان می آید، بیش تر افراد یاد گرفتن عکس های زیبا از خود در مکان های مختلف یا طبیعت می افتند؛ چرا که عکاسی، حرفه ای بسیار محبوب در میان اکثر مردم و افراد جامعه می باشد. حتی کسانی که این کار را به صورت حرفه ای انجام نمی دهند با آن آشنایی داشته و علاقه به گرفتن عکس از خود، دیگران و مناظر مختلف در آن ها، وجود دارد؛ اما امروزه عکاسی به شاخه های بسیار تخصصی تری تبدیل شده است که هر کدام از آن ها نقش مهمی را در پیش برد نیازهای مختلف جامعه ایفا می‌کنند. از مهم ترین شاخه های تخصصی عکاسی که نقش مهمی را در جامعه ایفا می کنند، می‌توان به عکاسی محصول، عکاسی خبری، عکاسی مدلینگ و عکاسی عروس و داماد اشاره کرد.

 

عکاسی محصول

 


اکنون می‌خواهیم به طور کامل به توضیح رشته اختصاصی عکاسی محصول پرداخته و رابطه مهم این شاخه ای از عکاسی را با بازاریابی و فروش محصولات به شما توضیح دهیم. امروزه تبلیغات مختلفی برای یک محصول یا یک خدمت انجام می‌شود که شرکت ها می خواهند آن را افراد جامعه و مشتریان ارائه دهند.  این تبلیغات می تواند به شکل های مختلف مانند استفاده از روزنامه‌ها و مجلات تبلیغاتی و یا تبلیغات آنلاین با استفاده از سایت‌های اینترنتی و فضای مجازی باشد. به هر حال از هر کدام از روش های تبلیغی که قرار باشد استفاده شود، وجود عکس های با کیفیت و مناسب از محصول، امری واجب می باشد. چرا که شناختی مناسب از محصول را به مشتریان می دهد.

حتی در بروشورها که تقریباً شناسنامه محصول هستند و به طور کامل به معرفی محصول می‌پردازند، اگر عکس مناسب از محصول موجود نباشد، نمی‌توانند کیفیت خوبی داشته باشند؛ در نتیجه نمی‌توانند مفهومی که ما می‌خواهیم و شناخت کامل از محصول را به مشتریان و خریداران انتقال دهند، چرا که عکس ها کاملا واضح تر از متن ها بوده و ویژگی‌هایی که قرار است با متن های طولانی توضیح داده شود، به راحتی و در حد چند ثانیه با دیدن آن عکس آن محصول دریافت می‌شود. این ویژگی مهم و اساسی که نقش پررنگی در تبلیغات محصولات مختلف ایفا می کند، باعث شده است تا رشته تخصصی جدیدی در صنعت عکاسی به نام عکاسی محصول، به وجود بیاید و استقبال زیادی از آن بشود.
 

 

 

عکاسی برای بروشور


زمانی که شرکت یا تولید کننده کالا یا محصول، عکسی واضح از کالای خود را در صفحه اینترنتی و فروشگاه اینترنتی خود می‌گذارد، اعتماد و شفافیت در ذهن مشتریان به وجود می‌آید. اما عکس های بی کیفیت و نا واضح می‌تواند این حس را در درون مشتری القا کند که محصولات ما کیفیت مناسبی ندارند و یا این که فکر کنند، ما می‌خواهیم با قرار دادن عکس های بی کیفیت، نامناسب بودن محصولاتمان را پنهان کرده و پوشش دهیم. پس این نکات، ضرورت قرار دادن عکس های بسیار با کیفیت و مناسب از محصول را به ما خاطرنشان می‌کند. البته، اکنون با به وجود آمدن رشته عکاسی محصول، این کار برای ما به شدت آسان شده است و تنها با مراجعه به عکاسان متخصص در این زمینه، می‌توانیم عکسی مناسب است محصول خود داشته باشیم.

 

 

 

 

تنظیمات دوربین برای عکاسی محصول

 

 

 

حال که از اهمیت فراوان این عکس ها مطلع شدیم و فهمیدیم که هنگام تبلیغات محصول و کالا چقدر مردم و مشتریان از عکس‌هایی که در تبلیغات یا در سایت محصول می‌بینند، تأثیر می‌پذیرند، باید سعی کنیم این عکس‌ها را در بهترین شکل ممکن گرفته و  از آن ها برای کارهای تبلیغاتی استفاده کنیم. مهم ترین نکته در عکس برداری از محصولات این است که ابزار ما از بهترین کیفیت برخوردار باشد. ابزار رشته عکاسی یعنی دوربین، در رشته عکاسی محصول، باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا بتواند عکس هایی با کیفیت مناسب برای ما ثبت نماید. دوربین های بازتابی تک لنزی به دلیل کنترل دقیق و قدرت فوکوس بسیار بالایی که دارند می‌توانند برای این کار مناسب باشند.

 

تنظیمات دوربین برای عکاسی محصول


دومین نکته که در همه شاخه های عکاسی اهمیت بالایی دارد، وجود نور مناسب و کافی می باشد. برای داشتن  نور مناسب، گاهی از اوقات می توان از نور خورشید برای برخی از محصولات استفاده کرد. اما در برخی دیگر از محصولات به دلیل شرایط و ویژگی هایی که باید در آن ها رعایت شود و به خصوص دیده شدن کامل جزئیات، استفاده از نور خورشید برای عکس برداری می تواند نامناسب باشد و به دیده نشدن کامل جزئیات در تصویر یا وضوح نا کافی بیانجامد. برای این محصولات، باید نور مناسب را از روش ‌های دیگر فراهم کنیم؛ معمولاً زمانی که عکاسی محصول در استودیوهای عکاسی انجام می‌گیرد، وسایل و تجهیزات کافی برای تهیه نور مناسب وجود دارند.
یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام عکاسی با دوربین های مختلف و به خصوص دوربین های حرفه ای باید به آن ها توجه کنیم، تنظیمات دیافراگرام می باشد. در عکاسی محصول باید سعی کنیم که از دیافراگم باز استفاده کنیم. زمانی که ما از دیافراگرام باز استفاده می‌کنیم، باعث می‌شود سوژه‌ای که مورد هدف قرار می گیرد، به طور واضح و روشن درون عکس بیفتد. به این صورت که باعث تار شدن  اشیا یا چیزهایی که در جلو یا پشت محصول قرار دارند، شده و محصول را واضح‌ تر نمایش می دهد. هم چنین زمانی که از دیافراگم باز برای عکاسی استفاده می‌کنیم، به دلیل میدان کم عمقی که به وجود می‌آید، عکس ما حرفه ای تر و بهتر دیده می شود؛ پس باید به این نکته در هنگام عکاسی محصول توجه کافی را داشته باشیم.

 
نکات مهم عکاسی از محصول


نکته دیگر که بسیار لازم توجه است و معمولاً عکاسان حرفه ای آن را رعایت می‌کنند، تمیز کردن لنز دوربین به هنگام عکاسی می باشد.  البته همان طور که گفتیم، این نکته در بیش تر اوقات رعایت می شود و لازم به یادآوری برای افرادی است که شاید به تازگی این کار را شروع کرده اند؛ چرا که به صورت مداوم گرد و خاک هایی بسیار ریزی بر روی لنز جمع می‌شود و در عکاسی های حساس، باعث تار شدن تصویر خواهد شد. البته علاوه بر پاک کردن و تمیز کردن لنز دوربین، ما باید محصولی نیز که می‌خواهیم از آن عکس بگیریم را، به طور کامل تمیز و مرتب کنیم. چرا که اگر محصول نیز  تمیز نباشد و گرد و خاک که روی آن وجود داشته باشد، همان نقش تمیز نبودن لنز دوربین را بازی می‌کند.

 

تجهیزات عکاسی محصول

اما اکنون می‌خواهیم به تجهیزاتی بپردازیم که در گرفتن عکس مناسب و با کیفیت، وجود آن ها به ما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. دوربین مهم ترین این تجهیزات است که باید به شکل حرفه‌ای آن وجود داشته باشد و چیزی که قطعی است، هرچه دور بین ما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، عکس محصول ما نیز با کیفیت تر خواهد بود. پس از دوربین، مهم ترین تجهیزات لنزها ،تجهیزات نور پردازی و استفاده از سه پایه های مناسب می باشند. اهمیت لنزها که برای ما کاملا روشن و واضح می باشد، زیرا به طور مستقیم در کیفیت عکس‌های ما تاثیرگذار هستند. معمولاً افرادی که کار عکاسی محصول را انجام می‌دهند، لنز های متفاوت و خوبی دارند که می‌توانند از آن ها استفاده کنند.

 

تجهیزات عکاسی محصول


بحث اهمیت نور، که در پاراگراف های قبل نیز به آن اشاره کردیم، در همه رشته های عکاسی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که به شکل مستقیم در کیفیت عکس ما تاثیرگذار است. عکاسی محصول نیز از این شرایط مستثنی نیست. پس برای داشتن عکس با کیفیت محصول خود، باید از بهترین تجهیزات نوری استفاده کنید که نور مناسب را برای کار ما به وجود بیاورند. محصول دیگر که بسیار پرکاربرد است، استفاده از سه پایه های مخصوص عکاسی می باشد. از این سه پایه ها به این دلیل استفاده می‌شود که دوربین در حالتی کاملا ثابت ایستاده و هیچ گونه لرزش یا حرکتی به هنگام عکس برداری وجود نداشته باشد تا عکس از محصول با کیفیت مناسب و خوبی گرفته شود.
 

ترفند های عکاسی از محصولات

برای این که کار عکاسی محصول هر چه بهتر انجام شود و به آن هدف و خواسته ای که قرار است در عکس محصول وجود داشته باشد و به مشتریان انتقال داده شود، برسیم، باید ترفندهایی را یاد گرفته و آن ها را به هنگام عکس برداری رعایت کنیم. اکنون به چند نمونه از مهم ترین این ترفند ها خواهیم پرداخت. ابتدا این که پشت زمینه مناسب برای عکس محصول انتخاب نماییم. پشت زمینه باید کاملا با محصول و موضوعی که می‌خواهیم عکس ما داشته باشد، متناسب باشد. معمولاً برای عکاسی محصول، زمینه‌های کاملاً ساده و یا تک رنگ استفاده می‌کنند تا تمرکز لازم فرد مشاهده کننده بر روی محصول قرار بگیرد. زمانی که طرح پشت زمینه محصول پیچیده باشد، حواس مخاطبان به آن جلب شده و ممکن است از توجه به برخی از جزئیات محصول باز بمانند.

 

ترفند های عکاسی از محصولات


نکته دیگر، انجام تنظیمات و آرایش اجزا و عناصری که می‌خواهیم در کنار محصول قرار دهیم و محصول را در میان آن ها بگذاریم. البته در بیش تر موارد، در رشته عکاسی محصول، تنها از محصول عکس گرفته می‌شود تا بیننددگان تمرکز خود را فقط بر روی آن قرار دهند. در مواردی نیز که چیز های دیگری در کنار محصول مورد نظر قرار می‌گیرد، در بیش تر اوقات چیدمان آن ها بر عهده عکاس نمی باشد؛ اما با راهنمایی هایی می تواند باعث زیباتر شدن و جلوه بهتر عکس گردد. چیدمان عناصری که در عکس قرار می‌گیرد، باید با توجه به نیازهای مشتری انجام شود. به خصوص این که چیدمان مناسب برای جذاب تر شدن عکس می ‌انجامد.
 

عکاسی از محصول در خانه

اگر به دلایل مختلف نخواهید که از عکاسان حرفه ای برای عکس گرفتن از محصول خود استفاده کنید و یا این که بخواهید خودتان این کار را در خانه انجام دهید، می توانید با استفاده از دوربین گوشی های موبایل خود این کار را انجام دهید. هنگام انجام عکاسی محصول در خانه، باید نکات لازمه آن را رعایت کنید. مهم ترین بحثی که هنگام عکاسی از محصول در خانه می تواند اهمیت داشته باشد، رعایت شرایط عمومی عکس یعنی داشتن نور کافی و مناسب و انتخاب چیدمان پشت زمینه و جایگاهی مناسب برای محصول می باشد. اگر چه بهتر است برای کارهای حرفه ‌ای و تبلیغات مهم این کار را به افراد حرفه‌ای در این زمینه بسپاریم تا عکسی مناسب از محصول به ما تحویل دهند.

 

عکاسی از محصول در خانه



جمع بندی:
در تبلیغات محصولات مختلف و در بیش تر روش های تبلیغاتی، استفاده از عکس محصولات، بهترین تاثیر ممکن و بیش ترین استفاده را دارد. استفاده از عکس ها در تبلیغات جدید، باعث به وجود آمدن رشته جدید عکاسی به نام عکاسی محصول شد. در این نوع از عکاسی، عکس های با کیفیت و مناسبی از محصولات گرفته می‌شود و در سایزهای مختلف برای تبلیغات قرار داده می شود. البته این عکس ها مخصوص تبلیغات آنلاین نیست و می‌تواند در تبلیغات آفلاین از جمله روز نامه ‌ها، مجله های تبلیغاتی و بروشور های محصول نیز استفاده شود. در عکاسی محصول، باید از بهترین تجهیزات و وسایل استفاده کنیم و نکات لازم را رعایت کنیم تا عکس محصول در بهترین کیفیت ممکن گرفته شود؛ زیرا عکس و تصویر محصولات می‌تواند بر روی تصمیم مشتریان برای خرید، تاثیر فراوانی بگذارد.