طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم

کراس پلتفرم یک فناوری خاص می باشد که به برنامه نویسان این امکان را می دهد تا همه زیرنظر یک زبان نویسی متفاوت و مشترک قادر باشند یک مرتبه برای طراحی اپلیکیشن خود اقدام نمایند و آن را در پلتفرم های گوناگون به کار گیرند. البته باید گفته شود که برنامه های کراس پلتفرم یا به عبارت جامع تر این محیط ساخت و گسترش کراس پلتفرم دارای ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود می باشد، طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم نیاز به صرف زمان زیادی نداشته و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.  منظور از برنامه نویسی چند...

طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم
قبل از هر تصمیمی با شما هستیم

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت خود را به ما بسپارید

درخواست مشاوره رایگان
سرفصل مطالب:
    طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم

    کراس پلتفرم یک فناوری خاص می باشد که به برنامه نویسان این امکان را می دهد تا همه زیرنظر یک زبان نویسی متفاوت و مشترک قادر باشند یک مرتبه برای طراحی اپلیکیشن خود اقدام نمایند و آن را در پلتفرم های گوناگون به کار گیرند. البته باید گفته شود که برنامه های کراس پلتفرم یا به عبارت جامع تر این محیط ساخت و گسترش کراس پلتفرم دارای ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود می باشد، طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم نیاز به صرف زمان زیادی نداشته و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.  منظور از برنامه نویسی چند سکویی یا کراس پلتفرم یکی از انواع برنامه نویسی می باشد که استفاده از آن منجر به تولید و گسترش کالاها یا خدمات نرم افزاری می گردد که می توان آن را در چند سیستم عامل یا فضای نرم افزاری به اجرا درآورد. 

    طراحی اپلیکیشن cross platform 


    در حال حاضر اکثر شرکت ها برای فروش کالاها و دسترسی راحت تر به مخاطبان یا ارائه آسان هر نوع خدمات به آنها  اپلیکیشن هایی را مورد استفاده قرار می دهند که از قابلیت نصب بر روی موبایل برخوردار باشند. برای تیم های برنامه نویسی یا برنامه نویسان انتخاب زبان برنامه نویسی جهت اجرا یک برنامه مطمئن و با کیفیت یک موضوع مهم است، تعداد زیادی از این فناوری ها و زبان ها شرایط کراس پلتفرم را برای افراد برنامه نویس به وجود آورده اند. زیرا تنها با یک مرتبه کدنویسی می توانند انواع خروجی ها را دریافت  کنند و پشتیبانی کردن کلیه سیستم عامل های گوشی و تبلت ها نیز توسط آن انجام می گیرد، احتمال نفوذ کردن یک برنامه کراس پلتفرم به سیستم های دسکتاپ از جمله ویندوز ، مک و غیره بسیار زیاد می باشد. اما باید بدانید که برای طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم باید از یک سری ابزارها و فناوری ها استفاده نمایید.

    Image

    ساخت اپلیکیشن کراس پلتفرم


    همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم برای طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم استفاده از برخی ابزارها و فناوری ها ضروری می باشد که شامل appy pie, adobe phonegap, xamarin, appcelerator, rhomobile, lonic, mosync, monocross, nativescript و cony  می شود. در صورتی که می خواهید برای برنامه نویسی گوشی اقدام نمایید و در مدت زمان کوتاهی قادر باشید طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم را انجام دهید می توانید  ابزارهای مذکور را به کار گیرید. یک اپلیکیشن کراس پلتفرم برای هر دو سیستم عامل این شیوه از گسترش برنامه های گوشی با چنین هدفی طراحی و تولید شده است. تا کدنویسی تنها یک بار توسط توسعه دهنده صورت گیرد و قادر به دریافت خروجی برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios باشد، لازم به ذکر است که توسعه اپلیکیشن ها به شکل کراس پلتفرم زبان های نیتیو را مورد استفاده قرار نمی دهد.

    سفارش طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم


    با طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم و سفارش ساخت آن می توانید به صورت گسترده تر به بازار دسترسی پیدا کنید، در حال حاضر افراد با توجه به سلایق فردی خود از گوشی های اندروید یا ios استفاده می نمایند، هیچ کس نمی تواند در سلیقه های افراد تغییر ایجاد کند ولی هدف قرار دادن سلایق آنها امکان پذیر می باشد. همچنین می توان از تاثیر گذاشتن سلیقه های فردی مخاطبان در کسب و کار موردنظر جلوگیری کرد، در صورتی که افراد برنامه نویسی کراس پلتفرم را انتخاب نموده اند هر دو کاربران اندروید و ios را خواهند داشت. یکی دیگر از مزایای سفارش دادن طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم این است که فرد تنها یک بار و با استفاده از یک زبان برنامه نویسی کدنویسی انجام می دهد و  بعد می تواند خروجی های گوناگون از جمله اندروید و ios از آن به دست آورد.

    Image

    هزینه طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم


    هنگامی که برای طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم اقدام می کنید متوجه می شوید که زبان برنامه نویسی کراس پلتفرم کاملا یکسان می شود و ضرورتی ندارد تا برای هر سیستم عامل یک برنامه نویس درنظر بگیرید همچنین دیگر نیازی به یادگرفتن چند زبان برنامه نویسی نخواهید داشت. این موضوع  نه تنها باعث می شود که در زمان صرفه جویی گردد بلکه هزینه ها نیز تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کنند، به همین جهت می توانیم بگوییم که قیمت طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم بسیار ارزان می باشد و به عنوان ارزان ترین و سریع ترین روش برای توسعه دهندگان برنامه های گوشی به شمار می آید. از آنجایی که انتخاب اپلیکیشن های کراس پلتفرم  برای پروژه های غیرپیچیده بهترین گزینه می باشد  به همین جهت طراحی و ساخت این نوع اپلیکیشن توجه تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کرده است.

    سخن پایانی

    طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم امروزه در میان کاربران و برنامه نویسان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، برنامه های میان پلتفرمی یا به اصطلاح کراس پلتفرم قادر به کار کردن بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و ios می باشند. به طور معمول این نوع اپلیکیشن ها برای پروژه هایی که ساده می باشند و همچنین بی نیاز از ر ویژگی خاصی هستند مناسب ترین گزینه به حساب می آیند. خوب است بدانید که برنامه های بومی به صرف هزینه های بالایی نیاز دارند، به دلیل اینکه می بایست برای هر یک از سیستم های عامل یک برنامه مستقل را طراحی نمود. اما شیوه توسعه میان پلتفرمی از نظر اقتصادی بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد، زیرا لازم است که فقط یک مرتبه هم برای سیستم عامل اندروید و هم ios   هههزینه هایی را پرداخت کنید، همین موضوع بسیاری از افراد را برای طراحی اپلیکیشن کراس پلتفرم ترغیب کرده است.


     

    نوشتن یک نظر
    نظرتان را با ما در میان بگذارید

    شما در پاسخ به

    نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

    لطفا نام خود را وارد کنید
    لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
    لطفا یک نظری بنویسید
    شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
    افزودن نظر